Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] BSOD na disc to disc cloning

Pagina: 1
Acties:

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-11 14:59
Hallo,

Wij gebruiken een standaard manier om snel van windows XP installatie te wisselen. We geven cursussen die per softwaresuite een aparte XP installatie moeten hebben. De oplossing die we hier al jarenlang voor gebruiken is dat we de harddisk van de computer in twee partities indelen, een NTFS partitie en een FAT32 partitie, op de NTFS partitie komt de windows installatie te staan en op de FAT32 partitie Norton Ghost en een aantal Ghost-images. Elke windows XP installatie slaan we dus op als Ghost-image en restoren we als we die nodig hebben.

De images maken we altijd vooraf op één computer, daarna zetten we deze over naar alle andere computers (overigens allemaal van het zelfde merk / model en dus ook zelfde hardware), wat we doen doormiddel van een Ghostcast sessie.

Maar ik kom nu een probleem tegen dat ik nog nooit eerder heb gehad. Zodra de partitie naar de andere computer is gecloned, en ik Windows opstart op de andere computer, krijg ik een blue screen na een paar seconden.. Ik heb werkelijk alles geprobeerd, waaronder een één op één kloon van de harddisks waardoor alles identiek is gekopiëerd, en zelfs dan wil het nog niet werken.

Dit probleem doet zich helaas voor op alle computers, behalve de computer waarop de images zijn gemaakt..

Ik ben tamelijk radeloos, omdat ik werkelijk alles heb geprobeerd. Zelfs veilige modus starten werkt niet.

Heeft iemand een idee? :?

Alvast bedankt!

Edit: ik krijg trouwens de melding van de blue screen niet eens te zien, na een aantal milliseconden is de melding weg en reboot de computer.

[ Voor 4% gewijzigd door VR46 op 17-02-2009 19:12 ]

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-11 14:59
Ik heb te snel geroepen.
SATA Mode van AHCI naar ATA veranderen doet wonderen O-)

Misschien toch handig de post te laten staan ter voorkoming dat andere mensen hierdoor uithetraamspringneidingen van krijgen...

[ Voor 44% gewijzigd door VR46 op 17-02-2009 19:20 ]

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-11 10:28
Begin eens met automatisch rebooten na de BSOD uit te zetten. (F8 indrukken bij booten en dan "disable automatic reboot" of iets dergelijks selecteren). Soms staat er nog wel eens iets zinnigs in zo'n melding.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
misschein handiger geweest om de volgende keer eerst de AHCI drivers te installeren, dan gewoon eerst je pc in sysprep te zetten, en dan een disk clone maken :)