Ik zit met een klein maar vervelend probleempje. ISA is geinstalleerd en werkt opzich naar behoren. Echter een vervelend probleem komt naar voren bij de firewall rules (HTTP rule in dit geval). Ik heb een groep gemaakt in AD waar ik wat accounts in heb gestopt die via de ISA proxy HTTP mogen babbelen. In ISA heb ik een groep gemaakt die ik vervolgens link naar die security group (deze ISA groep heb ik een allow gegeven voor HTTP). Hier onstaan de problemen als ik namelijk enkel
als ik mijzelf in die groep zet krijg ik een error 502 en mag niet naar buiten (terwijl ik lid ben van de gelinkte AD groep). Als ik mijzelf als los als user in de ISA groep zet dan mag ik wel naar buiten ???? Vreemd toch ? Alsof ISA dus eigenlijk de ad lidmaatschap van de groep niet goed uitleest of wellicht is het wel een soort nesting probleem (volgens mijn collega) mijn user account kom namelijk wel in meer groepen voor.
Heeft iemand soort gelijke ervaringen ik kan er erg weinig over vinden namelijk.
als ik mijzelf in die groep zet krijg ik een error 502 en mag niet naar buiten (terwijl ik lid ben van de gelinkte AD groep). Als ik mijzelf als los als user in de ISA groep zet dan mag ik wel naar buiten ???? Vreemd toch ? Alsof ISA dus eigenlijk de ad lidmaatschap van de groep niet goed uitleest of wellicht is het wel een soort nesting probleem (volgens mijn collega) mijn user account kom namelijk wel in meer groepen voor.
Heeft iemand soort gelijke ervaringen ik kan er erg weinig over vinden namelijk.
**MCSA**MCSE**CCNA**VCP4**VCP5&CCNP in progress