Volledige pagina tonen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justout
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-08 16:25
Hallo,

ik heb een probleem met mijn website en dat is dat hij niet alles toont bij lage resolutie's

De website is gemaakt op 1680x1050, maar op lagere resoluties is ie half zichtbaar.

is er een snelle manier op dit op te lossen en dat de website zich altijd volledig toont ongeacht de resolutie ?

ik heb al iets over " liquid design" gelezen maar ik denk niet dat dit de oplossing is.
op de forum zelf kon ik niet zoveel vinden hierover.

het is HTML gemaakt met dreamweaver

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo'n zelfde vraag gehad maar je moet 2 webpagina's maken voor beide kanten van je website. Die "groeien" automatisch mee met de grote van de website en je maakt een pagina die niet breder is dan 1024px omdat de meeste schermen die resolutie nog hanteren.

De 2 webpagina's die je moet maken zijn ongeveer hetzelfde als op tweakers.net als je een grotere resolutie krijgt scollen deze mee.

<frameset rows="*,*" cols="*;800;*">
<frame name="left" src="leeg.gif" margin="0" framespacing=0 hspace="0" marginwidth="0" SCROLLING=NO frameborder="0">
<frame name="main" src="achtergrond.htm" framespacing=0 hspace="0" marginwidth="0" >
<frame name="right" src="leeg.gif" framespacing=0 hspace="0" marginwidth="0" SCROLLING=NO>
</frameset>

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2009 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

liquid design is precies wat je zoekt. Wat is daar niet goed aan?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:18

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zolang je je pagina pixel precies aan het maken bent zal hij ook pixelprecies weergegeven worden. Maw, maak je hem pixel precies voor 1680x1050 dan kan hij alleen maar zo weergegeven worden.

Je hebt twee mogelijkheden:
1 je pagina opnieuw pixel precies maken, maar dan rekening houden met een lagere resolutie (waardoor hij op een hogere resolutie dus een grote lege rand heeft)
2 Wel liquid design toepassen (wat in mijn opinie juist wel de oplossing is wanneer je 'fullscreen' wilt werken.

Wat ik me trouwens wel afvraag, waarom denk je dat je site uberhaupt zo groot zou moeten zijn? Bij hogere resoluties zie je juist steeds meer mensen die helemaal niet fullscreen surfen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justout
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-08 16:25
@: disjfa,

ik wil wel liquid design gebruiken maar is dit ook mogelijk zonder css ?

ik gebruik namelijk geen CSS want het is een kleine website.

kan je misschien wat uitleg geven hierover ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen CSS gebruiken is nooit handiger dan wel CSS gebruiken. Ook bij een kleine site. Alle documentatie en voorbeelden die je op internet vindt gebruiken CSS. En het is natuurlijk ook een stuk flexibeler dan met HTML3-achtige declaraties rommelen.
Pagina: 1