'Deel van Verzameling' i.c.m. Artiest Sortering op Ipod

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmLTC
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-01 18:17
Hallo,

(Ik weet niet of ik het nu goed doe. Las ergens dat je voor problemen het beste een nieuw topic aan kan maken, zodat het voor anderen met hetzelfde probleem makkelijker is terug te vinden.)

Ik heb een Ipod Classic 120 GB in mijn bezit. Heb er al vele cd's op staan en wilde dat mijn coverflow er goed uitzag. Heb dus alle covers bij al mijn cds gezocht en de verzamelcds aangemerkt als 'Deel van Verzameling', zodat er niet voor iedere artiest een covertje komt te staan.

Het grote nadeel is nu dat als ik in mijn Ipod naar Artists ga, alle artiesten die in zo'n verzamelcd zitten niet in die lijst staan. Daar kun je dus niet op zoeken. Is dit ook echt niet mogelijk? Heb al verschillende dingen geprobeerd, bijvoorbeeld de album artist op Various Artists zetten en de artist zelf de originele naam geven, maar dat mocht allemaal niet baten.

Weet iemand hier de oplossing voor?

Groeten Harm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, volgens mij moet je de album artiest dan voor elk nummer dezelfde waarde geven, dus bijvoorbeeld 'Various Artists' en dan 'Deel van Verzameling' uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 16:43

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Volgens mij kan het niet op je iPod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmLTC
Als je doet wat Dark Mushroom zegt, dan komen in Coverflow allemaal losse plaatjes te staan. Bij 'Albums' komt er maar 1 album te staan, maar hij zegt dan dat dat album van de artiest van het eerste nummer is...

Wat helemaal raar is:
Onder Artiesten geeft hij nu inderdaad wel de artiesten aan die op die ene verzamelcd staan. Het stomme is, op de cd die ik nu van 'deel van verzameling' afgehaald heb stond een nummer van ACDC. Als ik ACDC aanklik in Artiesten, staat er wel ineens dat deze op veel meer albums voorkomt. Ook op albums die nog steeds staan aangevinkt als 'deel van verzameling'.

Blijft een vreemde zaak..

Ik ga nog maar ns door met proberen veranderingen aan te brengen in bijvoorbeeld Artiest-sortering of Albumartiest-sortering. Eens kijken of het iets oplevert. Als iemand anders een oplossing heeft hoor ik het graag.

PS. Ik heb de hoop om het mooi te krijgen in Coverflow EN in Artiesten al opgegeven. Dat er veel dubbele staan in Coverflow maakt me niet zoveel uit, dat loopt toch te langzaam bij het openen van een album.

• MFMD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-09-2024
Je moet gewoon afspeellijsten maken in iTunes (albums/alles van 1 artiest/favoriete genre, wat jij wilt) en de coverflow op albums zetten. Dan kan je op je iPod zoeken in de afspeellijsten naar het album/artiest die je wilt afspelen en in iTunes lekker door de coverflow scrollen zonder dezelfde cover 10 keer voorbij te zien komen.

• HarmLTC
Ja precies, zo doe ik het nu ook. Misschien komt er nog wel eens een update ofzo dat dat gefixt wordt ;)

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 16:43

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Ik denk dat het een 'feature' is en geen 'bug' ;)
Ik heb aardig wat compilaties en dus veel artiesten met maar 1 nummer.. als die allemaal in mijn 'artiesten' lijst zouden voorkomen.. hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmLTC
Ja daar heb je inderdaad gelijk in. Ik denk dat ik het nu zo gaan aanpassen dat het 'Artist' veld en 'Componist' veld bij alle nummers gelijk zijn. Ik vind het persoonlijk wel fijn dat ik in ieder geval ergens een lijst heb met alle artiesten, ook al hebben ze maar 1 nummer op mijn Ipod. En op deze manier komt die lijst onder 'Componisten' te staan.
Bedankt voor jullie reacties.
Pagina: 1