Vodafone abonnement en levering van alternatieve telefoon

Pagina: 1
Acties:

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-12 15:07
Ik heb laatst (2/3 weken geleden) een abonnement afgesloten bij Vodafone, de telefoon en de SIM zouden worden opgestuurd. Na ong. 1 week kwam de SIM bij mij binnen, maar geen telefoon. Na nog een paar dagen gebeld met Vodafone, zij zeiden dat er wat fout gegaan was en de telefoon opnieuw zou worden verstuurd. Na 2 dagen een mailtje ontvangen dat de desbetreffende telefoon niet meer leverbaar was, maar dat we een andere telefoon konden kiezen uit dit rijtje. Om 1 van die telefoons te bestellen moesten we bellen. Zo gezegd, zo gedaan. Maar diegene aan de telefoon die verkondigde ineens dat we moesten bijbetalen voor een andere telefoon. (idd, dat abonnement was duurder) Maar in het mailtje werd duidelijk gezegd dat het over een telefoon ging, niet een abonnement.

Wat nu te doen? Toch die telefoon eisen? Toch maar een andere telefoon kiezen? (die ik überhaupt niet eens wil hebben) of gaan dreigen met rechtzaak/consumentenbond oid?

Hoor dit topic hier of in Telecommunicatie?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
offtopic:
SG->SF (eventueel is telecom ook een optie)

+titelverduidelijking

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:17

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Soorgelijke meegemaakt, ik ben naar de vodafone winkel toe gestapt en verhaal daar uitgelegd. 10 minuten later kon hij me vertellen dat ze vanuit de winkel nog leverbaar waren en er over 2 dagen eentje klaar zou liggen.

Dat rijtje is een pagina met 'korting', had jou abbo ook nog iets van korting oid?

Maar anders, mocht het mailtje van een persoon komen, deze persoon een mailtje terug sturen?
(ik heb het nooit zo op die sales&support dames en heren, die volgens enkel wat strakke regels, maar weten er verder weinig vanaf).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• User
SinergyX schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 17:36:
Soorgelijke meegemaakt, ik ben naar de vodafone winkel toe gestapt en verhaal daar uitgelegd. 10 minuten later kon hij me vertellen dat ze vanuit de winkel nog leverbaar waren en er over 2 dagen eentje klaar zou liggen.

Dat rijtje is een pagina met 'korting', had jou abbo ook nog iets van korting oid?

Maar anders, mocht het mailtje van een persoon komen, deze persoon een mailtje terug sturen?
(ik heb het nooit zo op die sales&support dames en heren, die volgens enkel wat strakke regels, maar weten er verder weinig vanaf).
Mijne stond ook in dat rijtje maar is ondertussen verwijdert.

In die mail stond dat we moesten reageren via telefoon en niet via mail.

Kheb trouwens nog een uitdraai van dat mailtje liggen.

Edit: Volgens de consumentenbond is Vodafone verplicht de telefoon te leveren.
En trouwens, de telefoon staat hier nog gewoon op hun site.

[ Voor 12% gewijzigd door User op 17-02-2009 18:15 ]

Verwijderd

Ik zou inderdaad ook even naar de winkel stappen en het verhaal daar uitleggen.. Het lijkt me een beetje een rare gang van zaken als ze dit zo kunnen doen, aangezien je daar niet de overeenkomst op afgesloten hebt..

Aangezien de telefoon ook nog op de site staat, zou ik ook zeker geen genoegen nemen met een "tweede keusje" waar je je oog evengoed al niet op had laten vallen.. Mochten ze de telefoon niet kunnen leveren, dan kun je volgens mij ook nog onder het contract uit, maar dat is van later zorg :)

• User
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 11:29:
Ik zou inderdaad ook even naar de winkel stappen en het verhaal daar uitleggen.. Het lijkt me een beetje een rare gang van zaken als ze dit zo kunnen doen, aangezien je daar niet de overeenkomst op afgesloten hebt..
Voordat ik bij een vodafone winkel ben moet ik nog wel een stukje rijden, dus dat gaat ook niet door.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:46
Probeer het anders bij een andere telefoonwinkel zoals de BelCompany of (mijn voorkeur) T for Telecom. Misschien dat deze jou ook willen helpen.

• User
alex3305 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:41:
Probeer het anders bij een andere telefoonwinkel zoals de BelCompany of (mijn voorkeur) T for Telecom. Misschien dat deze jou ook willen helpen.
Dichtstbijzijnde is nog steeds een eindje weg.

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:04
User.tmp schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:51:
[...]

Dichtstbijzijnde is nog steeds een eindje weg.
Recht hebben en recht krijgen zijn twee verschillende dingen. Soms kost het helaas moeite. Wil je bij Vodafone blijven raad ik aan een winkel verder te gaan. Kunt ook zeggen dat je er flauw van bent, en de winkel waar je al geweest bent aangeven dat hun alternatief voor jou geen alternatief is en ze gewoon aan de koopovereenkomst wilt houden. Geven ze aan dat niet te willen/kunnen dan geef je ze als alternatief het kwijtraken van een klant.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• User
coyote1980 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:57:
[...]

Recht hebben en recht krijgen zijn twee verschillende dingen. Soms kost het helaas moeite. Wil je bij Vodafone blijven raad ik aan een winkel verder te gaan. Kunt ook zeggen dat je er flauw van bent, en de winkel waar je al geweest bent aangeven dat hun alternatief voor jou geen alternatief is en ze gewoon aan de koopovereenkomst wilt houden. Geven ze aan dat niet te willen/kunnen dan geef je ze als alternatief het kwijtraken van een klant.
We zijn nog helemaal nergens geweest, we moesten bellen. Verdere berichten etc. moeten via MyVodafone.

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:04
Dan zou ik helemaal een store bezoeken, ook al moet ik er 20 km voor rijden. Zij leveren iets wat niet werkt en jij mag nu bellen om een oplossing los te peuteren, dat lijkt mij de wereld op zijn kop.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Verwijderd

Hmm.. Ik snap dat het vervelend is als je een eindje moet rijden voor zo'n winkel.. De dichtsbijzijnde Vodafone zit bij ons ook zo'n 30 km verder op.. Aan de andere kant moet je er ook wat voor over hebben.. Telefoontjes die op niets uitlopen of waar je steeds doorverbonden wordt leveren je ook niets op, dus kun je het altijd proberen..

Bij zo'n winkel heb je iemand tegenover je die niet makkelijk weg kan lopen als jij er tegenover staat en je krijgt direct te horen hoe of wat.. Vaak zijn ze best behulpzaam en kunnen ze uitzoeken of de telefoon nog in een ander filiaal ligt bijvoorbeeld..

• User
Het gaat om een telefoon met zo'n Vodafone logo erop. (voor medewerkers, vrienden van medewerkers, etc) En als die op zijn moeten ze weer bijgemaakt worden. En dat doe je niet zo even.

En trouwens, ik heb nog geen rijbewijs en ik denk niet dat ze een minderjarige die met dit verhaal aankomt gaan geloven.

Verwijderd

Waarom zouden ze dat niet geloven? Je kan toch aantonen dat je een abonnement hebt afgesloten bij Vodafone? Ik neem aan dat je wel een afschrift of een bestellingsformulier o.i.d. hebt om je verhaal te ondersteunen.. Al is het gewoon een mailtje ofzow.. Als jij een abonnement hebt bij Vodafone, sta je sowieso wel in hun systeem en kunnen ze dat bij een shop ook zo nakijken in het systeem..

Stel dat het een tijdje duurt voordat de gekozen telefoon weer leverbaar is, dan kunnen ze op z'n minst een geschatte levertijd geven en een vervangend toestel (tot die tijd) aanbieden of misschien zelfs het hele abonnement uitstellen tot het moment dat jij die telefoon ook daadwerkelijk in handen hebt.. Je hebt een abonnement afgesloten (contract) op bepaalde voorwaarden.. Een van die voorwaarden is jouw gekozen telefoon..

Jammer dat je geen rijbewijs hebt, maar die heb ik ook niet.. En ik kan wonderbaarlijk genoeg toch in de meeste steden komen met het OV.. Ja, duur, weet ik.. Maar als je minderjarig bent, ga ik er gemakshalve even van uit dat je nog thuis woont, dus kun je eventueel je ouders ook even lief aan kijken..

• User
Abonnement staat niet op mijn naam. En mijn pa gaat niet zo maar even voor een mobiel een eind rijden.

Verwijderd

Mijn abonnement staat ook niet op mijn naam, maar op naam van mijn moeder.. Dat wil echter niet zeggen dat ik niet geholpen wordt met de telefoon (als daar een probleem mee is).. Ze gaan gewoon uit van het telefoonnummer (bij Hi tenminste).. Maar dan nog.. Dan zal je vader ongetwijfeld een mail of een afschrift hebben lijkt me.. Die kun je gewoon meenemen..

In een eerdere post geef je aan dat de consumentenbond zegt dat Vodafone verplicht is DIE (jouw keuze) telefoon te leveren.. Eventueel kun je dit ook vertellen aan de telefoon of in een mail.. Zoals ik het nu lees wil je niet naar een winkel toe, maar wil je wel graag je gekozen telefoon.. Het lijkt mij dan het beste om Vodafone op het contract te wijzen en aan te geven dat je graag onder het contract uit wilt, aangezien zij zich niet houden aan de gemaakte afspraken; het (niet kunnen?) leveren van de goede telefoon..

Misschien dat je bij een andere provider meer geluk hebt.. Er zal misschien wel een telefoonwinkel (welke dan ook; BelCompany, T for Telecom, Phonehouse) bij je in de buurt zitten.. Dan kun je wat constructiever kijken en een contract aan gaan.. En dan weet je tenminste zeker dat je de telefoon van jouw keuze hebt, omdat je die gelijk mee kan nemen..

• User
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 20:33:In een eerdere post geef je aan dat de consumentenbond zegt dat Vodafone verplicht is DIE (jouw keuze) telefoon te leveren.. Eventueel kun je dit ook vertellen aan de telefoon of in een mail.. Zoals ik het nu lees wil je niet naar een winkel toe, maar wil je wel graag je gekozen telefoon.. Het lijkt mij dan het beste om Vodafone op het contract te wijzen en aan te geven dat je graag onder het contract uit wilt, aangezien zij zich niet houden aan de gemaakte afspraken; het (niet kunnen?) leveren van de goede telefoon..

Misschien dat je bij een andere provider meer geluk hebt.. Er zal misschien wel een telefoonwinkel (welke dan ook; BelCompany, T for Telecom, Phonehouse) bij je in de buurt zitten.. Dan kun je wat constructiever kijken en een contract aan gaan.. En dan weet je tenminste zeker dat je de telefoon van jouw keuze hebt, omdat je die gelijk mee kan nemen..
We hebben ze al gezegt dat ze verplicht zijn die telefoon te leveren maar 'dat kan niet omdat hij er niet meer is'. En dat abonnement is extreem voordelig, je betaalt in principe alleen je telefoon met 2 euro extra, over 2 jaar tijd.

Verwijderd

Ik snap dat de telefoon niet wordt geleverd, omdat ze hem simpelweg niet hebben.. Ik zeg alleen dat ze zich niet aan het contract houden en dat jij er verstandig aan doet (mijns inziens) om het contract daarom te verbreken/op te zeggen.. Ze houden zich niet aan hun belofte en je meldt ook niets over geschatte levertijd of iets dergelijks.. Het lijkt mij dan handig om het abonnement nu op te zeggen en eventueel weer aan te vragen als ze de telefoon wel kunnen leveren..

Ik snap dat je nu een goede aanbieding te pakken hebt en dat het lekker goedkoop is, maar even ter vergelijking:
Een basis 2 jaar bij Vodafone is € 18 per maand en dan is de telefoon gratis..
Bij T-Mobile is ie gratis in combinatie met een 1jarig relax 150 abonnement (€ 17 euro per maand)..
Bij KPN is de telefoon gratis in combinatie met een Flexibel 20 voor 2 jaar of een Flexibel 32.50 voor 1 jaar..
(info via Rite en dan gewoon even van provider wisselen).. Er zijn dus echt wel andere opties..

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2009 22:00 ]

• User
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 21:54:
Ik snap dat de telefoon niet wordt geleverd, omdat ze hem simpelweg niet hebben.. Ik zeg alleen dat ze zich niet aan het contract houden en dat jij er verstandig aan doet (mijns inziens) om het contract daarom te verbreken/op te zeggen.. Ze houden zich niet aan hun belofte en je meldt ook niets over geschatte levertijd of iets dergelijks.. Het lijkt mij dan handig om het abonnement nu op te zeggen en eventueel weer aan te vragen als ze de telefoon wel kunnen leveren..
Ze hebben de telefoon wel, maar dan zonder Vodafone logo erop.

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:50
User.tmp schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 16:48:
[...]

Ze hebben de telefoon wel, maar dan zonder Vodafone logo erop.
En welke afbreuk doet dat aan de functionaliteit aan de telefoon? Met logo doet er eerder afbreuk aan doordat de software dan ook vaak van vodafone is.
Maar wat heb je concreet nu al gedaan met deze situatie? heb je al weer contact opgenomen? Heb je telefonisch contact opgenomen met een vodafone winkel in je buurt? Het komt heel erg op mij over dat je graag een oplossing op een presenteerblaadje wil zonder dat je er zelf iets voor hoeft te doen. Zo gaat dit niet in deze wereld. Of heb je een andere bedoeling met dit topic? Zo ja, wat dan? Want ik begrijp niet helemaal wat je nu wil bereiken.

• User
Er is contact opgenomen via MyVodafone, het hele gebeuren is verteld. Het enige probleem is dat Vodafone stomweg niet meer reageert

Wat ik wil zijn gewoon tips, moet ik naar de geschillenrechter gaan of het door de Consumentenbond laten oplossen. Moet ik wel of niet de SIM gebruiken? etc

Verwijderd

Je hoeft geen consumentenbond of geschillenrechter in te schakelen.. Aangezien Vodafone niet aan de contractuele verplichten voldoet, kun je er gewoon onderuit zonder een externe partij in te hoeven schakelen..

Nee, natuurlijk moet je de SIM niet gebruiken.. Zodra je hem gebruikt, maak je gebruik van het abonnement en ga je in feite akkoord met de gang van zaken..

Dat Vodafone niet meer reageert is jammer, maar je kunt ook gewoon naar een shop stappen/bellen om direct een reactie te krijgen (zoals ook eerder aangedragen)..

Ik vind het een beetje een slap argument dat ze dan de telefoon niet hebben met het logo, maar dat maakt voor de telefoon zelf inderdaad niks uit.. De telefoon gaat er echt niet minder om presteren hoor..

Om heel eerlijk te zijn ben ik het wel eens met Skerekrow; er zijn genoeg oplossingen en tips aangedragen lijkt me.. Ik vind eigenlijk dat je een beetje slechte smoesjes hebt om het zo te zeggen.. Vodafone winkel die te ver weg zit, abonnement dat niet op jouw naam staat.. Je doet alsof je volledig hulpeloos bent, maar er zijn echt wel manieren om in contact te komen met die mensen (en die manieren zijn ook aangedragen)..

• User
Hele zaakje is opgelost.

Pa had er na een paar dagen achteraan gebeld, bericht was intern doorgestuurd. De volgende dag werden we teruggebeld en werd mij de Nokia N95 8GB aangeboden. Ik ben nu dus de trotse bezitter van een N95 :*)
Pagina: 1