Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Externe HDD behuizing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een Samsung HD103UJ (1 TB) gekocht, en een sweex harde schijf behuizing.

Als de harde schijf in de externe behuizing zit, dan werkt de harde schijf voor geen meter, na iets van 5 MB loopt ie vast. En natuurlijk, slim als ik ben, ben ik de bestelbon van 4launch kwijtgeraakt, RMA gaat niet werken dus. :(

De harde schijf werkt WEL goed, ik heb 'm uit het kastje gehaald en met de SATA/USB omzetter nu op mijn bureau liggen draaien, geen probleem.

Maar terug ontopic, ik moet nu zelf een kastje maken, ik heb een paar ideeën:

1. Lange behuizing: draden worden in de kleine behuizing omgebogen en maken geen contact.
2. Hoge behuizing: Te weinig koeling, de harde schijf wordt inderdaad redelijk warm in dat kastje.
3. SATA kabeltje vinden en met wat aanpassingen dat ding in een 5.25" bay drukken, ik heb maar 1 3.5" bay en die is bezet. (had je niet gedacht he? :9 )

Wat is volgens jullie de beste oplossing, en moet ik ook maatregelen nemen om trilling te voorkomen? (nu is dat 8 velletjes wc papier)

Mijn pc is een Compaq Presario, gekocht in 2008, dan weten jullie wat voor kast ik heb.

Alvast bedankt, de zager der kabels

PS: Kan ik ook nog eventueel een ventilatortje eraan hangen, de adapter kan 2 A aan, de harde schijf gebruikt dat lang niet.

PPS:ik was van plan dit in het "Post hier je kleine mods" topic te zetten, maar als ik die topic doorlees lijkt het me niet dat die voor vragen is.

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-11 00:00
Wat dacht je van een iets groter dan de hd een case (waar alles goed inpast) en dan van die geluid dempend schuim(liefst rondom voor zekere geluid demping en zodat hij niet veel kan rond bewegen). Zodat hij tegen schokken en weinig lawaai maakt.

[ Voor 21% gewijzigd door PRaGA88 op 17-02-2009 17:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!

Volgens mij heb ik nog wel wat geluidsdempingsmateriaal liggen.

Verwijderd

zorg voor een aantal punten waar lucht door heen kan, mijn Maxtor 750Gb heeft ook geen fan, maar heeft aan de zijkant een aantal openingen waardoor de schijf zijn warmte kwijt kan.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan ook de reden zijn dat ie niet werkt, de sweex behuizing heeft in totaal ongeveer 1,5 cm2 aan gaten, de lucht heeft aardig wat meer...

Ik denk dat ik iets van mesh of zo voor de bovenkant ga gebruiken, moet werken, aangezien warme lucht naar boven gaat.

Alweer bedankt.

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-11 00:00
Of de hele case (hout of zo) perforeren maar zorgen dat hij nog sterk is. En je kan misschien een pastroon van ledjes maken die dan reageren als HD activatie leds. Waar door je een mooi flikkerend patroon krijgt :p
Pagina: 1