Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-07 11:50
Ik zit er over te denken om een eye fi explore kaartje aan te schaffen. Dat is een 2GB SD kaart met Wifi en iets wat geotagging heet. Dus in theorie zou je dan later de positie terug kunnen vinden waar de foto gemaakt is. Zie: http://www.eye.fi/
Ook is het wel ideaal om draadloos je foto's over te kunnen pompen naar je pc. Ik heb een canon G9 en die zit eigenlijk het beste in zijn leren houder, maar die houder moet er vaak af als ik foto's wil downloaden.

Goed, dat terzijde. Heeft er iemand al zo'n Eye-fi explore kaartje? Ik heb vernomen dat deze nog niet verkocht mag worden in Nederland. Raar, maar betekend dat dan ook dat het hier dan niet goed werkt...??
Ik snap niet helemaal goed hoe die lokatiebepaling werkt, maar dat maakt ook niet zoveel uit. Ik wil alleen weten of het het extra geld waard is. Ik heb al begrepen dat het niet zo nauwkeurig is als GPS, maar dat vind ik op zich nog wel overkombaar.
Wat me minder lijkt is als er nauwelijks wifi punten in Nederland blijken te zijn waardoor je niet echt iets aan dat kaartje hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Het principe werkt maar zeer beperkt en zeker niet 'in de vrije natuur':
Using built-in Wi-Fi, the Eye-Fi Card senses the surrounding Wi-Fi networks as you take pictures. The Eye-Fi Service then translates this information into a specific physical location at the time your photos are uploaded. Our partner, Skyhook Wireless, has mapped the geographic coordinates of millions of wireless access points around the world. The Eye-Fi Service adds the geo tag, in the form of GPS-like latitude and longitude, to each photo’s metadata section (the EXIF header), where information such as the photo timestamp is stored.
Ik zou eerder kijken naar een losse gps locatielogger, en die naderhand combineren met jouw foto's. Veel betrouwbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:36

xiD

12345

Ik heb eind vorige jaar 3 Eye-fi kaartjes over laten komen (Home versie) en deze werken perfect. 1tje zit er met een sd->cf adapter in een Nikon camera en zelfs dit werkt super. Een foto maken en 10 sec later staat hij netjes op de computer.

Alleen op de vraag of de GeoTagging functie goed werkt heb ik helaas geen antwoord :+.

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
Korakal schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:59:
Het principe werkt maar zeer beperkt en zeker niet 'in de vrije natuur':
[...]
Ik zou eerder kijken naar een losse gps locatielogger, en die naderhand combineren met jouw foto's. Veel betrouwbaarder.
Maar dan moet ik altijd weer een los kastje erbij hebben. (Ik heb meerdere van dat soort apparaten hier liggen) En dat wil ik eigenlijk niet. De oplossing van de eye-fi leek me daarom ideaal. Mooi ingebouwd. Zo nodig hoef ik niet de lokatie er niet bij te hebben, maar als het in Nederland redelijk werkt, dan wil ik het op zich wel erbij nemen.
Misschien iemand met zo'n kaartje hier die zijn ervaringen wilt delen?
xiD schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 16:00:
Ik heb eind vorige jaar 3 Eye-fi kaartjes over laten komen (Home versie) en deze werken perfect. 1tje zit er met een sd->cf adapter in een Nikon camera en zelfs dit werkt super. Een foto maken en 10 sec later staat hij netjes op de computer.

Alleen op de vraag of de GeoTagging functie goed werkt heb ik helaas geen antwoord :+.
Mooi, dan wordt het in ieder geval de home versie :)

Kost het trouwens nog stroom van je batterij? En hoe werkt het verder? Upload automatisch de foto's? Of moet je ze eraf halen als een soort netwerk drive?

[ Voor 36% gewijzigd door Dennis013 op 17-02-2009 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Dennis013 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 16:03:
maar als het in Nederland redelijk werkt, dan wil ik het op zich wel erbij nemen.
Maps op de iPod Touch werkt hetzelfde, dus misschien kun je de ervaringen daarvan zoeken.
Bijv: http://basshead.wordpress...location-awareness-sucks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
Korakal schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 16:07:
[...]

Maps op de iPod Touch werkt hetzelfde, dus misschien kun je de ervaringen daarvan zoeken.
Bijv: http://basshead.wordpress...location-awareness-sucks/
Is dat geen aGPS? dus dat het ook aan de hand van GSM zendmasten berekend wordt? Dat is dan toch wat anders dan vanaf wifi punten?
-edit: ik begrijp uit de link dat het inderdaad nogal slecht is...

[ Voor 7% gewijzigd door Dennis013 op 17-02-2009 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Dennis013 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 16:09:
[...]

Is dat geen aGPS? dus dat het ook aan de hand van GSM zendmasten berekend wordt? Dat is dan toch wat anders dan vanaf wifi punten?
-edit: ik begrijp uit de link dat het inderdaad nogal slecht is...
Jup, maar zoiets werkt zo'n eye-fi kaartje ook mee, alleen dan met acces points. Juist op de wat uniekere locaties waar geen accespoint dekking is, afgezien van de onnauwkeurigheid van het spul, heb je er niks aan.

De home-versie werkt wel goed kan ik je vertellen, alleen het ding kan atm geen RAW transferen, en werkt niet ad-hoc. Ook heb je een internetverbinding nodig om de zooi in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:42
Ik vraag mij af of een bluetooth verbinding voor deze kaartjes niet handiger is. Er is dan makkelijker een adhoc verbinding op te bouwen. Multi-pairing is ook al zo gewoon. Ik herinner mij een review van deze kaartjes -volgens mij dpreview- waaruit blijkt dat het kaartje maar 1 profiel (netwerkinstelling voor 1 accespoint) kan onthouden. Zit je niet bij dat accespoint in de buurt, dan heb je pech.Het is dan ff kaartje in pc en settings aanpassen of wachten tot je in de buurt bent van die accespoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
is bluetooth niet wat traag voor zulke grote foto's? sowieso vind ik 't concept nog wat wankel, als je GPS data wil hebben kun je beter zo'n extern ding kopen, zijn erg klein, en zeer goed mee te nemen, vorig jaar weekje zo'n ding gehad, ter test, werkte erg goed. Aantal punten zet je lekker laag, hij interpoleert toch wel netjes, veel exacter, helemaal als je in dun bevolkte wifi gebieden (oostblok, azië) bent.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:42
Bluetooth is idd langzamer dan wifi. Uit datzelfde review herinner ik mij juist dat als je het kaartje vol laat lopen (2GB) en dan via wifi de foto's over laat zetten het bijna een uur duurt voor alle foto's overgezet zijn. In die tijd moet de camera ook aan blijven staan ivm het voeden van kaart en de verbinding. Dan is het kaartje in de pc steken en het zaakje overzetten toch veel sneller. Alleen als je foto voor foto overzet is dit qua snelheid werkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xiD schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 16:00:

Waar kun je deze kaart bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-09 12:10
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 14:49:
[...]

Waar kun je deze kaart bestellen?
hier?

Edit: Zijn best wel prijzig die dingen :X

[ Voor 7% gewijzigd door Nolani op 06-03-2009 16:12 ]