Is het mogelijk om een DIV een andere achtergrond mee te geven wanneer deze "active" wordt?
Ik heb onderstaande code, maar het lijkt alsof er met geen mogelijkheid een andere achtergrond kan worden meegegeven wanneer deze active wordt.
Zodra het menu item active wordt, wordt het item een stukje hoger. Met een kleur als achtergrond is dit geen probleem, maar ik wil natuurlijk iets moois daar hebben (gradient, ronde hoek).
Ik heb inmiddels veel geleerd over CSS in mijn zoektoch hiernaar, echter nog geen concreet antwoord waarom de image gewoon comlpeet genegeerd wordt.
Iemand een idee?
Ik heb onderstaande code, maar het lijkt alsof er met geen mogelijkheid een andere achtergrond kan worden meegegeven wanneer deze active wordt.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| #mainmenu a, #mainmenu a:visited { float: left; display: block; font-family: "Lucida Sans Unicode","Lucida Grande",Garuda,sans-serif; text-decoration: none; color: #444444; font-size: 12px; text-transform: uppercase; height: 28px; line-height: 28px; padding-left: 15px; padding-right: 15px; border-right: 1px solid white; border-left: 1px solid #ababab; background: url('/images/bg_menu.gif') repeat-x; } #mainmenu .active a, #mainmenu .active a:visited { background: url('/images/bg_menu_active.png') ; color: white; margin-top: -7px; padding-top: 7px; } |
Zodra het menu item active wordt, wordt het item een stukje hoger. Met een kleur als achtergrond is dit geen probleem, maar ik wil natuurlijk iets moois daar hebben (gradient, ronde hoek).
Ik heb inmiddels veel geleerd over CSS in mijn zoektoch hiernaar, echter nog geen concreet antwoord waarom de image gewoon comlpeet genegeerd wordt.
Iemand een idee?
Do what you love, do it often