Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Kan map niet verwijderen (veilige modus al geprobeerd)

Pagina: 1
Acties:

• DMX123456
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-04-2017
Beste mensen,

Ik heb een probleem met een map, ik kan hem niet verwijderen. Normaal lukt dat wel in veilige modus maar deze keer niet. Het is ook geen normale map want als ik op rechtermuisknop druk dan krijg ik het volgende te zien:

Openen
Verkennen
Zoeken...
PFrank
Kopieren naar >

Ik had hem op een gegeven moment naar de prullenbak gekregen maar toen kon ik de prullenbak niet legen omdat die map er in stond. SHIFT+DEL werkt ook niet. Ik kan de map ook niet openen.

Iemand een oplossing??

Alvast bedankt!

DMX123456

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Staat er iets in de folder? (hidden)

Money for nothin' and your chicks for free

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:04

sanzut

It's always christmas time

Dat zou toch niets uit moeten maken? Een map met 100 GB aan data kan je toch ook gewoon verwijderen.

• DMX123456
Ja staat een liedje, dat weet ik maar ik kan het niet zien aangezien ik hem niet kan openen

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Welke map probeer je te verwijderen? In andere woorden: waar staat ie en hoe heet ie?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• DMX123456
Is een map gedownload van iMesh. Was een remix van allemaal rappers. En bij iMesh maakt hij een map aan per liedje die je download.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

DMX123456 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:29:
Ja staat een liedje, dat weet ik maar ik kan het niet zien aangezien ik hem niet kan openen
Aha ok, de map is dus ook niet te openen.
sanzut schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:28:
Dat zou toch niets uit moeten maken? Een map met 100 GB aan data kan je toch ook gewoon verwijderen.
Er had een bstand in kunnen staan dat de boel tegen hield. Maar heel de folder is dus niet eens te openen.

Money for nothin' and your chicks for free

• DMX123456
Nee de folder is niet te openen. Terwijl ik via iMesh het liedje wat er in staat wel kan afspelen.

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Unlocker al geprobeerd?

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• sanzut
  • Laatst online: 23:04

sanzut

It's always christmas time

Probeer het eens als imesh volledig gesloten is, en met bijv total commander?
Kan je de bovenliggende map misschien wel renamen? Misschien is er een ander programma continue bezig om die map te scannen oid.

• DMX123456
sanzut schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:37:
Probeer het eens als imesh volledig gesloten is, en met bijv total commander?
Kan je de bovenliggende map misschien wel renamen? Misschien is er een ander programma continue bezig om die map te scannen oid.
Bovenstaande map kan ik wel renamen maar dan nog kan ik het bestand niet verwijderen. Ik het is ook geen normale map want ik kan bijvoorbeeld ook niet rechtermuisknop en dan verwijderen aanklikken aangezien er maar 4 opties staan die ik kan gebruiken.

• DMX123456
Zojuist geinstalleerd en die kan je alleen bij normale mappen gebruiken bij deze map niet. Hij blijft bij deze 5 opties staan die ik bovenaan de topic aangaf.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:25
Doe eens chkdsk x: /f bij deze schijf (Start - Uitvoeren - cmd - OK - chkdsk x: /f) (x moet je even veranderen in de schijfletter van de probleemschijf)

[ Voor 3% gewijzigd door Moning2 op 17-02-2009 16:03 ]

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-11 16:55

Joran

<3 natalee

Het kan natuurlijk ook nog zijn dat het pad te lang is (heb ik zelf meegemaakt, maar dan praten we echt over meterslange directory-namen). Probeer hem eens te renamen en dan te verwijderen.

Ik heb trouwens meer vertrouwen in de reactie hierboven

Send me your gameboys

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:33

ralpje

Deugpopje

Als je je explorer.exe killt, en vervolgens een cmd-box opent, kun je hem dan van daaruit wel verwijderen?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• DMX123456
Moning2 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 16:02:
Doe eens chkdsk x: /f bij deze schijf (Start - Uitvoeren - cmd - OK - chkdsk x: /f) (x moet je even veranderen in de schijfletter van de probleemschijf)
Ik heb het geprobeerd en er staat dat ik dit proces niet kan uitvoeren.
jorann schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 16:52:
Het kan natuurlijk ook nog zijn dat het pad te lang is (heb ik zelf meegemaakt, maar dan praten we echt over meterslange directory-namen). Probeer hem eens te renamen en dan te verwijderen.

Ik heb trouwens meer vertrouwen in de reactie hierboven
Het is ook een hele lange map naam. Maar nogmaals. Ik kan bijna geen opties op deze map uitvoeren, alleen:

Openen
Verkennen
Zoeken...
PFrank
Kopieren naar >

Renamen gaat ook niet.
ralpje schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 16:53:
Als je je explorer.exe killt, en vervolgens een cmd-box opent, kun je hem dan van daaruit wel verwijderen?
Graag iets meer uitleg want ik weet niet hoe dit werkt.

Bedankt voor de reacties!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:33

ralpje

Deugpopje

Via taakbeheer kill je explorer.exe. Vervolgens doe je 'nieuwe taak' en start je 'cmd'.
In de dosbox die dan verschijnt, kun je gewoon met ouderwetse doscommando's de directory weggooien (rd) of de file weggooien (rm). Als dat klaar is, sluit je je dosbox, en start je in taakbeheer gewoon weer opnieuw via nieuwe taak -> explorer.exe je explorer shell.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:25
DMX123456 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:50:
[...]

Ik heb het geprobeerd en er staat dat ik dit proces niet kan uitvoeren.
Er staat dan als het goed is ook de vraag of je dit wilt doen bij een volgende herstart van het systeem waarbij je dan J kiest en dan start je de computer opnieuw op en dan wordt het uitgevoerd tijdens het opstarten, maar probeer het bovenstaande ook even ;)

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Ik had laatst een vaag bestand met een vreemd teken. windows wou die ook niet weggooien, ik kreeg er geeneens een contextmenu op als ik rechtermuis klikte. Unlocker geprobeerd, hielp ook niet. Maar gelaten voor wat het was.

Tot ik hem tegenkwam via mijn xbox (bestandsbeheer in xbmc). De map waar het bestand instond was een netwerkgedeelde map. Met xbox het bestand geselecteerd, verwijderen en hoppa hij was weg! Blijkbaar heeft samba een commando wat ermee overweg kan.

Verwijderd

Met dir /x Krijg je de 8.3 notatie te zien.
Kan je hem met die bestandsnaam verwijderen?

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-11 09:25
XP Pro? --> rechten?

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
En een map aanmaken met dezelfde naam en die plakken op dezelfde locatie en dan vervangen?, misschien dat hij dan wel kan verwijderen

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Dos al geprobeerd?

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:53
Of via een Live cd de boel verwijderen?

Verwijderd

Dit soort zaken is vaker langs geweest. Vaak was de oplossing een programma wat een, naar ik meen een mede-tweaker had geschreven, genaamd DelCrap II de oplossing.In eerste instantie kon het alleen bestanden verwijderen maar in de II versie kon je ook mappen wegvagen!
Waar Unlocker het niet kon klaarde DelCrap de klus. Maar hoe je daar aan kan komen? Misschien heeft een lezer hem nog in zijn "archief"

• Takkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-06 21:59
Loopt iMesh niet op de achtergrond, waardoor je geen rechten heb om het te verwijderen?

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 11:30:
Dit soort zaken is vaker langs geweest. Vaak was de oplossing een programma wat een, naar ik meen een mede-tweaker had geschreven, genaamd DelCrap II de oplossing.In eerste instantie kon het alleen bestanden verwijderen maar in de II versie kon je ook mappen wegvagen!
Waar Unlocker het niet kon klaarde DelCrap de klus. Maar hoe je daar aan kan komen? Misschien heeft een lezer hem nog in zijn "archief"
nIghtorius in "[XP] Niet te verwijderen bestand*"

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• b00ster
  • Laatst online: 16-10 19:08
Dr. Delete opzoeken via google ;)

Verwijderd

Masterlijk tooltje. Dit verwijderd de zooi wel :) Ik kreeg een map echt op geen enkele mogelijkheid verwijderd!
Pagina: 1