Verschillend resultaat ImageMagick

Pagina: 1
Acties:

• jbweb
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-10-2023

jbweb

professional noob

Topicstarter
Wij hebben een CentOS webdevelop server staan met daarop ImageMagick 6.4.1.
Hierop hebben we een stukje code welke PNG bestanden maakt met enkel tekst.
We gebruiken keurig het path naar een los TTF bestand en krijgen ook een heel mooi, strak resultaat.

Nu kopieëren we het TTF bestand en de PHP code naar onze live omgeving (Debian met een IM versie 6.0.6.2-2.9 en een 6.4.3).
De plaatjes worden wel gegenereerd, maar zien er absoluut niet meer strak uit. Je kan wel zien dat het juiste lettertype is gebruikt (er komt ook geen error op het inladen van de TTF), maar het ziet er gewoon niet mooi uit.

Het gaat niet om een geïnstalleerde font, dus daar ligt het ook niet aan. Waar zou het verschil in kunnen zitten?

Als ik een leuke signature bedenk, zijn jullie de eerste die het weten

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je voorbeeldplaatjes? Gebruikt de ene bijvoorbeeld anti-aliassing of andere features?

• jbweb

jbweb

professional noob

Topicstarter
Natuurlijk,
Correct: Afbeeldingslocatie: http://test.hi1.nl/vb_correct.png

Incorrect:Afbeeldingslocatie: http://test.hi1.nl/vb_incorrect.png

Op beide staat anti-alias aan voor zover ik weet (en zie) en verder ben ik met niet bewust van andere features.

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
ziet er wel uit alsof de 2e anti-aliassing mist

iRacing Profiel

• jbweb

jbweb

professional noob

Topicstarter
Ja, dacht ik ook eerst, maar als je goed kijkt (200% ofzo) zit dat er wel degelijk in. Bij de "O" is dat ook wel redelijk te zien.
Ik heb het ook al wel geprobeerd voor de zekerheid, helaas geen verschil.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:10
.. Debian met een IM versie 6.0.6.2-2.9 en een 6.4.3 ..
Welke versie gebruik je dan?

• jbweb

jbweb

professional noob

Topicstarter
Beide geprobeerd. Ik denk dan ook dat het niet aan IM ligt.
Tenzij ik iets over het hoofd zie

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:10
Andere versie van FreeType geïnstallerd misschien? Of misschien is ImageMagick zonder FreeType gecompileerd?

[ Voor 36% gewijzigd door Soultaker op 17-02-2009 18:48 ]

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:23

deadinspace

The what goes where now?

jbweb schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:20:
Hierop hebben we een stukje code welke PNG bestanden maakt met enkel tekst.
Wat voor stukje code, en welk font gebruik je? Dan kunnen mensen hier misschien proberen het te reproduceren.
... onze live omgeving (Debian met een IM versie 6.0.6.2-2.9 en een 6.4.3).
Daaruit concludeer ik dat je Debian 3.1 draait. Zonder security updates dus. Op je productie omgeving.

Misschien eens tijd om te upgraden? ;)

• jbweb

jbweb

professional noob

Topicstarter
Hiermee maken we de PNG:
PHP:
1
2
$strCommand = "/usr/bin/convert -size 145x25 xc:\#d95c05 -font ROCKB___.TTF -pointsize 10 -fill \#ffffff -annotate 0x0+9+13 'exposanten' /home/klanten/test/public_html/images/menu-item.png";
exec($strCommand);

En hier staat het gebruikte font:
http://test.hi1.nl/ROCKB___.TTF

Welke Debian versie en updates we exact draaien op de live weet ik niet, helaas staat die bij de SP. Weet wel dat het daar om Debian 4.0 gaat met IM 6.4.1.

De 6.0.6.2-2.9 en 6.4.3 versie stonden op een oude server (sorry, mijn fout) die we nog af en toe gebruiken.
Maar ook daar was het resultaat slecht. Debian dingetje misschien?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:49
Ligt zeer waarschijnlijk aan de verschillende Freetype versies en configuraties. Ik weet niet hoe CentOS freetype configureert, maar bij Debian configureren ze dat ding standaard dusdanig dat alle gepatenteerde technologie uit staat, inclusief bytecode hinting.

Verwijderd

_JGC_ schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 12:57:
Ligt zeer waarschijnlijk aan de verschillende Freetype versies en configuraties. Ik weet niet hoe CentOS freetype configureert, maar bij Debian configureren ze dat ding standaard dusdanig dat alle gepatenteerde technologie uit staat, inclusief bytecode hinting.
BCI is standaard _enabled_ in Debian (Testing).

Verwijderd

Het lijkt me daarom verstandig om eerst die Debian bak te upgraden:
1. hercompileer freetype zelf met BCI enabled. (checkinstall of 'the debian way'.)
2. testing of unstable draaien.
3. misschien beschikt debian backports over een BCI enabled freetype voor Debian stable.
4. freetype met BCI enabled uit testing of unstable halen. (risico's aan verbonden niet voor noobs.)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:49
De versies in debian testing, stable en unstable zijn op dit moment allemaal gelijk, we hebben net een nieuwe release gehad ;)

Verder zie ik in de changelog idd dat BCI is ingeschakeld een flinke tijd geleden. Ik heb geen debian op de desktop meer gedraaid na woody of sarge, vandaar dat ik hier nog niet van op de hoogte was.

edit:
Overigens kan ik aan de versie van Imagemagick op jouw "produktie" server zien dat je Debian Sarge draait, de vorige oldstable. Misschien eens tijd om te upgraden? Die server is een grote gatenkaas qua beveiligingsupdates.

[ Voor 26% gewijzigd door _JGC_ op 18-02-2009 15:43 ]

Pagina: 1