Verwijderd

Topicstarter
Gister heb ik Canon Utilities (versie 9.1) geïnstalleerd op mijn (Vista) computer. Ik wil hiervan de remotefunctie gebruiken. Ik kreeg echter de melding ‘camera not recognized’.

Omdat ik op mijn werk ook nog versie 12.1 had liggen heb ik deze daarna geïnstalleerd. Ook hierbij lukte het me in de eerste instantie niet de remotefunctie te gebruiken. Uiteindelijk lukte het me wel, maar kon ik de beelden nergens op mijn computer terugvinden. Na één foto liep daarna de remotefunctie vast en moest ik met ctrl, alt, delete het programma afsluiten. Nadat ik het weer opnieuw had opgestart kon ik wederom één foto maken en daarna begon de hele riedel weer opnieuw.

Ik heb het programma ook op een XP computer gebruikt, en daarop werkte het feilloos. Nadat ik dan de remotefunctie had opgestart en een foto schoot, opende automatisch de viewer van Canon.

Het ligt dus, lijkt mij, aan het feit dat ik Vista draai. Want op de laptop van mijn collega draait het zonder problemen.

Herkent iemand dit probleem?
Heeft iemand hetzelfde ervaren?
Heeft iemand een oplossing?

Bij voorbaat dank!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Is wel een bekend probleem inderdaad: klik

edit: de combo vista/eos utility that is..

[ Voor 90% gewijzigd door abrakadaver op 17-02-2009 15:20 ]

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Wat voor camera heb je? Ik heb met de laatste EOS Utility op Vista met een EOS 450d geen problemen..

Je kan op canon.com ook updates vinden van EOS Utility.

[ Voor 22% gewijzigd door Radiant op 17-02-2009 16:52 ]

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:28

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

move FGA --> FGW

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 20d en een 30d. Kan die update nog niet helemaal vinden, maar als ik vrijdag de software er weer op heb staan ga ik nog eens kijken!