Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

12V voor versterker

Pagina: 1
Acties:

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:44
Ik wil een actief versterkte subwoofer plaatsen in mijn auto. Niks extreems maar gewoon iets om de bas wat meer punch te geven.

Ik heb de TSWX22A van Pioneer daarvoor geselecteerd. Klein, compact en goede ervaringen mee. Het punt is alleen dat ik geen plek kan vinden om de voedingskabel door het schutbord heen te voeren. Echter achterin zit wel een 12V aansluiting voor een koelbox OID. Die geeft 12V. De input voor de versterker moet liggen tussen de 10,8 en 15,6V.

Kan ik die simpelweg aftakken en gebruiken voor de voeding van mijn versterker? :?

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
In principe wel, maar let wel even op het max amperage.
Hoeveel ampere je versterker nodig heeft weet ik niet, maar dat staat er meestal wel op. Hoeveel ampere je uit je 12v aansluiting (of een aftakking daarvan) je kunt halen hangt af van hoe zwaar de zekering is die erachter zit. Soms staat het er zelfs bij.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• 911GT2
Versterker max 10A. Ik zal eens kijken in het boekje van de auto.

Die heeft 20A dus dat zou goed moeten gaan dan?

[ Voor 39% gewijzigd door 911GT2 op 17-02-2009 14:49 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kan wel, alleen dan moet je de boel wel even wat sterker zekeren. Anders heb je een keer punch en dan vliegt je zekering er uit ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
The Eagle schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 14:52:
Kan wel, alleen dan moet je de boel wel even wat sterker zekeren. Anders heb je een keer punch en dan vliegt je zekering er uit ;)
Dat zou ik dus juist niet doen. Dat het spul met 20A afgezekerd is, is natuurlijk niet voor niets. Als je er hogere amperages doorheen gaat jagen, loop je de kans dat de bedrading het niet meer trekt.
Met een versterker die 10A trekt, lijkt het me niet dat je pieken boven de 20A krijgt. Als je die wel krijgt, kun je beter een vette condensator (capacitor) erbij hangen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Nee niet doen. Gewoon een aparte plus en min vanaf de accu trekken met een goede zekering ertussen!
Anders smelt je geheid je bedrading weg. Een actieve sub vreet veel vermogen, meer dan dat er over die 12v lijn gaat.

Mijn bekabeling voor de subs zijn 35mm2. Voor mn gewone speakers 16mm2.

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:58

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Nou, deze versterker is max. 150W, 35mm2 zou ietwat aan de dikke kant zijn. 10mm2 is al meer dan voldoende. En een koelbox zal ook wel wat vragen, staat er in de handleiding van de auto of op de plug zelf geen max. vermogen?

En 16mm2 voor de speakers? Ik neem aan dat dit de voedingskabel van de versterker voor de gewone speakers is?

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Gewoon proberen, zet er anders voor de zekerheid nog een zekering tussen al verwacht ik dat er weinig zal gebeuren. Als er een 20A zekering inzit (2,5mm2 draad?) en je versterker zit maar op de helft...

• 911GT2
Bij het openmaken schrok ik van hoe dun de draad is in verhouding tot de stroomdraad van de subwoofer. Morgen toch eens informeren of de dealer hem niet ergens snel door het schutbord heen kan krijgen.

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:02

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

911GT2 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:12:
Bij het openmaken schrok ik van hoe dun de draad is in verhouding tot de stroomdraad van de subwoofer. Morgen toch eens informeren of de dealer hem niet ergens snel door het schutbord heen kan krijgen.
Ergens is een plek waar je kabelboom van de moter naar de binnenruimte moet komen, volg die bos en steek hem daartussen?

De Nederbelg !

• 911GT2
Ja dat dacht ik ook, maar dat zit tegenwoordig allemaal zo die weggestopt dat het eigenlijk helemaal niet handig is. Los van het feit dat die dikke kabel daar gewoon niet bij past.

Volgens mij moet er op iedere auto een standaard doorvoer zijn voor bv een alarm 8)7

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:19
Bij een Fiat Doblo mag je 180 watt uit de connector trekken, een Golf Plus volgens mij 120 watt. Je zou het kunnen proberen (max 10A is max 120 watt), maar het houdt natuurlijk niet over. Mocht je in de toekomst speakers oid bij willen plaatsen en deze op een versterker aansluiten, dan kun je alsnog aan het trekken.

De wijzen komen uit het Oosten!

Pagina: 1