Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

TELE2 met 'oude zonnet modem'

Pagina: 1
Acties:
  • 841 views

Verwijderd

Topicstarter
Grmbl,

De berichten in de oudere threads zijn waarschijnlijk ook gelezen door tele2.
support:support werkt niet bij me.

Ik kom ook maar niet via SSH in die klote modem/router :)

Met de /etc/passwd kom ik een heel eind, alleen kom ik niet zover! Is er iemand met een werkende SSH verbinding? En kan die persoon mij ook van die kennis voorzien?

Alvast bedankt.

Ik wil alleen gewoon in de modem om wat meer zaken aan te passen. De kwiebussen bij de hellupdesk mogen het wel maar kunnen het niet. Ik kan het wel maar mag het niet :)

Dan vraag je om een static route en ze praten dan over DMZ. En dat alles via DHCP moet... argh!

nou ja......als er iemand is............graag

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:51
Wat voor modem?zou makkelijker zijn om dat er ook bij te zetten.voor de rest is het maar erg vaag wat je neerzet.Misschien dat een demente bejaarde dit verhaal wil aanhoren?

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:14

Beaves

Usque ad Finem

Lekker vaag allemaal, misschien eerst maar eens een samenhangend verhaaltje typen voortaan?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Het zou inderdaad beter/slimmer zijn om een volledige openingspost te schrijven.
Aan de onderkant van de router staat vaak een type aanduiding.
Zonder een merk/type kunnen we alleen raden.
Zal toch een poging wagen....
Mijn kristallen bol zegt dat het een Davolink router betreft.
Mijn kristallen bol zegt ook dat alleen een beperkte toegang mogelijk is.

[ Voor 4% gewijzigd door cornfed99111 op 17-02-2009 22:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Doe mij ook zo'n kristallen bol ;)

Helemaal correct. het is een Davolink (DV210-SR uit mijn hoofd, althans een type nummer welke NIET meer op de davlink site staat). Inloggen via standaar user:user gaat helemaal ok.
het gaat me er nou juist om om met een 'full-admin' user binnen te komen (support?)

Een vage openingspost, dat dan weer wel. Maar is ook een soort van 'natuurlijke selectie' voor reageerders.

Wat heb ik tot nu toe geprobeerd :

SSH access : geen geluk, kom er simpelweg NIET in.
Brute Force Weblogon : met user support en een gigantische wordlist, geen geluk, router houdt er na verloop van tijd mee op en slaat helemaal 'vast'
Micro_httpd exploits : zijn er niet, geloof me

Het schijnt dat het wel mogelijk moet zijn om te ssh-en naar dat apparaatje, iets met een speciaal subnet waarvanaf je connect. Ik heb al geprobeerd vanaf 10.0.0.0/8 en 10.0.0.0/16 echter steeds een "Connection refused".

• cornfed99111
Offtopic: Dat van die 'natuurlijke selectie' vindt wel goed gevonden!
De kristallen bollen zijn volgende week te krijgen bij de Aldi.

Ontopic: Het zal wel een AMR201 zijn die je hebt.
Ik weet tot nu toe van niemand die het wel gelukt is om admin toegang te verkrijgen.
Ik ben bang dat het je niet gaat lukken.

Waarvoor heb je een 'static route' nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Waarom? Altijd de vraag waarom? Welnu:

Zie hier een ascii tekening (slechte poging ik weet) van mij netwerksetup thuis

[------InterNet----]
          |
          |
      [DavoLink AMR201SR]-----------[MediaCenter]
                   |
                   |
 [E-box]---- [NetGear Router]--------[NAS]
                      /    \
                     /      \
                 [Windows - Linux - Wii etc]

De DavoLink krijgt het IP (aan de WAN kant) van zonnet/tele2
Vervolgens daar DHCP (die MOET aan eigenlijk de oorzaak van het probleem)

Deze gooit een touwtje naar de NetGear router.
Het wan adres van de NetGear Router is een vast adresje in de 19.168.1.x range (maar buiten range van DHCP)
Vervolgens maakt deze een LAN kant aan in het 10-segment (10.0.0.x), zijn eigen adres is 10.0.0.1, de NAS op 10.0.0.2 de E-box (het kloppend hart van mijn netwerk, SMBPDC voor mijn roaming profiles DNS servert etc.) op 10.0.0.3 en de rest (wired en wireless) op 10.0.0.100-255 DHCP (DHCP via Ebox).

Alles 'achter' de NetGear werkt. Echter de mediacenter moet (vanwege kabellengte problemen en slechte wireless ontvangst op de plek bij TV immers SATreceiver, PC, DECT/Skype phoon) rechtstreeks op de DavoLink.

Internetten geen probleem op de mediacenter. Verbinidng *vanaf* mijn 'netgear netwerk' (lees het 10-segment) naar de mediacenter gaat ook ok. Echter van de mediacenter het NetGear netwerk in gaat niet.

Immers een verzoek naar 10.0.0.3 voor mijn DNS o.a. komt wel aan bij 192.168.1.1 maar zonder static route wil dat geresolved worden op het grote boze internet.........

Dus vandaar admin rechten en om of die static route in te stellen, of DHCP uit te zetten.........

Nadat dit verhaal (2x) had uit gelegd aan de service desk zij de beste man de onsterfelijke woorden :
"Static route, nee meneer dat kan niet het moet allemaal via DHCP. u kunt wel proberen om het als DMZ in te stellen"

............. dank alweer :)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 20:20

BHQ

Ehrm, je hebt nu alsnog 2 losse netwerken. Zet het LAN IP van die router eens in de range van de voorgaande router en prik in een LAN poortje ipv. de wan..

• cornfed99111
Twee subnetten kunnen elkaar niet zien.
Heb je nog een LAN poort vrij op de Netgear?
Zo ja, moet je de Netgear omfunctioneren in een switch/access point in plaats van een router.
Yapser hierboven mij, geeft al aan hoe dat moet.

Je zal geen admin toegang krijgen op de Davolink en de DHCP kan je dus niet uitzetten.
Je moet ermee blijven werken.

[ Voor 20% gewijzigd door cornfed99111 op 19-02-2009 17:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad en daarom admin access nodig.
Het ding is dat ik mijn 'eigen' netwerk volledig gescheiden wil houden van het DavoLink netwerk.

In de lan poort prikken kan wel, maar dan zijn er ineens twee DHCP servers in de lucht die DavoLink en mijn
e-box.

Omdat ebox ook mijn DNS is, "moet" hij wel DHCP-en.

Vandaar een static route :)

Maar goed.......ik heb me er al bijna bij neergelegd, maar blijf toch stug doorprobere.

Misschien moet ik met een stukje social engineering wel een support medewerker zo gek zien te krijgen om mij van de juiste credentials te voorzien........... zal mijn Mitchnik dialogen er eens bijpakken :)

• cornfed99111
Ik heb er nog een keer over nagedacht, maar ik zie geen mogelijkheden om een static route in te stellen.
Als daarbij ook nog twee netwerken naast elkaar moeten bestaan, zie ik geen oplossing voor je problemen.

Behalve een andere provider nemen.... :)

Verwijderd

Topicstarter
*sniff*

Ik geef toch niet op.......

Iemand met een 'left-over' DavoLink kastje om mee te experimenteren?

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Even afgezien van de onduidelijke TS (natuurlijke selectie? Mag ik je even wijzen op de registratievoorwaarden?) is de waarde van dit topic vrij laag.

Wat is het nut van een extra topic nadat je al hier gepost hebt maar geen antwoord gekregen hebt?

Blijkbaar kan niemand je verder helpen.
Ik stel voor dat je hoe dan ook verder gaat in het topic dat daar al voor is, of een van de andere mogelijkheden gebruikt, zoals je netwerkconfiguratie aanpassen.

[ Voor 8% gewijzigd door IEF op 26-02-2009 14:24 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.