Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Na afsluiten browser word ik weer uitgelogd

Pagina: 1
Acties:
  • 327 views

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-11 11:03

silverstorm

tearing me apart

Topicstarter
Sinds een paar dagen moet ik iedere keer dat ik GoT/T.net bezoek opnieuw inloggen. Ik heb mijn ff-profiel al een keer opnieuw aangemaakt en mijn cookies weggegooid, echter blijft het probleem bestaan.

Wat mijn opviel aan de cookies was dat de tnet-cookie een expire heeft van Thu, 31 Dec 2037 23:00:00 GMT. Dit valt nog wel binnen de 32-bits timestamp (19-1-2038), echter lijkt firefox er niet lekker mee te kunnen omgaan.

Het gaat dus mis met: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.2; nl; rv:1.9.0.6) Gecko/2009011913 Firefox/3.0.6 .

Ik heb nog even gekeken of firefox iets raars met het cookie deed, maar de expire-datum komt toch echt van jullie lieve servers af.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Mj0xoWz83gkPtcpl9TvPEzEs/thumb.png

Ik weet niet of het de bedoeling is dat de expire-datum zo hoog staat of het komt door een bugje. Je zet immers wel een sessietijd van 1 jaar. Dus kan het cookie toch ook na een jaar verlopen?

[ Voor 4% gewijzigd door silverstorm op 17-02-2009 13:45 ]

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

silverstorm schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 13:44:
[...]
Ik weet niet of het de bedoeling is dat de expire-datum zo hoog staat of het komt door een bugje. Je zet immers wel een sessietijd van 1 jaar. Dus kan het cookie toch ook na een jaar verlopen?
Nee, de max sessieduur is een 'moving window' en geldt steeds vanaf de laatste activiteit op die sessie (het is dus meer een 'keep-active' indicatie). In theorie kan je sessie dus eeuwig actief blijven. Je cookie na een jaar laten expiren zou dat dan teniet doen. Daarbij gebruiken wie die expire-datum al jaren voor de sessiecookies, dus het lijkt me niet dat dat het probleem is.

Intentionally left blank

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Weet je zeker dat je niet hebt ingesteld dat Firefox je cookies weggooit als je je browser sluit?

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-11 11:03

silverstorm

tearing me apart

Topicstarter
Het probleem is net zo "magisch" verdwenen als het ooit begonnen is. Zou toch wel ergens een client-side probleem zijn geweest. Het gaat nu al geruime tijd goed.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Mooi :) Maar laat ons zeker even weten als het zich opnieuw voordoet :)

Intentionally left blank

Dit topic is gesloten.