Toon posts:

Beeldbuis acclimatiseren?

Pagina: 1
Acties:
  • 395 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe monitor binnen, maar het beeld voelt nogal koud aan.
Vroeger lieten we ook altijd een nieuwe televisie een paar uur voor de zekerheid wennen aan kamertemperatuur voordat we die aanzetten en ook ivm vocht.
In de handleiding staat hier niets over beschreven.
Kan ik het beste een paar uur wachten of is dit niet nodig?

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Je monitor hoeft toch niet aan een nieuw klimaat te wennen? Gewoon aanzetten die hap! :)

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 12:43
wordt vanzelf warm.........

no comment

Verwijderd

Dit heeft te maken met condensvorming. Als je van een koude omgeving, naar een warme omgeving gaat kan het voorkomen dat er in je monitor condens gaat vormen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m vanmiddag gewoon uit de doos gehaald en voor de zekerheid 2 uurtjes gewacht.

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 16:18
Geduld is een schone zaak :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
2 uur wachten? Sick! Hoe doe je dat >:)

Verwijderd

Volgens mij ben je in de war met vissen in een aquarium die eerst in het plastic zakje moeten wennen aan de watertemperatuur.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 februari 2001 01:19 schreef Bigs het volgende:
2 uur wachten? Sick! Hoe doe je dat >:)
Ik heb een computerhoekmeubel en bleek dus dat deze een 2 decimeters van de muren moest afstaan, wil ik de monitor een beetje fatsoenlijk van me af hebben. t'Is ook zo'n groot bak he *D
Maar ja dan moet mijn klerekast ook worden verschoven en met in en uitruimen van alle troep was ik toch bijna 2 uur bezig.
Op dinsdag 27 februari 2001 01:15 schreef Xtuv het volgende:
Geduld is een schone zaak :)
Mijn kamer nu dus ook :)
Op dinsdag 27 februari 2001 01:31 schreef Keescpk het volgende:
Volgens mij ben je in de war met vissen in een aquarium die eerst in het plastic zakje moeten wennen aan de watertemperatuur.
Aquarium? Vond al vreemd dat ze zo kort leefden ;)
Maar ff serieus: Als we vroeger een tv kochten dan was het ook altijd wachten. Vanwege wat Gordijnstok zegt en eventueel regendruppels die erin (kunnen) zijn gevallen. Lijkt me toch best balen als je een monitor/tv koopt met een levensduur van een kortsluiting.
Pagina: 1