Toon posts:

Twee mensen te gelijk op 1 computer werken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg van de week de vraag of het mogelijk is om twee personen te gelijk te laten werken op een pc. Als ik puur naar hardware kijk denk ik dat het wel moet lukken. Het is natuurlijk mogelijk om meerdere muizen aan een computer te hangen en een toetsenbord zal ook wel lukken.

Verder heb ik ooit wel vernomen dat het mogelijk is om met meerdere bureaubladen te werken dus misschien ligt hier de oplossing, maar ik vroeg me af of iemand mij hier meer over kon vertellen?

De hardware:
Windows Vista
intel duo core processor
Simpele videokaart met twee aansluitingen voor beeldscherm
2 gb geheugen

(sorry dat de hardware gegevens niet helemaal volledig zijn, maar ik dacht dat dit de setting was als het nodig is dat er meer info komt dan zal ik het nog wel even navragen)

Ps. Ik weet niet of dit het juiste forum is, mocht dit niet het geval zijn laat het me dan weten dan verbeter ik mezelf! Bedankt.

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
RDP zie je elkaars muis niet, maar elkaars geopende programma's wel.
Volgens mij moet je dan al snel naar een Terminal Server kijken..

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Euh, as far as i know heb je altijd nog maar 1 muiscursor, dus dat wordt een beetje lastig lijkt me?

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-01 14:23
thijszor schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 12:34:
RDP zie je elkaars muis niet, maar elkaars geopende programma's wel.
Volgens mij moet je dan al snel naar een Terminal Server kijken..
RDP kan niet op een werkstation die staat maar 1 RDP sessie tegelijk toe.
Wel een 2003 server kan 2x een rdp Sessie openen. Maar dan zit je nog met 3 verschillende computer systemen.

Windows systemen kunnen dit hallaas niet aan tenzij een een ThinClient hebt en een Terminal server hebt draaien.

Linux heeft wel deze mogenlijkheid. zijn volgens mij op T.Net nog wel voorbeelden van te achterhalen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Met een serverversie van Windows kan je via het netwerk/internet met veel meer dan 2 clienten inloggen. Met Vista gaat dat niet lukken, als je geen Vista Business of Ultimate hebt, kan je inloggen via het netwerk sowieso wel vergeten.

Meerdere mensen tegelijk inloggen op PC -> Server OS

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-01 14:55

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Met vista niet. met linux (met wat knutselwerk) wel.

Haal de search hier ook eens overheen, er zijn hier meer topics over geweest.

[ Voor 17% gewijzigd door leuk_he op 17-02-2009 12:55 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-01 17:31
Bepaalde Linux versies hebben volgens mij al vrij veel mogelijkheden. Zoek eens op "multiseat".

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:00
Ik moet alle berichten tegenspreken die stellen dat meerdere RDP sessies op een Windows XP Professional machine niet werken. Ik heb een werkende workaround gevonden op internet die dit wel toelaat.

Maar ik denk eerder dat de gebruiker dus met twee monitoren, toetsenborden en muizen op 1 pc wil werken. Hier heb ik wel al eens eerder een topic over voorbij zien komen. En met speciale software en een additionele PCI - VGA kaart is dit mogelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door loewie1984 op 17-02-2009 13:01 ]

discogs

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-01 11:48
https://help.ubuntu.com/community/MultiseatX

Tadaa. Geen windows, maar je kunt natuurlijk virtualbox draaien op beide bureaubladen fullscreen met elke windows variant die je maar wilt. Vergeet dan alleen zware 3d dingen.

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-11-2025
Zoiets? of deze?.

Ik denk dat je met Vista zoiets niet of nauwelijks gemakkelijk kan bereiken. Nu ken ik Vista niet (geheel) maar de ervaring leert dat dit soort dingen met Linux makkelijker te bewerkstelligen zijn. Je moet even in wat configuratiebestanden duiken, maar dan heb je ook wat...

Edit: spuit 11, ik was een tijdje aan het zoeken naar de juiste termen 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door MrNGm op 17-02-2009 13:27 ]

Verwijderd

loewie-643- schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 12:58:
Ik moet alle berichten tegenspreken die stellen dat meerdere RDP sessies op een Windows XP Professional machine niet werken.
In principe heb je gelijk. Alles is mogelijk onder elke Windows versie, zo lang je maar de juiste dll's, registerhacks, etc. hebt.

De TS geeft aan Windows Vista te hebben en op de door jou gegeven link vind ik geen enkele workaround voor Vista.

Maar TS moet eerst maar eens even aangeven wat de bedoeling is. Met meerdere personen over het netwerk op één PC werken, of twee toetsenborden, twee muizen en twee schermen op een PC aansluiten om met z'n tweeen op één fysieke machine te werken.

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-01 11:48
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 13:33:
[...]
Maar TS moet eerst maar eens even aangeven wat de bedoeling is. Met meerdere personen over het netwerk op één PC werken, of twee toetsenborden, twee muizen en twee schermen op een PC aansluiten om met z'n tweeen op één fysieke machine te werken.
Ik neem aan dat hij de 2e optie wilt. Wat de TS moet aangeven is wat het doel is. Wilt hij zware applicaties gaan draaien of is het gewoon om te kunnen internetten/tekstverwerken en dat soort lichte dingen?
Pagina: 1