Toon posts:

Exchange 2003 queue loopt steeds vast.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

We hebben hier een exchange server sbs 2003 welke via smtp.bbeyond.nl zijn mail naar buiten stuurt.
Dit werkt op zich correct alleen loopt de queue af en toe vol waarna we weer de default virtual smtp server moeten herstarten en dan werkt t weer. Via DNS zijn er geen problemen.

Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen?

Connector is al eens opnieuw aangemaakt.
Verder heb ik al eens gekeken om de default virtual smtp server te herstarten via een script maar weet niet wat ik hier moet herstaren.

Thnxc :)

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Niet toevallig een virusscanner die in je SMTP dirs loopt te scannen?

Zijn er ook logs te vinden in je eventviewer?

[ Voor 26% gewijzigd door arjants op 17-02-2009 12:13 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb t even nagekeken en er zijn geen exclusions aangezet op deze directories.
Ik zal ze eens aanzetten en kijken of t dan wel goed blijft gaan.

Thnx :> _/-\o_

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:21:
Hoi,

Ik heb t even nagekeken en er zijn geen exclusions aangezet op deze directories.
Ik zal ze eens aanzetten en kijken of t dan wel goed blijft gaan.

Thnx :> _/-\o_
Geen exclusions? Dan kun je inderdaad problemen verwachten.Op een server met Exchange is ook goed om nog wat meer dingen te excluden:
Overview of Exchange Server 2003 and antivirus software

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Nee heeft niks geholpen t excluden. We werken hier met symantec endpoint protecion en mailsecurity.
Iemand nog andere ideeen ?

Thnx

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je al eens in je logfiles gekeken (eventueel logging hoger zetten) van je SMTP connector om te zien of je daar iets kan vinden?

Verwijderd

Symantec Endpoint Security heeft als ik me niet vergis een onderdeel dat poort 25 scant. Zet dat eens uit. Dat kan namelijk vergelijkbare problemen veroorzaken. Verder, wat Ele zegt natuurlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Hoe zet je die logging hoger dan ?

Endpoint scanned niet op poort 25 dat is in een policy disabled.

Thnx
Pagina: 1