[Google maps]Event doorsturen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik wil iets heel simpels maar het lukt niet :) Ik heb een polygoon met daaraan een mousemove event. Dit event vuurt een functie waarbij ik iets met muiscoordinaten wil doen:
JavaScript:
1
GEvent.addListener(poly, "mousemove", function() { Map.polyBalloonPosition(this) });

Het enige wat ik nu wil is het event ook in de polyBalloonPosition functie hebben, maar dat wil niet lukken. window.event zou ook prima zijn, maar die wordt volgens mij door google afgevangen, want die krijg ik ook niet te pakken.

Detail:polygonen lijken geen mousemove te ondersteunen: http://code.google.com/ap...n/reference.html#GPolygon Maar de functie wordt wel degelijk bij een mousemove over een polygoon gevuurt.

Iemand enige ervaring mee?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 21:02
Meestal krijg je het event object als argument mee aan de listener. dit eens proberen?:

JavaScript:
1
GEvent.addListener(poly, "mousemove", function(event) { Map.polyBalloonPosition(this, event) });

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
twiekert schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 13:28:
Meestal krijg je het event object als argument mee aan de listener. dit eens proberen?:

JavaScript:
1
GEvent.addListener(poly, "mousemove", function(event) { Map.polyBalloonPosition(this, event) });
Ja dat had ik geprobeert, maar dan krijg ik 0 mee :( Lijkt erop dat het gewoon nog niet (goed) geimplementeerd is. Alleen wel erg vervelend dat ik ook m'n window.event niet binnen krijg. Ik weet nou ook even niet hoe ik er omheen kan werken. Behalve dan door een nieuwe overlay te tekenen en daar de coordinaten van te pakken. Maar dat is zoveel werk voor ziets ogenschijnlijk kleins.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcotolsma
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 11:11
Je wilt de breedte- en lengtegraad weten van de locatie waar de muis cursor zich bevind? Of wil je de muis coördinaten weten ten opzichte van het browser venster?

In het geval van breedte- en lengtegraad, zou je misschien zo iets kunnen doen:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
var mouseMoveLocation = GLatLng(0, 0);

GEvent.addListener(map, "mousemove", function(location) {
    // locatie ff opslaan in een variabele
    mouseMoveLocation = location;
});

GEvent.addListener(poly, "mousemove", function(location) {
    // variabele location is 0 (niet geïmplementeerd o.i.d.), dus gebruik maken van variabele mouseMoveLocation 
    alert(mouseMoveLocation );
});

• Pkunk
Toch nog even een schop :)

@hierboven: ik wie echt de muiscoordinaten hebben t.o.v. de browser. Dan heb ik liever voor m'n eigen workaround dan met lats en longs werken.

Hallo met Tim