Toon posts:

[VBS] Veilig laten runnen vanaf webpagina *

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb een vbs geschreven die ik wil distriburen aan een aantal gebruikers. Echter sommige daarvan zijn niet gemachtigd om lokaal een vbs uit te voeren. Is het mogelijk een een vbs te laten draaien lokaal via een webpagina ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Als het mogelijk was om vbs scripts via een website te draaien, alle beveiligingsmachtigingen negerend, denk je niet dat we dan met een wel heel dramatisch beveiligingsprobleem zouden zitten?;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De server waar het op draaid is wel "intranet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

unclero

MB EQA ftw \o/

Je zou het kunnen proberen met ActiveX in Javascript ofzo... Maar laatste keer dat ik daar mee prutste was ook al bijna 10 jaar geleden :o.

Anders zou ik gewoon een NSI'tje maken. Die alleen maar je vbs uitpakt en runt.. Die maakt er een mooie .exe van die ze kunnen downloaden en draaien ;).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 11:50:
De server waar het op draaid is wel "intranet".
Ik weet niet hoe het zit qua VBS en beveiligingsinstellingen, maar als je intranet eens in de trusted zones mikt middels een policy dan :?
En hoezo zijn ze niet gemachtigd VBS uit te voeren? Zit dat ook in een policy? Of...?

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 17-02-2009 12:16 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je gebruikers niet gemachtigd zijn om lokaal VBS scripts uit te voeren lijkt het me sterk dat (als dit al mogelijk zou zijn) die dat via een website wel zou doen. En als je nou eens die beveiliging (welke schijnbaar in een policy zit) pas aan je OU/Computer/Gebruikers zou toevoegen nadat je eerst een policy hebt waarin het script wordt uitgevoerd? Ik doel hiermee op de volgorde van het toevoegen van de policys, al wordt dit natuurlijk wat lastiger als deze in de Default Domain Policy zit...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2009 14:01 ]

Pagina: 1