Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

(Audio) Soundblaster 4 werkt niet optimaal?

Pagina: 1
Acties:

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:38
Ik vermoed dat mijn geluidskaart (Soundblaster Audigy 4) niet optimaal meer werkt. Ik draai sinds een half jaar Vista icm met deze kaart en heb nooit problemen gehad, tot mijn format afgelopen weekend.

Voorheen stond er in onder 'sound device' in Fraps altijd Soundblaster, echter staat er sinds het formatteren 'Vista direct stream' :?

Ik heb natuurlijk de laatste drivers voor de geluidskaart geinstalleerd en heb expres geen drivers geinstalleerd voor de realtek onboard audio omdat ik dat voor de format ook nooit gedaan heb.

Onder sound options in Windows staat gewoon dat de SB de standaard geluidsbron is.

Het verschil is niet groot, maar ik merk wel dat het geluid nu een soort doffe laag er over heen heeft, waar het voorheen een stuk helderder was. Heeft iemand wat tips wat ik zou kunnen proberen? Heb zelfs al de onboard drivers geïnstalleerd maar dit maakt geen verschil.

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:38
Fixed, heb in device manager de onboard high defenition sound verwijderd en alles klinkt nu weer als voorheen :)