Wij hebben sinds kort 1 pc (HP DC5850) waarop Vista Business 32-bit geïnstalleerd is. Deze PC krijgt met geen mogelijkheid een IP adres van onze DHCP server.
Situatie:
Een netwerk met een SBS W2K3 server en een 'gewone' W2K3 server. ca 12 PC's met allemaal XP SP3. Op de SBS W2k3 server draait de MS DHCP server.
Probleem:
Alle PC's krijgen keurig een IP adres van de SBS (tevens DHCP) server, behalve de Vista PC. Ik krijg een 169.x.x.x IP adres dus wordt de DHCP server niet gevonden. In de eventviewer staat als eerste de error melding 5917 Netlogon: "Geen domaincontroller gevonden"
Wat nu?
Iemand nog een suggestie?
Situatie:
Een netwerk met een SBS W2K3 server en een 'gewone' W2K3 server. ca 12 PC's met allemaal XP SP3. Op de SBS W2k3 server draait de MS DHCP server.
Probleem:
Alle PC's krijgen keurig een IP adres van de SBS (tevens DHCP) server, behalve de Vista PC. Ik krijg een 169.x.x.x IP adres dus wordt de DHCP server niet gevonden. In de eventviewer staat als eerste de error melding 5917 Netlogon: "Geen domaincontroller gevonden"
Wat nu?
- Ik heb de drivers van de netwerkkaart vernieuwd.
- Ik heb de patchkabels vervangen
- De eventviewer op de server geeft geen meldingen. Er zijn nog zat IP adressen vrij in de scope
- IPconfig /renew geeft een time-out. Ook de wizzards probleemoplossing in vista bieden geen soelaas.
- Een handmatig IP adres werkt (deels) wel. Ik krijg gewoon verbinding met de server. Ik kan het lokale netwerk en het internet op. Overigens blijft de melding dat de domaincontroller niet gevonden kan worden bestaan...lijkt een dns probleem. Ook het logonscript wordt niet uitgevoerd....
Iemand nog een suggestie?
Quod licet lovi, non licet bovi