Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-09 14:11
Hallo,

Mijn oog is gevallen R0 e5300 icm een GA-G31M-ES2L.
Nu lees ik op http://www.gigabyte.eu/Su...Model.aspx?ProductID=2889 in de cpu support list dat er bios 'F5'(release: 6 november 2008) nodig is om de e5300 te kunnen gebruiken.
Zie hier:http://www.gigabyte.eu/Su...Model.aspx?ProductID=2889.

Nu zie ik in de release notes van f5 dat alleen de energie-save functie verandert is in die bios. Ik neem aan dat bios F3 er standaard opzit als je het bordje aanschaft. Moet ik de bios updaten om een e5300 te kunnen gebruiken of zou die gelijk outofthebox gebruikt kunnen worden? Anders ben ik bang dat ik een 2e processor moet lenen van iemand of toch moet kiezen voor de M0 e5200.

Ik hoop niet dat ik met dit topic een hoop google-it reacties krijg want ik vind er niks over.

[ Voor 7% gewijzigd door Rollo op 17-02-2009 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:26

The Third Man

The Third Jellyfish

Nou specifiek voor dit geval is natuurlijk niet veel te vinden, maar ik zij wekelijks topics voorbij komen met een vraag in de strekking van 'ik wil deze cpu op dit mobo hebben, werkt dat out-of-the-box'?

Maar goed simpel gezegd zijn er 3 scenario's:
A. Werkt helemaal niet, andere cpu eerst nodig.
Oplossingen: - door winkel vantevoren laten flashen
- Cpu lenen
B. Werkt tot POST.
Oplossing: recovery flash draaien, veel mobo's kunnen vanuit een dergelijke situatie wel een BIOS flashen, zie mobo handleiding
C. Werkt tot voorbij POST, maar herkent CPU niet.
Oplossing: mooi want nu kan je op de gebruikelijke manier het BIOS flashen, probleem opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo
Ik wist van die 3 scenarios af. Als het B of C is is het geen probleem. Ik hoopte dat eigenlijk iemand hier ervaring met zon systeempje/moederbord(of ander gigabtyte g31 mATX) had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:26

The Third Man

The Third Jellyfish

Anders Gigabyte een mailtje sturen om dit te vragen? Ik weet wel dat Asus bij een aantal mobo's hier aandacht aan besteedde in hun FAQ, inclusief stappenplan om een te nieuwe cpu te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo
Ik heb ze vanmorgen gemaild. Op de website gebruiken ze een soort pm-achtig systeem, waar je ook een eigen soort mailbox krijgt, liever gewoon rechtoe rechtaan gehad maargoed. Ik hoop dat ze een beetje in een snelle tijd reageren en niet dat ik na een maand opeens een antwoord krijg, zoals dat bij mij een keer voorkwam met een email naar ibanez om de vraag of ze slagplaten ook los verkochten :S