Omdat er binnenkort twee webservers bij komen, dan krijg je dus www1-www4. Ziet er netter uit als een andere hostname elke keer.
Ik vond Athena, Artemis en Aphrodite eigenlijk leuker 
Kan de gemiddelde HBO'er ook nog wat grieks leren
Geiddelde VWO'er bedoel je denk ik... Ik ken ook iemand die van het Gymnasium naar de HBO gingOp maandag 26 februari 2001 20:49 schreef Klont het volgende:
Ik vond Athena, Artemis en Aphrodite eigenlijk leuker
Rick:
SPECS SPECS!:)
wat komt er allemaal in te hangen?
en hoe is het met die loadballancer?
SPECS SPECS!:)
wat komt er allemaal in te hangen?
en hoe is het met die loadballancer?
[04:53:17][roel@roel:~]$ sleep
bash: sleep: command not found
Databaseserver gaat van dual P3 733 naar dual P3 1 GHz, verder komt er een andere RAID-controller in (AMI Megaraid Elite 1500) en gaat het ding Linux draaien ipv FreeBSD
Van de huidige 2 webservers wordt er 1 ge-upgrade van SlotA Athlon 800 naar Socket A Athlon 1.2 GHz, de andere blijft ongewijzigd.
Er komen twee nieuwe webservers bij met ieder een 1 GHz Athlon en 512 Mb geheugen.
Loadbalancer/Localdirector zit nog steeds in de planning, hoewel we hem niet rechtstreeks bij Cisco los kunnen weken. We blijven echter naar mogelijkheden zoeken om dat ding te bemachtigen
Van de huidige 2 webservers wordt er 1 ge-upgrade van SlotA Athlon 800 naar Socket A Athlon 1.2 GHz, de andere blijft ongewijzigd.
Er komen twee nieuwe webservers bij met ieder een 1 GHz Athlon en 512 Mb geheugen.
Loadbalancer/Localdirector zit nog steeds in de planning, hoewel we hem niet rechtstreeks bij Cisco los kunnen weken. We blijven echter naar mogelijkheden zoeken om dat ding te bemachtigen
Het tijdsbestek is nog onbekend, we moeten dat nog in gaan plannen. Op de 2x P3-1Ghz na is alles reeds binnen..
Bericht hierboven
het lijkt me echt tof als jullie -ons tweakers- wat meer op de hoogte houden van dit soort dingen...
DMV een soort Finger..
DMV een soort Finger..
De ervaring heeft inmiddels geleerd dat het bij elkaar regelen van de hardware vaak onverwacht langer duurt. Dit soort nieuws houden we daarom liever buiten de .plans tot daadwerkelijk zeker is dat upgrades of de plaatsing van nieuwe servers op korte termijn gedaan kunnen worden (liever geen verwachtingen creeëren als je niet zeker weet dat je ze op korte termijn waar kunt maken).
Waarom komen er eigenlijk 2 webservers bij? Kunnen de huidige 2 webservers de load niet meer aan of gaan er nog meer grote websites gehost worden op de tweaker servers?
SchandeOp dinsdag 27 februari 2001 12:56 schreef Daniel Kegel het volgende:
en gaat het ding Linux draaien ipv FreeBSD
Tja, 't is niet anders omdat MySQL onder FreeBSD geen gebruik maakt van beide processors
De enige reden dat we uberhaupt FreeBSD draaiden was omdat de RAID-controller niet ondersteund werd door Linux
(jaja...we weten onze hardware wel te kiezen
)
De enige reden dat we uberhaupt FreeBSD draaiden was omdat de RAID-controller niet ondersteund werd door Linux
(jaja...we weten onze hardware wel te kiezen
Linux kan ook best stabiel zijn, als je tenminste de juiste hardware hebt
Even terug on topic.
(and correct me if i'm wrong)
't Lijkt het me handig als de cookies die worden gezet betrekking hebben op het tweakers.net domein, ipv het www.tweakers.net domein. Zo moet je voor alle 10 de verschillende subdomeinen steeds opnieuw inloggen.
Kan me voorstellen dat de die-hards zich inene beginnen af te vragen waarom hun tweakotine niet toeneemt.
't Lijkt het me handig als de cookies die worden gezet betrekking hebben op het tweakers.net domein, ipv het www.tweakers.net domein. Zo moet je voor alle 10 de verschillende subdomeinen steeds opnieuw inloggen.
Kan me voorstellen dat de die-hards zich inene beginnen af te vragen waarom hun tweakotine niet toeneemt.
Ander weet ik nog wel een adres tegen (iets meer dan) inkoopprijsOp dinsdag 27 februari 2001 12:56 schreef Daniel Kegel het volgende:
Dat is niet zo. Cookies worden gebakken voor .tweakers.net, dus dezelfde cookies werken op aphrodite.tweakers.net, www.tweakers.net en athena.tweakers.net.t Lijkt het me handig als de cookies die worden gezet betrekking hebben op het tweakers.net domein, ipv het www.tweakers.net domein. Zo moet je voor alle 10 de verschillende subdomeinen steeds opnieuw inloggen.
Nu details in .plan: http://www.tweakers.net/plan/81het lijkt me echt tof als jullie -ons tweakers- wat meer op de hoogte houden van dit soort dingen...
maar niet voor gathering.tweakers.netOp woensdag 28 februari 2001 00:33 schreef Femme het volgende:
[..]
Dat is niet zo. Cookies worden gebakken voor .tweakers.net, dus dezelfde cookies werken op aphrodite.tweakers.net, www.tweakers.net en athena.tweakers.net.
ik heb bij www.tweakers.net een ander password dan bij gathering.tweakers.net
I wish I had a cool signature like everybody else
Cookie zal daar vast werken, alleen doet het forum er niets mee, die heeft z'n eigen database en is een los van de frontpage enzo(toch?Op woensdag 28 februari 2001 11:01 schreef kevlar het volgende:
[..]
maar niet voor gathering.tweakers.net
ik heb bij www.tweakers.net een ander password dan bij gathering.tweakers.net
System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.
Die zullen we onthoudenOp dinsdag 27 februari 2001 23:51 schreef PcDealer het volgende:
Ander weet ik nog wel een adres tegen (iets meer dan) inkoopprijs
Nadeeltje alleen is dat zo'n LDR 430 ook tegen inkoopsprijs nog zo'n 50.000 pieken kost
salam,
euh, ik bedoelde met die "finger" dus meer van wat ze op winamp.com enzo hebben.. daar staat vaak gewoon wat onzin in.. (die soms wel phun is) maar ook wat dingen over wat ze gedaan/gefixt hebben die dag..
zeg maar een dagboek:))
damn, kan die finger-url niet vinden.
euh, ik bedoelde met die "finger" dus meer van wat ze op winamp.com enzo hebben.. daar staat vaak gewoon wat onzin in.. (die soms wel phun is) maar ook wat dingen over wat ze gedaan/gefixt hebben die dag..
zeg maar een dagboek:))
damn, kan die finger-url niet vinden.
Pagina: 1