Toon posts:

Home directories en .htaccess

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op dit moment bezig met een vrij grote en complexe applicatie voor mijn bedrijf. Eén van de mogelijkheden die dit systeem de klant biedt, is digitaal faxen. De klant vult de faxnummers in op een webform, kiest één of meerdere files die vervolgens gefaxt worden.

Dit werkt met behulp van SSH2: het script opent een SSH connectie naar een externe server, waar de file gedownload wordt (m.b.v. wget) naar het systeem en het faxcommando uitgevoerd wordt. Dit werkt prima, maar nu wil ik de klant de optie bieden om een archief te bekijken, waarin de klant de gestuurde faxen ziet staan met de daarbij behorende files.

Het systeem werkt nu d.m.v. htaccess login. Nu maakt mijn user class home directories aan (/public/<klantid>), waarin ik de faxfiles opsla. In mijn wget commando via SSH2 geef ik vervolgens een --user en --password mee, die de files mag openen. Maar nu wil ik er graag voor zorgen dat de home directories beveiligd zijn, zodat de klant alleen bij haar of zijn mappen kan komen.

Mijn idee hiervoor was om een .htaccess in de home directory te plaatsen, maar dit gaat niet werken, ben ik bang. De htaccess zal naar een andere password file moeten kijken, anders heeft het natuurlijk geen zin. Aangezien je niet 2x geauth kan zijn op dezelfde verbinding (en dit ook nog eens ontzettend irritant is), is een eigen password file ook geen optie.

Heeft iemand misschien tips voor mij of een zetje in de juiste richting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:56

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Als je die files nog hebt staan op je server, kan je toch de files via je script aan de klant aanbieden ter download? Kan je direct controleren of een bestand wel toegankelijk is voor deze klant.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MueR schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 10:04:
Als je die files nog hebt staan op je server, kan je toch de files via je script aan de klant aanbieden ter download? Kan je direct controleren of een bestand wel toegankelijk is voor deze klant.
Ik snap je niet helemaal.. de files staan uiteraard nog op de server, in de home map...Hoe kan ik controleren of een bestand toegankelijk is voor de klant, en hoe scherm ik mappen af van bepaalde klanten (de home mappen van andere klanten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
door die files niet in de www map te zetten maar in een map die niet toegankelijk is vanuit een browser. Je kan dan een simpel script schrijven met toegangscontrole om bepaalde bestanden naar de browser van de klant te sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
webinn schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 10:10:
door die files niet in de www map te zetten maar in een map die niet toegankelijk is vanuit een browser. Je kan dan een simpel script schrijven met toegangscontrole om bepaalde bestanden naar de browser van de klant te sturen
Maar dan heb je het probleem dat wget er niet meer bijkan, vanaf de externe server. Misschien is het dan een optie om een tijdelijke kopie van de file te maken, die te downloaden en die file dan unlinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:56

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Je denkt te moeilijk. Je kan natuurlijk die files daar gewoon laten staan (mits voldoende obfuscated) als je het perse in public html wilt hebben. Alternatief daarvoor zou zijn je fax server deze bestanden via FTP over te halen, maar dat is iets om over na te denken. Je kan de public download (voor je klanten) gewoon via een dergelijk script doen, dat moet geen probleem zijn voor je, toch?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende gedaan. Zoals webinn zei, heb ik de home directories geplaatst in een map buiten de webroot. Tijdens het faxprocess zorg ik dat de temp file gedownload wordt naar de fax server.

Nu moet ik alleen nog kijken hoe ik de bestanden buiten de webroot link naar de gebruiker op de archief pagina ...

Edit: readfile() :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2009 12:23 ]

Pagina: 1