Toon posts:

Symantec Backup Exec - Backup-to-disk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben de laatste tijd erg veel bezig met Symantec Backup Exec en ik kom wat kleine puntjes tegen waar ik een oplossing voor zoek maar waar ik zeer weinig eigenlijk over kan vinden.

Wat gebruik ik en wat doe ik:

- SBS Server 2003
- Symantec Backup Exec 12.5 for Windows Servers
- Backup-to-disk

Ik maak een Backup-to-disk naar een externe harddisk waar ik zelf een map gemaakt heb om alle backup files in op te slaan. "T:\Symantec Backup Exec"
In deze map komen de volgende bestanden te staan wanneer er een backup gemaakt word:
- IMG000001
- IMG000002
- VERITAS

In de VERITAS map staat de baackup. Hier slaat Backup Exec zijn backup in op.
Maar nu het probleem;

Symantec backup exec maakt van elke partitie een aparte backup bestand wat heel goed is alleen de benaming is niet goed.
Weet iemand of ik dit kan aanpassen? Zodat ik te zien krijg welk bestand de C:/D:/E: en SQL is.

De backup wil ik ook nog liever in aparte datum mapjes opslaan zodat niet alles in 1 grote map staat met uit eindelijk 50 verschillende .bkf files.

- Backup bestands namen zelf kunnen aanpassen in de backup.
- Backup laten opslaan in een mapje maar elke dag een andere map.

Weet iemand hier misschien iets meer over die mij kan helpen??

Gr, Jack

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat jij wil is niet echt standaard - waarom wil je dat zo? Je kan vanuit BackupExec zelf toch perfect zien waar de data staat, in welk bestand wat staat is toch helemaal niet relevant? :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is waar, dat kan ik via backup exec zelf wel zien.

Maar dan nog 1 vraag, Kan ik bijvoorbeeld backupexec wel een mapje per dag aanlaten maken met een datum erop van de dag dat de backup gemaakt is waar symantec zelf ze backup in plaatst?
Want ik vind het niet erg makkelijk en overzichtelijk als je van 2 weken allemaal BKF files in 1 map heb staan. Dit zou ik zelf liever in een mapje hebben staan.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2009 10:30 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nogmaals, waarom? Als je een goede retention en overwrite policy instelt dan regelt backup exec dat allemaal voor je? Je mag sowieso geen files gaan wissen uit die folders want dan is BackupExec nogal overstuur.

In ieder geval - het kan natuurlijk wel, je maakt dan gewoon 7 backup-to-disk folders aan en maakt 7 backup jobs aan (met policies zal je niet werken gok ik?) waarbij je elke keer voor een andere Backup-to-disk folder kiest...

Maar waarom :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog niet met die policy's gewerkt nee, daar moet ik me dan maar even in verdiepen :P

Waarom wil ik dat doen?
Als je met een IDR een restore gaat doen (wat wij dus afgelopen weekend gedaan hebben) dan zie je alleen deze bestands namen:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/16756rn.jpg
In een restore met IDR zie je geen datum en als dan je B2D map vol staat met backups van 2 weken dan weet je niet welke backup je moet pakken om de C: te restore van 17-2-2009.
Dus ik wil dat graag onder mappen verdeeld hebben met datums zodat ik zeker ben dat ik de goeie datum te pakken heb.

Het is puur dat je in de IDR alleen bestands namen ziet en dus geen datums van de gemaakte backup.

Verwijderd

en als je het tabje 'View by Resource' aanklikt?

Verwijderd

Topicstarter
Maar die heb je niet in IDR. Je krijgt alleen de bestands namen te zien.
Als je bij View by Resource klikt dan krijg je ook bestands namen met datums te zien en die kan je open klikken. In Symantec backup exec werkt dat super als je in windows zit. maar met IDR krijg je dit dus niet zo goed te zien als hier.

IDR geeft alleen bestands namen aan en daarom wil ik die aanpassen en als het kan door het in mapjes te plaatsen op datum.

Vandaar :P

Verwijderd

Topicstarter
okee, ik ben der weer :P..

Ik wil de opslag naam veranderen of een andere opslag naam meegeven aan de backup.
Weet iemand hoe ik dit doe, want in symantec kan ik er weinig over vinden. Weet iemand hier meer van?
Pagina: 1