Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Dag... Sommigen herinneren zich misschien, ik werd vorig jaar december samen met een tiental collega's ontslagen door herstructurering, economische reden, noem het wat je wil maar we stonden op straat... Na de eerste schok hebben mijn (Zuid-Koreaanse) vrouw en ik wijselijk beslist de koude miserabele wintermaanden in België achter ons te laten en 2 maanden naar Zuid-Korea te trekken. Ook zeer koud daar nu maar niet zo miserabel :-) als België. Om een lang verhaal kort te maken, 2 maanden zalig genoten en nu terug in België, klaar om opnieuw een baan te zoeken.

Mijn vraag... hoe is de IT job-markt nu, in België (of in Nederland)?? Welke trends zien jullie bij jullie werkgever? Wordt er aangeworven? Worden er nog mensen ontslagen? Worden er projecten op "hold" gezet of worden er net nieuwe projecten opgestart? Met andere woorden, wat zijn mijn kansen?

(ter info opnieuw, ben Oracle-man met tiental jaar ervaring)

Verwijderd

't Is wikken en wegen... Sommige bedrijven doen het goed en andere weer minder goed.

Bull bijvoorbeeld doet het redelijk goed:
http://www.datanews.be/nl...elux-groeit-als-kool.html

Dataflow doet het naar mijn weten ook niet slecht... Andere bedrijven heb ik minder ervaring mee. Maar de markt is, naar mijn mening, een beetje afwachtend. Maar indien je de juiste capaciteiten hebt zou je niet al te veel moeite moeten hebben met een job te vinden :).

Edit: Zet anders even je DM aan...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2009 09:45 . Reden: DM notification :) ]