Toon posts:

HybridSli Notebook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb heel google afgezocht maar nergens krijg ik duidelijkheid over mijn vraag! Alleen dat deze techniek bestaat en redelijk wordt uitgelegd op de Nvidia website!

Mijn vraag is! Hoe krijg je HybridSli werkend op een notebook? Ik heb een Acer 7530 met Nvidia 9100m chipset die het allemaal wel ondersteund maar verder vind je nergens hoe je dit aan kan zetten! Ook hebben ze het er bij nvidia over dat je ze moet "combinen" maar nerges kan ik geschikte hardware vinden :S

Als ik een discrete 9300m zou combinen met mijn huidige 9100m dan wordt het effectief een 9400m gpu

maar hoe :P

Verwijderd

umh... nee?

ten allereerste ondersteunen alleen de allerduurste laptops de mogelijkheid tot het WISSELEN van de videokaart (en de afgelopen 2 á 3 jaar heb ik zelfs dàt niet meer gezien) en zo te zien heeft jouw lappie geen MXM poort. Daarbij kost een losse MXM-videokaart (bijna) evenveel als een volledige laptop.

daarnaast is het zo dat je bij Hybrid SLI nooit (of welke andere SLI-vorm dan ook) de getalletjes bijelkaar mag optellen. dus een 9100 blijft een 9100 en een 9300 blijft een 9300...

(ik heb 2x een 9800GTX videokaart in sli... dan heb ik toch ook geen 11600GTX?)

Hybrid-SLI zorgt ervoor dat je in windows de "energiezuinige" 9100 kan gebruiken en de "energievretende" 9300 wordt uitgeschakeld, en switched automatisch over op de 9300 op het moment dat je gaat gamen voor (iets/heel weinig) meer prestatie. als ik me niet vergis word op dat moment de 9100 uitgeschakeld.

oftewel NO... NEVER GONNA HAPPEN...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2009 12:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
altijd jammer hoe vijandig der gelijk gereageert wordt bij Tweakers

dat optellen verzin ik niet , doet Nvidia zelf...

Voor alsnog bedankt voor de reactie, verder jammer dat er zo weinig over te vinden is....

Verwijderd

mag ik een bron voor het optellen van de cijfertjes, want dat vind ik dan zeer interessant. En hoezo ben ik vijandig? dat ik een antwoord geef dat je niet bevalt, betekend niet dat ik vijandig ben...

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2009 13:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
http://www.nvidia.com/obj...orce_9100m_g_mgpu_us.html

Motherboard GPU Discrete GPU Resulting Brand
GeForce 9100M G GeForce 9300M GS GeForce 9400M
GeForce 9200M GS GeForce 9400M

Verwijderd

hmm... ik zie dat ook net... ik snap het niet hoor... jaren en jaren word er gezegd dat je die dingen niet bij elkaar mag optellen. EN NU DOEN ZE HET ZELLUF.... grmbl

Verwijderd

Topicstarter
lol dat weet ik daarom vind ik het ook zo vaag... en dat er zo weinig over te vinden is verder over hybridsli met notebooks....

zat te vinden over Sli en HybridSli op moederborden...

• Cloudy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-05 10:53
Volgens my heeft jouw notebook geen hybridsli. De nieuwe Dell studio xps notebooks hebben dat wel en ze combineren daarbij de 9100 met 9300 om zo tot een 9500? te vormen.

Wazaa?

Verwijderd

Topicstarter
ik ga straks even mijn notebook weer openmaken want ik heb wel een leeg slot gezien wat ik zelf nog nooit eerder had gezien... Daar kwam ik achter toen ik ging kijken waar ik de 2e HDD en me geheugen kwijt kan...

slot zat vlakbij me cpu..
Pagina: 1