Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

TSOP uitlezen en schrijven naar BIN

Pagina: 1
Acties:

• wishmaster1986
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:06
Mensen,

Ik heb hier een TSOP32 chip voor me liggen nog op een bordje die ik uitgelezen moet hebben. Maar om zon setje te kopen word me net te gek aangezien de prijs.

Zijn hier bedrijven voor die dit kunnen voor een normaal bedrag. Of 1 van jullie? Of zijn er nog andere mogelijkheden om de info op de chip weer naar boven te halen?

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 13:18
Bedoel je dat de behuizing van de chip TSOP32 is? Zo ja, dan kunnen we vrij weinig met de informatie die je geeft.. Wat is het typenummer ed?

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
TSOP is volgens mij zo'n IR-ontvanger. Maar ja het blijft nogal tasten in het duister met zo'n karige startpost.

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
JER00N schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:56:
TSOP is volgens mij zo'n IR-ontvanger. Maar ja het blijft nogal tasten in het duister met zo'n karige startpost.
Ik denk niet dat ie een IR ontvanger bedoelt want daar valt weinig informatie uit te lezen.
Waarschijnlijk bedoelt ie gewoon een chip in een TSOP package met 32 pootjes.

Wat meer informatie over de chip en waar die aanhangt en of die al op dat bord gesoldeerd zit enzo zou handig zijn.

• wishmaster1986
Het gaat om een:

SST 39F020A

• Sphere-
Flash met paralelle interface volgens mij.
Heb de exacte datasheet nog niet kunnen vinden, waarschijnlijk is die compatible met deze chips: http://www.sst.com/downloads/datasheet/S71147.pdf (welke een extra letter in de typenr heeft).

Aan een microcontroller hangen en uitlezen?

[ Voor 38% gewijzigd door Sphere- op 17-02-2009 18:10 ]

• wishmaster1986
Sphere- schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:03:
Flash met paralelle interface volgens mij.
Heb de exacte datasheet nog niet kunnen vinden, waarschijnlijk is die compatible met deze chips: http://www.sst.com/downloads/datasheet/S71147.pdf (welke een extra letter in de typenr heeft).

Aan een microcontroller hangen en uitlezen?
Dat is juist het probleem want die heb ik niet :9 En voor een complete set inc adapter voor TSOP32 ben ik over de €100,- kwijt. Ik heb verder helemaal geen chip flash ervaringen en is het dus wel zonde om zon set te kopen.

Zijn er daarom bedrijven die dit kunnen uitlezen? Of mischien mede tweakert?

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 13:18
Waar zit de chip op gesoldeerd? Of is het een losse chip?

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• wishmaster1986
Afbeeldingslocatie: http://sys.felosity.nl/17022009603.jpg

Bordje is ongeveer 20cm bij 6cm ofzo. Het gaat om de bovenste chip.

[ Voor 15% gewijzigd door wishmaster1986 op 17-02-2009 20:49 ]

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Is het niet toevallig een of andere bord wat ook nog ergens jtag verstopt heeft zitten?

Dan zou je via JTAG die chip ook helemaal uit moeten kunnen lezen.

Een dergelijke chip eraf solderen en en op een ander bordje zetten om 'm uit te lezen is erg lastig.

Ps: het is TSSOP ;)

[ Voor 4% gewijzigd door SA007 op 17-02-2009 21:02 ]

• Sphere-
Nope, TSOP bestaat ook en in dit geval is het TSOP.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
In die flash zit 256 kilobyte aan data, ben je zeker dat je iets met de data kan aanvangen?
Het uitlezen is heel simpel, enkele controlepinnen juist zetten, het adres selecteren, en de byte aan data komt er parallel uit. De voornaamste moeilijkheid zit hem er in om de flash aan te kunnen sluiten op de device waarmee je hem uitleest, daar moet je goed voor kunnen solderen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• wishmaster1986
naftebakje schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 22:24:
In die flash zit 256 kilobyte aan data, ben je zeker dat je iets met de data kan aanvangen?
Het uitlezen is heel simpel, enkele controlepinnen juist zetten, het adres selecteren, en de byte aan data komt er parallel uit. De voornaamste moeilijkheid zit hem er in om de flash aan te kunnen sluiten op de device waarmee je hem uitleest, daar moet je goed voor kunnen solderen.
Ja dat weet ik heel zeker dat ik daar nog wat mee kan want me dvd drive van me 360 is kapot gegaan na een stroom uitval en ik kan niet eerder die drive vervangen zonder dat ik de DVD-key + firmware er uit heb gelezen uit die TSOP. Zonder die key krijg je nooit je nieuwe drive aan je 360 gekoppeld.

Maar het is niet mogelijk om de TSOP zo goed mogelijk los te solderen en deze in bijvoorbeeld zon adapter te zetten icm willem programmer of iets in die richting?:

http://www.willem.org/cat..._info.php?products_id=173

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Stom idee misschien, maar waarom soldeer je de hele chip niet gewoon over?

• wishmaster1986
Omdat het meer werk is dan dan uitlezen en via software de oude key erin te flashen. Los solderen moet nog wel lukken maar erop dat durf ik niet aan.
Pagina: 1