Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 16:22
Geachte,

Ik heb een heel vaag probleem met mijn HTC Touch Pro in combinatie met mijn standaard ingebouwde Opel bluetooth radio, de CD30 MP3.

Zodra de radio het telefoonboek uit mijn telefoon haalt (wat elke keer is, hij slaat niets lokaal op) valt mijn BT uit.

Het is niet dat de twee apparaten hun connectie verliezen, maar BT op mijn telefoon staat dan echt uit.

In mijn communication manager staat er dat mijn BT nog aan staat en om de BT-radio dan weer echt aan te zetten moet je eerst in de Comm Manager de BT switch naar 'Off' verplaatsen en vervolgens weer naar 'On'.

Er wordt dan weer een connectie opgezet, maar zodra de radio weer de telefoonboek ophaalt, verliest hij zijn connectie weer.

Ook een reboot van de telefoon zorgt ervoor dat BT weer aanspringt.

Wat ik ook nog even duidelijk wil maken is dat ik de CD30 MP3 ook in combinatie met een Nokia 6230i gebruikt heb en dat werkt zonder een enkel probleem.

Ook heb ik de HTC in combinatie met een TomTom Go720T gebruikt en ook dat werkt prima...

Heeft iemand een idee van wat het zou kunnen zijn? Wellicht een firmware upgrade op een of zelfs beide apparaten?

Graag jullie reacties/ideetjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:34
ik heb eigenlijk dezelfde issue, maar dan met de touch HD en opel DVD90.
wat ik heb gedaan is het volgende: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=472148
Ook heb ik een kortere bluetoothnaam gekozen zonder spaties en speciale characters. Maar nu werkt het naar behoren :D Telefoonboek wordt geladen, bellijst wordt geladen en het allerbelangrijkste: de connectie blijft bestaan en de bluetooth op de phone wordt niet uitgezet. Hoogstwaarschijnlijk zal het voor jou ook wel werken.

edit. wat ik ook gedaan heb is een custom rom gebruikt, daarbij had ik wel een paar extra opties bij de bluetooth settings, waaronder een default carkit. Die heb ik ook gezet. Dus al met al een aantal wijzigingen, maar die thread bij xda leek de oplossing te bieden, heb het nu een maand in gebruik en ik moet zeggen dat de bluetooth connection drops niet meer voorgekomen zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Mouki_9 op 17-02-2009 07:44 . Reden: extra wijziging ]

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 16:22
Mag ik jou dan nog vragen hoe je dat 'Mortscript' hebt geinstalleerd? Het lukt mij niet, ik heb nu alle drie de CAB files al geprobeerd, maar het wilt niet, ik krijg een error zodra ik het scriptje van die gozer probeer te draaien...

Maar het ziet er veel belovend uit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na je bericht gelezen te hebben, vraag ik me af welke toestellen er wel werken? Mijn Nokia N73 heeft namelijk hetzelfde probleem.

Heeft er iemand ervaring met een Nokia 2630 of met een Nokia 6300? Heeft er iemand een lijst met competable Nokia telefoons?

Alvast dank voor de antwoorden en/of ideeën

Groeten,
Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:26
Meestal is bij nokia E/ N serie het geval dat je je contacten als visitekaartje naar je radio moet sturen.
Zo gaat het in ieder geval bij parrot car-kits en zou me niet verbazen dan het bij die radio ook zo werkt.

Eigenlijk is dat bij elke car-kit het geval die telefoonboek ondersteund maar niet automatisch synct.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb je aanwijzingen gevolgd, maar ik krijg iedere keer de melding verzenden mislukt.
Dus je kontakten verzenden als visitekaartje is in deze geen optie.
Toch bedankt voor de tip.
Pagina: 1