Laptop met defecte usb controller

Pagina: 1
Acties:

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik heb een idee nodig voor het volgende.

Ik bezit een asus a6r laptop waarvan de usb controller van defect is, ook doet de muis en toetsenboard het niet meer, vermoedelijk door de zelfde usb controller. Nou had ik zelf het idee om een PCMCIA usb kaart te kopen met daar aan een toetsenboard en muis maar ik heb geen idee of de laptop de usb controller direct herkent.

Mijn vraag is dan ook of iemand weet of de pc "vanaf bios moment" de usb controller meteen herkent?

Ook andere oplossingen voor dit probleem zijn welkom.

[ Voor 5% gewijzigd door AndreStarTrek op 17-02-2009 00:00 ]

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
De kans is groot dat de drivers automatisch geinstalleerd worden door windows en dat je dus meteen bezig kunt, maar als je zegt dat je toetsenbord en muis het niet doen bedoel je dan die op de laptop zelf of een ander setje? want als je laptop toetsenbord het nog gewoon doet kun je daarmee de drivers ook installeren vanaf cd

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:47
Vreemd dat je toetsenbord en muis ook niet werken.

Volgens mij is dat nogsteeds gewoon PS/2 namelijk.

En je USB werkt met een insteekkaart pas in Windows, omdat hij dan pas de drivers heeft geladen.

[ Voor 32% gewijzigd door ThinkPad op 17-02-2009 00:02 ]

• AndreStarTrek
TrekDude101 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 23:59:
De kans is groot dat de drivers automatisch geinstalleerd worden door windows en dat je dus meteen bezig kunt, maar als je zegt dat je toetsenbord en muis het niet doen bedoel je dan die op de laptop zelf of een ander setje? want als je laptop toetsenbord het nog gewoon doet kun je daarmee de drivers ook installeren vanaf cd
De toetsenbord en muis de op de laptop zelf aanwezig zijn.

Ik had mijn vraag nog wat aangepast of het herkend word vanaf moment van bios. Zodat ik ook gewoon windows opnieuw kan installeren met deze nieuw usb controller.

• AndreStarTrek
ThinkPadd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 00:01:
Vreemd dat je toetsenbord en muis ook niet werken.

Volgens mij is dat nogsteeds gewoon PS/2 namelijk.

En je USB werkt met een insteekkaart pas in Windows, omdat hij dan pas de drivers heeft geladen.
Als dat waar is zou ik dus met een windows image op hd zetten moeten gaan werken.

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-01 11:32
De toetsenbord en muis zitten niet op dezelfde USB-controller. Bij iemand die ik ken hadden we de USB poorten opgeblazen, maar toetsenbord/muis deden het nog gewoon. Ik zou eerst maar eens checken of er niet nog meer stuk is voor je Windows opnieuw gaat installeren.

• AndreStarTrek
Mr.Chinchilla schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 00:09:
De toetsenbord en muis zitten niet op dezelfde USB-controller. Bij iemand die ik ken hadden we de USB poorten opgeblazen, maar toetsenbord/muis deden het nog gewoon. Ik zou eerst maar eens checken of er niet nog meer stuk is voor je Windows opnieuw gaat installeren.
Ik kan verder niets checken omdat ik de pc niet kan besturen. Ik kan hem aanzetten, de pc zien opstarten en daarna naar de inlog scherm gaan staren, that is it.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:47
Als je met een CDtje opstart (Windows installatie CD of een Linux CD) kun je dan wel toetsenbord (en evt. muis maar die gebruik je niet zo vaak met een bootable CD) gebruiken?

Want hoe weet je eigenlijk zo zeker dat de USB controller defect is?

Ligt het niet gewoon aan een verne*kte Windows installatie?

[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 17-02-2009 00:38 ]

• AndreStarTrek
ThinkPadd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 00:37:
Als je met een CDtje opstart (Windows installatie CD of een Linux CD) kun je dan wel toetsenbord (en evt. muis maar die gebruik je niet zo vaak met een bootable CD) gebruiken?

Want hoe weet je eigenlijk zo zeker dat de USB controller defect is?

Ligt het niet gewoon aan een verne*kte Windows installatie?
Usb toetsenbord en muis herkent die niet en als ik opnieuw opstart kan ik ook de bios niet in zowel met de los aangesloten hardware als de ingebouwde hardware.

Daarom ga ik er vanuit dat de usb controller defect is.

Trouwens de laptop bezit geen externe ps/2 aan sluiting verder.

Ook kan ik niet met een linux live cdtje opstarten aangezien ik de voorrang niet kan verandere naar de cdrom speler omdat ik de bios niet in kan komen.

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07-2025
Als het toetsenbord van de laptop zelf ook niets meer doet is er meer mis dan alleen de USB controller. Kom je ook niet meer in het BIOS, dan is het zowieso niet de Windows installatie.

Heb je nog garantie op de laptop, neem dan contact op met de fabrikant. Anders zou ik het (als je een beetje weet wat je doet) het open maken om te kijken of je kan zien wat er mis is, ik heb ooit een keer een laptop met problemen weer werkend kunnen krijgen doordat er een los schroefje op het moederbord bleek te liggen :P

• AndreStarTrek
Skyclad schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 09:02:
Als het toetsenbord van de laptop zelf ook niets meer doet is er meer mis dan alleen de USB controller. Kom je ook niet meer in het BIOS, dan is het zowieso niet de Windows installatie.

Heb je nog garantie op de laptop, neem dan contact op met de fabrikant. Anders zou ik het (als je een beetje weet wat je doet) het open maken om te kijken of je kan zien wat er mis is, ik heb ooit een keer een laptop met problemen weer werkend kunnen krijgen doordat er een los schroefje op het moederbord bleek te liggen :P
Uiteraard geen garantie anders zou ik deze vraag niet stellen. Ook heb ik heb al open gehad maar daar kon ik niets vinden.
Pagina: 1