[Ubuntu] Viewer voor foto's + video's?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhythmic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-06-2024
Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik in Ubuntu (Intriped) een serie foto's en filmpjes in een directory chronologisch, fullscreen kan bekijken (use case: vakantiefoto's en -filmpjes laten zien die je met een digitale camera gemaakt hebt).

In de standaard image viewers (EOG, gthumb, gqview etc) kan je alleen door foto's bladeren, en moet je de filmpjes nog steeds handmatig starten. In gthumb kan je de video's alleen handmatig aanklikken, waarna totem gestart wordt: beter, maar nog niet optimaal.

Weten jullie een programma waarmee je een 'slideshow' van foto's plus filmpjes kan laten zien? De viewer in Windows Vista doet dit bijv. wel standaard, en het verbaast me dat ik niks kan vinden voor Ubuntu... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbeijer85
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-06 16:22

dbeijer85

Super fast charger

Kan Google's Picasa voor Linux dat niet?

Assumption is the mother of all fuck-ups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhythmic
dbeijer85 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 13:20:
Kan Google's Picasa voor Linux dat niet?
Helaas niet:

"Picasa for Linux does not support movie files. The program will not attempt to find or play movies. (Note: under Options > File Types, the Movies checkbox is visible but not functional.)"

[bron]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
heb je al mplayer geprobeerd? Of xine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortis__Rigor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:07
Volgens mij is dat allemaal mogelijk met Gwenview.

[ Voor 72% gewijzigd door Mortis__Rigor op 17-02-2009 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Volgens mij heeft inderdaad de recentere Gwenview deze functionaliteit wel. Net als Digikam overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

Arioch

<geek>

XnView. Is nog cross platform ook. :)

• Rhythmic
Bedankt voor alle reacties!

Mplayer laat geen foto's zien, en van xnview is geen 64 bits versie.
Gwenview werkt een beetje typisch los in Gnome, en speelt bij mij geen filmpjes af.

De winnaar is Digikam: met wat extra KDE packages erbij geinstalleerd speelt die inderdaad zowel foto's als filmpjes af. Vreemd genoeg werkt dat alleen als je handmatig door de bestanden loopt. Als ik de 'slideshow' kies zegt Digikam bij elk filmpje "Cannot display image <bestandsnaam>". De view op 'fullscreen' zetten en handmatig door de bestanden lopen geeft echter ook een slideshow-effect, en speelt de filmpjes wel gewoon af.

Als iemand nog een Gnome-specifieke oplossing weet hoor ik het graag (KDE apps werken prima, maar zien er toch altijd wat apart en druk uit in Gnome). Tot die tijd is Digikam een goede oplossing.
Pagina: 1