Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11 20:04
Hallo,

Ik heb deze adapter:
Afbeeldingslocatie: http://www.tradekantoor.nl/picture_library/USB-ADAPTER-3.jpg

En deze mp3 speler:
Afbeeldingslocatie: http://shopper.cnet.com/sc/32591618-2-300-0.gif

De adapter is niet voor de mp3 speler gekocht, wel heb ik een kabel die van mp3 speler naar usb gaat.
Ik laad de mp3 speler altijd op door hem met de computer te verbinden, maar ik vroeg me af of het ook met de usb adapter kan.

Kan het kwaad om het te proberen?

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mp3spelers horen in PMD, ik move je topic dus daar even heen :)

Wat betreft die lader.. Je kunt in veel gevallen mp3spelers die via USB opladen met een universele lader opladen. USB = USB, dus wat dat betreft is het voltage altijd gelijk (5V), dus het kan weinig kwaad. Probeer het gewoon, zou ik zeggen.

• pythagorasABC
Ik heb het getest, en helaas werkt het niet.
De mp3 speler geeft totaal geen reactie, behalve dat hij aangaat.
Als hij met de pc verbonden is geeft hij wel een reactie.
Jammer, maar helaas.
Toch bedankt!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

welke reactie verwacht je dan ? er zal inderdaad geen interactie zijn omdat de lader enkel stroom geeft en geen data uitwisseling heeft.

als ik mij mobiele telefoon met de pc verbind krijg ik ook vragen mbt de manier van verbinden. leg ik hem aan de lader laadt hij alleen op. nogal logisch toch ?

dus de vraag is: als je hem op de usb lader aansluit laadt hij dan op ? want daar gaat het toch om

• pythagorasABC
Als ik hem met de pc verbind krijg ik op de mp3 speler te zien:
connecting - do not disconnect
en het "batterijtje" in het scherm geeft een animatie weer.
Zeker de animatie had ik wel verwacht als ik hem met de oplader zou verbinden...

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:59
volgens mij doet dat ding niets anders dan gewoon 5v leveren.

Heeft je mp3speler software nodig op de pc om hem op te laden? Sommige apparaten laden alleen op aan een pc met geschikte drivers.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

connecting zal je niet zien want hij connect niet. de animatie ..tja ?

maar laadt hij op ?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Lijkt net zo'n vervelend trekje als die (on)dingen van Apple. Als er niet een bepaald kabeltje doorverbonden is dan willen ze er niet mee opladen. Dus kan de fabrikant zijn speciale lader ervoor slijten.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• RoD
  • Niet online

RoD

Apple is niet de enige. Veel fabrikanten proberen dit. Overigens werken dan sommige opladers weer wel, en sommige niet.

• pythagorasABC
Ja, er is software meegeleverd bij de mp3 speler.
en op de vraag:
"maar laadt hij op ?"
weet ik geen antwoord te geven, hoe kan ik dat weten?
misschien een dag laten "opladen"...

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
@RoD
Ik noemde in dit geval Apple, omdat ik zeker weet dat zij het doen. Maar het zou me idd niet verbazen als/dat Sony dit ook doet.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:23
spone schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 00:01:
Lijkt net zo'n vervelend trekje als die (on)dingen van Apple. Als er niet een bepaald kabeltje doorverbonden is dan willen ze er niet mee opladen. Dus kan de fabrikant zijn speciale lader ervoor slijten.
Bijna, Apple gebruikt (voor zover ik weet) een specifieke weerstand tussen twee pinnen van de (proprietary) dock connector om zo het type accesoire 'door' te geven. Neem aan dat deze unit een 'gewone' USB connector heeft, dus dan zal het wel iets in de driver zijn dat het opladen enabled..

• RoD
  • Niet online

RoD

pythagorasABC schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 00:07:
Ja, er is software meegeleverd bij de mp3 speler.
en op de vraag:
"maar laadt hij op ?"
weet ik geen antwoord te geven, hoe kan ik dat weten?
misschien een dag laten "opladen"...
Als het ding bijna leeg is kun je em eens aan de lader gooien. Laat hem dan een paar uur opladen, en hij zou weer bijna vol moeten zijn. Een dag is zeer overdreven. Het grootste gedeelte van de lading komt er in de eerste uren bij, daarna gaat het ding over op het langzamere druppelladen. In ieder geval, laadt hij niet op.. tsja, dan kun je je conclusies trekken.

Het leest trouwens wat vervelend als je elke nieuwe zin op een nieuwe regel begint :)

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 17-02-2009 00:23 ]

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-11 15:57
Misschien een beetje een laat antwoord, maar ik heb ongeveer dezelfde speler (NWZ-S616F) en deze wil ook alleen maar opladen op het moment dat hij aan de pc gekoppeld wordt. Hier is geen software voor nodig, maar ik denk dat de USB initialisatie of iets dergelijks nodig is voordat hij gaat opladen. Dit is wel erg vervelend, omdat ik bijvoorbeeld op vakantie geen pc of iets bij me heb ;)
Wel weer erg slim bedacht van sony natuurlijk......

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens mij is het dan zo dat de speler iets als USB Host moet zien voordat ie op kan laden. Sommige laders kunnen dit emuleren, als ik het goed heb. Hoe het precies zit weet ik echter niet.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik laat m'n MP3speler (archos gmini xs100) altijd op via de pc (5volt op usb via jumper setting) of gewoon door zo'n adapter te gebruiken. Idem voor mobiele telefoons. Het laden duurt wel langer maar 't werkt wel.

@ hieronder het klopt dat mijn speler totaal anders is, maar de TS kan de adapter natuurlijk gewoon proberen.

[ Voor 20% gewijzigd door Dj-sannieboy op 04-03-2009 16:24 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat is een totaal andere speler, en ook uit een ander "tijdperk". Wat voor de een werkt, hoeft absoluut niet voor de andere te werken. Als dat ergens opgaat is het bij die universele adapters wel :)

Verwijderd

Ik zie dat er een LED op dat adaptertje zit, springt deze wel aan?

• pythagorasABC
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 16:15:
Ik zie dat er een LED op dat adaptertje zit, springt deze wel aan?
ja, maar die gaat al aan als hij in het stopcontact gaat.

EDIT: er was overigens wel de mogelijkheid om een usb adapter evoor te kopen, maar die was volgens mij iets van 20 euro.

[ Voor 20% gewijzigd door pythagorasABC op 04-03-2009 23:48 ]

Pagina: 1