[PHP, FTP] Serv-U Scripting

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoJuicy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-07 14:33
Beste Tweakers,

Ik had graag een script gemaakt in php om FTP administration toe te passen via een zelfgemaakte site.
Hierbij kunnen gebruikers (op kot) een account aanmaken op mijn lokale ftp server hun back-up account aan te maken.
Mijn vraag is nu, Serv-U ondersteunt ODBC en MySQL, maar waar is de documentatie waarmee ik hieraan kan beginnen....?
Ik vind nergens een startpunt ook om eventueel de hoofdpagina van de Serv-U (http) te wijzigen en hieraan mijn wensen toe te voegen (bv. een account aanmaken, ...)

Kan iemand mij hier verder helpen of eventueel een andere ftp-server adviseren?

Mvg.
Nico Sap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoJuicy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-07 14:33
Ja, dat weet ik wel. Dat zijn de custom addons waar ik al iets mee gedaan heb (ook al een acces odbc gdaan), maar ik vind nergens terug hoe je deftig dit integreert in het programma...
Zo is er een template van serv-u die ik graag zou aanpassen, maar alles lijkt hier te verlopen via een client-side scripttaal en het is nogal irritant om te begrijpen (variabelen staan doorheen gans de directory)
Ook werkt het programma met een web client (geïntegreerd) dat ik graag zou gebruiken voor zijn gebruiksvriendelijkheid en editen.... Maar atm. is het veel te "lastig" om uit te zoeken hoe het in elkaar zit...

Toch bedankt voor de feedback, maar die bestanden had ik reeds al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Voor de documentatie van Serv-U zul je toch contact op moeten nemen met Rhinosoft, dat is immers de leverancier van het product.

Als je een wat concretere vraag hebt met betrekking tot het programmeren tegen serv-u kun je die hier natuurlijk wel posten.

Verder wil ik je nog wijzen op: Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Dit topic is gesloten.