Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Op verzoek van een vriend heb ik (als leek) mij hier aangemeld, gezien mijn Windows Vista geen updates meer uitvoerd door de melding: "WindowsUpdate_80244019".

Na op verschillende fora te hebben gezocht zonder een duidelijk en concrete oplossing wil ik de vraag nu hier leggen, hoe ik dit probleem (als leek zijnde!) kan oplossen?

Mijn Windows versie is:

Windows Vista Home Premium, 2007, Service Pack 1

Indien vragen, onduidelijkheden, hoor ik het graag!

Ik hoop dat iemand mij hiermee op weg kan helpen!!

Alvast bedankt!!

Groeten,

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik weet niet waar jij gekeken hebt, maar ik lees overal dat de oorzaak een trojan is die met je netwerkinstellingen knoeit (DNS servers wijzigen, HOSTS wijzigen,...). Dat zou inderdaad verklaren waarom het niet meer werkt.

De eenvoudigste oplossing: download Spybot Search and Destroy en laat het je PC opschonen.

PS. En oh, dit hoort niet echt thuis in 'Windows Servers en Server-software' maar in 'Beveiliging & Virussen'.

[ Voor 9% gewijzigd door YellowOnline op 16-02-2009 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:25
Beste Mark,

Je maakt mij niet wijs dat hier de oplossing niet tussen staat, al zie ik verschillende voorstellen.
Heb je een HP machine?

Check je drivers, spyware, proxy-instellingen, etc.
Er is een storing geweest m.b.t. het verkeerd registreren van een paar DLL's door de installatie van SP1, maar die lijkt me hier niet van toepassing. Spyware lijkt mij het meest voor de hand liggen.
Gebruik hijackthis eens, of draai een goede adware scanner.

Verder zou ik je graag willen verwijzen naar de FAQ van dit forum. We vereisen toch wat meer vooronderzoek en meer informatie, alvorens je een topic opent.

[ Voor 7% gewijzigd door internetinfo op 16-02-2009 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Installeren van spybot levert het volgende probleem op:

"Error sending request" (updallocator.php)

De naam of het adres van de server kan niet worden omgezet.

@ internetinfo: Zoals ik al aangeef, ben ik een leek en schept je antwoord niet hetgeen waar ik meteen iets mee kan, daar ik inderdaad ook meteen via google heb gezocht, maar dus geen concreet, helder antwoord naar boven kreeg, maar toch bedankt!

Mark

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2009 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 21:36:
Installeren van spybot levert het volgende probleem op:

"Error sending request" (updallocator.php)

De naam of het adres van de server kan niet worden omgezet.

@ internetinfo: Zoals ik al aangeef, ben ik een leek en schept je antwoord niet hetgeen waar ik meteen iets mee kan, daar ik inderdaad ook meteen via google heb gezocht, maar dus geen concreet, helder antwoord naar boven kreeg, maar toch bedankt!

Mark
Tja, je kan ook spybot niet downloaden om dezelfde reden waarschijnlijk. Download het bij een vriend, zet het op een USB stick, start de PC in Safe Mode (F7 rammen bij het opstarten) en installeer het zo.

Maar je PC is dus echt wel ziek. Je bent op sites geweest waar je beter niet kwam :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een wonder is geschied...

Via een ander, belgisch forum, kwam ik op een programma dat heet "Malwarebytes" en deze heb ik geinstalleerd, uitgevoerd (hiervoor was geen online update nodig zoals Spybot), opnieuw opgestart en het probleem is opgelost!!

Desondanks bedankt voor jullie snelle reacties!

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Pagina: 1