Ik zoek software die de werking van een keyboard emuleert

Pagina: 1
Acties:

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Hoi,

Ik heb net een hele tijd gegoogled maar ik kom er niet echt uit.

Ik heb een oud Hohner keyboard met een compleet blikken geluid. Er zit wel een midi aansluiting op, en nou vond ik de prachtige software van Korg waarmee je de Korg M1 compleet kan nabootsen op je PC. Probleem is dat dat alleen een synthesizer is, en dus geen keyboard/workstation, hoe noem je het? In elk geval een apparaat met voorgebakken ritmes (styles) die je met je linkerhand doet, en rechts een beetje jammen. Dat zoek ik dus.

De meeste software die ik vond is productiesoftware (Cakewalk, Reason, Renoise, Cubase..) en dat is volgens mij vooral bedoeld om liedjes te procuceren, waarmee je klanken opneemt uit VST instrumenten en dan hopla heb je een liedje. Maar ik zoek een meer instant, out-of-the-box benadering.

Als je kijkt naar dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51j1DEMDylL._SL500_AA280_.jpg

Dan heb ik het onderste gedeelte dus al (de zwarte en witte toetsen) maar mijn computer moet het bovenste gedeelte emuleren. Bestaat zulke software?

Anders moet ik dat ding van het plaatje maar kopen :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je bedoelt dat je een keyboard hebt met een midi uitgang, en dat je je computer als midi syntisiser wil laten werken ?

of heeft die aleen een midi in ?

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 16-02-2009 20:19 ]

Iperf

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
GarageBand van Apple doet dat volgensmij volledig wat je wilt...

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

het zou me niks verbazen als je dit al met magix oid kan

Iperf

• Captain Pervert
fish schreef op maandag 16 februari 2009 @ 20:16:
je bedoelt dat je een keyboard hebt met een midi uitgang, en dat je je computer als midi syntisiser wil laten werken ?
Niet alleen als synthesizer dus. Naar wat ik begrepen heb is een synthesizer een bak met instrumenten (voices) en toetsen eraan vast, die je als het ware als 'plugin' gebruikt in productiesoftware, en dat je pas na veel editen een liedje hebt.

Ik wil het keyboard neerzetten, PC aanzetten en dan dit kunnen doen:

http://www.youtube.com/watch?v=ae0U7Gz_WfM

Klik, klik dan weet je precies wat ik bedoel.
fish schreef op maandag 16 februari 2009 @ 20:20:
het zou me niks verbazen als je dit al met magix oid kan
Magix is een programma waarmee je vooraf (door Magix) ingespeelde samples achter elkaar dragt en dropt. Niet wat ik bedoel
teh_twisted schreef op maandag 16 februari 2009 @ 20:18:
GarageBand van Apple doet dat volgensmij volledig wat je wilt...
Heb geen Apple!

[ Voor 27% gewijzigd door Captain Pervert op 16-02-2009 20:21 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:59
Als je fruityloops, reason of cubase gebruikt dan kun je door gebruik te maken van diverse plugins diverse synthesizers emuleren.

Veel van deze plugins zijn wel ergens van het net af te halen.

je kan je keyboard dus gewoon gebruiken om diverse stukken in te spelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Mr. Blonde op 16-02-2009 20:24 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee daar hoeven geen toetsen aan vast te zitten

Iperf

• Captain Pervert
@Major Pain

Dat weet ik, en dergelijke software heb ik al.
Maar ik zoek juist software om mijn oude keyboard om te toveren in het ding uit het Youtube filmpje (zie vorige post).
Dat je zeg maar op een verjaardagspartijtje meteen iets leuks kan spelen en het niet eerst track voor track hoeft te produceren.

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
http://www.youtube.com/watch?v=tpUUKJeP7jE

mja als je geen Apple hebt, houdt 't op! Maar dit pakket is voor veel artiesten al de moeite waard om een Apple voor aanteschaffen (het zit bij elke Apple)

[edit]
ow je zoekt plugins voor je keyboard?! dat is niet wat je topic zegt

[ Voor 16% gewijzigd door teh_twisted op 16-02-2009 20:31 ]

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• Captain Pervert
Leg ik het dan zo warrig uit? Beter kan ik het echt niet uitleggen!

Van mijn huidige keyboard gebruik ik dus alleen de toetsen en de midi aansluiting! Het dient PUUR als input apparaat voor software op de PC die al het werk doet.

Nogmaals, bekijk het filmpje dat ik postte. Zie wat die gozer doet. Mijn keyboard klinkt niet zo mooi dus alle knopjes, instrumenten en voices en styles moeten in mijn computer zitten en mijn oude keyboard gebruik ik puur om op te spelen

Pagina: 1