Toon posts:

Probleem met DVD-writer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds een 2-tal jaar een HP Pavilion dv2000 laptop met ingebouwde DVD-writer TS-L632L. Het besturingssysteem is Windows XP Mediacenter SP3.

Een paar weken ondervond ik dat bij een cd-rom met mp3's, het dvd-station de cd-rom niet herkende (lees: geen mp3's afspeelde). Er stond "niets" op de cd-rom volgens windows. Ik wimpelde toen dit probleem af door het probleem bij de persoon te leggen die de cd-rom geschreven had.
Gisteren kreeg ik een cd-rom in handen met spelletjes (een legale cd-rom welteverstaan). Toen ik de cd-rom in de drive stak, opende windows mediaplayer en speelde de liedjes af ipv een autorun te starten om het spel te installeren.

Als ik naar verkenner ga, dan zegt het systeem dat het een audio-cd is ipv een gegevens-cd of een combinatie van de 2.

Ik heb de drivers opnieuw geïnstalleerd (lees: in systeem de dvd-writer verwijderd en daarna opnieuw laten zoeken naar hardware).

Ik heb volgende tip ook uitgeprobeerd: http://forums.driverguide...thread.php?t=21669&page=7 (scroll naar beneden en lees het aanpassen van je register). Ook dit helpt niet.

Ik heb ook al de lens gereinigd, maar ook hier geen resultaat.

Andere cd's leest hij dan wel goed. Het is dus gokken of hij het zal lezen of niet.

Wie helpt me verder zoeken of heeft betere tips?