[SEO] Extra domeinnamen en Google (Zoekmachines)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:02
Een klant van mij verkoopt vlaaien, zijn bedrijf is gevestigd in Apeldoorn. De zaak loopt prima en de website, happyvlaai.nl word redelijk bezocht. Toch lopen niet al zijn zoekwoorden lekker, zo word de site goed gevonden op deze zoektermen:
"Zweedse vlaai Apeldoorn"
"Turkse vlaai Apeldoorn"

Maar wanneer er gezocht word op "vlaaien Apeldoorn" staat zijn website pas op pagina 5. Nu kwam mijn klant erachter dat "vlaaien-apeldoorn.nl" nog vrij is. Deze heeft hij inmiddels ook geregistreerd.
Zijn doel, beter gevonden worden onder het bovenstaande trefwoord "vlaaien Apeldoorn".

Nu zijn vraag aan mij hoe is dit het beste te bewerkstelligen? Ik zat zelf te denken aan twee opties:

1. Het domein DNS forwarden naar happyvlaai.nl
Dit lijkt me de meest voor de hand liggende optie, maar ik betwijfel of dit zijn doel helpt.

2. Een mini-site maken met informatie over vlaaien en bijv. het assortiment plus een heldere link/koppeling naar happyvlaai.nl

3. Zijn er nog meerdere juiste benaderingen?

Mijn klant is al druk bezig met de adsense, en komt hierop ook naar voren, maar hij wil graag binnen de normale zoekresultaten en op andere zoekmachines ook hoger komen.
(De (domein)namen/branche zijn vervangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor 2 gaan. Zo kun je de SEO voordelen van deze naam optimaal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Tja, hier liggen nog wel meer keuzes. Waarom perse "vlaaien", als ik in de Google keywords tool en Google Trends kijk heeft het woord "vlaai" een hoger zoekvolume. Misschien moet je dus wel voor enkelvoud gaan.
Op een allintitle zoekopdracht voor vlaai en vlaaien in Apeldoorn krijg ik respectievelijk 50 en 4 resultaten. Dat geeft aan dat je binnen een maand op vlaaien op 1 kunt staan door simpelweg 1 a 2 goede links. Op 1 staan op het enkelvoud zou net iets meer effort kosten, maar ook daar zie ik geen problemen.

Om nou echt een aparte site te maken die net op deze woorden moet gaan scoren lijkt me aardig wat werk. En vervolgens moet je nog links regelen. Ik zou dan direct links regelen voor een "vlaai apeldoorn" pagina binnen de huidige site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
Dus jij zegt een DNS forward, of redirecten met een 301. Wat is eigenlijk effectiever?
Pakt google aan de hand van een domein naam de keywords "vlaaien apeldoorn" op. Of moet je deze op diverse manieren terug laten komen op de bron website zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Een DNS forward levert duplicate content op, en een 301 levert niets op aangezien Google het domein dan niet gebruikt. En ja Google let ook op keywords in domeinnamen.

Als ik jou was zou ik dit topic eens goed doornemen:
[SEO] Tips & Trucs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, Google rekent die domeinnaam zelfs vrij zwaar. Daarom is dat zo gunstig. Die vlaaien en apeldoorn worden echt perfect als twee losse keywords door google gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Met Andre, gewoon betere backlinks creeeren levert waarschijnlijk sneller/beter resultaat op dan een extra domeinnaam. Tenzij je een hoop werk wilt steken in een 'actiesite' en die ook weer wilt gaan linken ;)

Overigens raad ik je aan om eerst een domeinnaam te reggen voordat je em noemt. Ik (en zovelen met mij) kunnen binnen een minuut een domein laten registreren voor n paar euro per maand. Flauw, maar het gebeurt. Toch zonde als je klant zn potentiele domein kwijt is vanwege een topic op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
Cartman! schreef op maandag 16 februari 2009 @ 22:34:
Overigens raad ik je aan om eerst een domeinnaam te reggen voordat je em noemt. Ik (en zovelen met mij) kunnen binnen een minuut een domein laten registreren voor n paar euro per maand. Flauw, maar het gebeurt. Toch zonde als je klant zn potentiele domein kwijt is vanwege een topic op GoT.
Dit snap ik vandaar dat het ook niet de echte domeinnamen zijn. (Zoals ik al vermeld in de TS).

Andre, ik heb dat topic redelijk doorgespit maar vind vrijwel dezelfde vragen maar niet heldere antwoorden.
Het betreft dus twee nieuwe (nog niet geindexeerde) domeinen. Mijn conclusie is dus dat een 301 zinloos is omdat Google deze toch niet kent.

Een DNS forward leverd duplicated content op, dus een penalty voor de main-site van mijn klant?

Is dan de enige overblijvende optie, een mini site met unieke content + doorlink naar de main-site de juiste optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Bjk schreef op maandag 16 februari 2009 @ 22:40:
[...]

Is dan de enige overblijvende optie, een mini site met unieke content + doorlink naar de main-site de juiste optie?
Klopt.

Maar zoals gezegd: ik zou die moeite ergens anders in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:00
André schreef op maandag 16 februari 2009 @ 21:12:
Tja, hier liggen nog wel meer keuzes. Waarom perse "vlaaien", als ik in de Google keywords tool...
die tool tript hem ook hard, ik voer mijn site in, krijg ik allemaal irrelevante keywords die in de verste verte niet met mijn site te maken hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

André schreef op maandag 16 februari 2009 @ 22:42:
[...]

Klopt.

Maar zoals gezegd: ik zou die moeite ergens anders in steken.
Zoveel moeite hoeft dat toch niet zo zijn? Het mag best een relatief simpele site zijn, maar met de juiste keywords, info en verwijzingen.
Als er veel gezocht wordt op vlaaien apeldoorn lijkt mij dat zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 22:53:
[...]

Zoveel moeite hoeft dat toch niet zo zijn? Het mag best een relatief simpele site zijn, maar met de juiste keywords, info en verwijzingen.
Als er veel gezocht wordt op vlaaien apeldoorn lijkt mij dat zeker de moeite waard.
Ik vind het vrij naief te denken dat het maken van een goede mini-site (welke dus inherent moet gaan scoren d.m.v. de keywords in domeinnaam en content) beter zou werken dan een aantal externe links met relevante linktekst en linktitel. Je wilt toch dat je eigen site goed scoort? Het maken van een mini-site om die mini-site goed te laten scoren in Google om vervolgens ALLE bezoekers naar je eigenlijke site te "verleiden" kost dus a) veel moeite en b) werpt een extra drempel op. En met drempels op internet werkt het vrij simpel: die kost je onder de streep bezoekers.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Pagina: 1