Ik heb op internet gezocht naar een antwoord op mijn vraag, maar heb het echt nergens kunnen vinden, vandaar dat ik het aan deze kant probeer, want het wil niet
.
Ik heb onderstaande file "network.bat", deze moet ervoor zorgen dat bepaalde criteria in een ander bestand komt te staan 'netwerk.bat' vanuit dit bestand moet er weer data naar een textfile worden geschreven.
Ik heb even dikgedrukt vanaf welk punt het misgaat.
echo SET /P src1=source1:
set /P user1=user1:
net user %user1% /domain
set /P dest1=dest1:
echo echo ----------------------------PING---------------------------------------- ">>" %username%@%computername%.txt >> netwerk.bat
Bovenstaand commando moet de volgende output creëren in netwerk.bat:
echo ----------------------------PING---------------------------------------- >> %username%@%computername%.txt
Bovenstaand wil niet helemaal, ik heb al gezocht of ik iets kon vinden m.b.t 'escape'-functies o.i.d maar tot nu toe niks gevonden.
echo ping %dest1% ">>" %username%@%computername%.txt >> netwerk.bat
echo echo ----------------------------TRACERT---------------------------------------- ">>" %username%@%computername%.txt >> netwerk.bat
echo tracert %dest1% ">>" %username%@%computername%.txt >> netwerk.bat
echo echo ----------------------------IPCONFIG---------------------------------------- ">>" %username%@%computername%.txt >> netwerk.bat
echo ipconfig /all ">>" %username%@%computername%.txt >> netwerk.bat
Ik heb onderstaande file "network.bat", deze moet ervoor zorgen dat bepaalde criteria in een ander bestand komt te staan 'netwerk.bat' vanuit dit bestand moet er weer data naar een textfile worden geschreven.
Ik heb even dikgedrukt vanaf welk punt het misgaat.
echo SET /P src1=source1:
set /P user1=user1:
net user %user1% /domain
set /P dest1=dest1:
echo echo ----------------------------PING---------------------------------------- ">>" %username%@%computername%.txt >> netwerk.bat
Bovenstaand commando moet de volgende output creëren in netwerk.bat:
echo ----------------------------PING---------------------------------------- >> %username%@%computername%.txt
Bovenstaand wil niet helemaal, ik heb al gezocht of ik iets kon vinden m.b.t 'escape'-functies o.i.d maar tot nu toe niks gevonden.
echo ping %dest1% ">>" %username%@%computername%.txt >> netwerk.bat
echo echo ----------------------------TRACERT---------------------------------------- ">>" %username%@%computername%.txt >> netwerk.bat
echo tracert %dest1% ">>" %username%@%computername%.txt >> netwerk.bat
echo echo ----------------------------IPCONFIG---------------------------------------- ">>" %username%@%computername%.txt >> netwerk.bat
echo ipconfig /all ">>" %username%@%computername%.txt >> netwerk.bat