Toon posts:

[batch] 2e echo met output binnen echo

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op internet gezocht naar een antwoord op mijn vraag, maar heb het echt nergens kunnen vinden, vandaar dat ik het aan deze kant probeer, want het wil niet :(.
Ik heb onderstaande file "network.bat", deze moet ervoor zorgen dat bepaalde criteria in een ander bestand komt te staan 'netwerk.bat' vanuit dit bestand moet er weer data naar een textfile worden geschreven.
Ik heb even dikgedrukt vanaf welk punt het misgaat.

echo SET /P src1=source1:
set /P user1=user1:
net user %user1% /domain
set /P dest1=dest1:

echo echo ----------------------------PING---------------------------------------- ">>" %username%@%computername%.txt >> netwerk.bat

Bovenstaand commando moet de volgende output creëren in netwerk.bat:
echo ----------------------------PING---------------------------------------- >> %username%@%computername%.txt

Bovenstaand wil niet helemaal, ik heb al gezocht of ik iets kon vinden m.b.t 'escape'-functies o.i.d maar tot nu toe niks gevonden.

echo ping %dest1% ">>" %username%@%computername%.txt >> netwerk.bat

echo echo ----------------------------TRACERT---------------------------------------- ">>" %username%@%computername%.txt >> netwerk.bat

echo tracert %dest1% ">>" %username%@%computername%.txt >> netwerk.bat

echo echo ----------------------------IPCONFIG---------------------------------------- ">>" %username%@%computername%.txt >> netwerk.bat

echo ipconfig /all ">>" %username%@%computername%.txt >> netwerk.bat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17

Reptile209

- gers -

Je moet de %-en inderdaad escapen om te voorkomen dat ze al geparsed worden in de eerste echo. Volgens mij was dat met %% voor iedere %, maar dat moet best makkelijk te googlen zijn.

Laat eens zien welke output je nu echt krijgt en niet alleen wat je wil hebben.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hoi remzelke, en welkom op GoT. Zoals je in Waar hoort mijn topic? zit je hier niet helemaal goed. ;) Daarnaast mis ik in je topic aardig wat eigen inzet. Je weet dat je met batch werkt, en je zoekt iets over escapen. Toch is het blijkbaar niet in je opgekomen om te [google=batch escape], want bij de eerste hit lees ik al het volgende:
In batch files, the percent sign may be "escaped" by using a double percent sign ( %% ).
That way, a single percent sign will be used within the command line.
Lees de quickstart even door zodat je de volgende keer goed beslagen ten ijs komt als je een topic wil openen. En zijdelings gerelateerd: Hoe post je code? / Hoe gebruik je de code tag? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.