Probleem met internet

Pagina: 1
Acties:

• Tuniq
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:31
Ik zit met het volgende probleem. Sinds een week of 2 zakt mijn internetverbinding na een minuut of 10 downloaden of ander gebruik van 800 kb naar 100 kb. Dit ligt aan de computer want op de andere computers blijft de snelheid wel hoog.
Op mijn computer staat vista home premium 64 bit en er zit een wmp54g in.

Nou heb ik het volgende al geprobeerd de drivers van de wmp54g opnieuw installeren en alle routers resetten, nieuwe firmware erop. Dit mocht niet baten. Ook op internet heb ik rondgezocht alleen nergens een goede oplossing gevonden. Ik vraag me of iemand hier een oplossing weet anders moet windows maar is opnieuw installeren, dat zou alleen jammer zijn omdat alles nu net goed staat.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-03 12:24
Probeer het een bedraad ipv draadloos.ik denk dat het aan de wmp54g ligt.je geeft aan dat de rest goed werkt.

• Tuniq
Bedankt voor je suggestie, ik zal het morgen is proberen.
Ohja als ik in de ralink software de radio aan en uitzet doet hij het meestal weer 10 minuten.

Na de WMP54G uit de andere computer te hebben geprobeerd en een nieuwe windows install heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Ik zit hier echt met een raadsel. Weet iemand een oplossing?

[ Voor 83% gewijzigd door Tuniq op 17-02-2009 17:50 ]

• Tuniq
Is er helemaal niemand die hier een oplossing voor weet. Ik heb inmiddels de wmp54g vervangen met een andere, windows opnieuw geïnstalleerd de router firmware er opnieuw opgezet, de beveiliging veranderd.
Vannacht heb ik de computer vlak naast de router gezet en toen zakte de snelheid niet in :?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vannacht heb ik de computer vlak naast de router gezet en toen zakte de snelheid niet in :?
Tja, lijkt me vrij duidelijk dus dat je met ontvangst zit.

Wel ben je hier erg summier - je meldt niet wat voor router je hebt, welke beveiliging hij gebruikt, op welk kanaal je uitzendt en welke andere netwerken te ontvangen zijn en op welk kanaal dat zij zitten.

Voor hetzelfde geld heeft een buurman een week of twee geleden gewoon een router/AP in de lucht gedaan op dezelfde of een aangrenzende kanaal en stoort dat de boel gewoon. Of heb jij (of vrouw/vriendin/vader/moeder/zoon/dochter) een apparaat ergens in huis vermoedelijk in de buurt van waar jouw PC staat geplaatst wat je WiFi ontvanst stoort.

Ook zeg je niets over hoe de antenne op de WMP54g bevestigd is. Als dat zonder verlengkabel direct achter je PC is, is dat zo'n beetje de slechtst denkbare plek voor een antenne. En al verleng je hem niet, vergeet niet dat je ook aan zo'n ding kunt draaien en dat het verschil tussen beste en slechtste orientatie rustig een factor twee is.

Sowieso is het een erg slecht idee om WiFi te gebruiken voor een vaste PC die op een vaste plek staat. WiFi is ideaal voor het draadloos aansluiten van apparaten die niet vast staan (laptops enzo), maar zeker zodra je snelheid verwacht te halen is het ongeschikt, want snelheden zijn nooit gegarandeerd. Dat gezegd, 100kbit/s is wel heel traag - vergis je je niet in bits (b) en Bytes (B ) :?

Oslik blyat! Oslik!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:40

Valkyre

Kitesurf FTW!

Tuniq schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 08:08:
Is er helemaal niemand die hier een oplossing voor weet. Ik heb inmiddels de wmp54g vervangen met een andere, windows opnieuw geïnstalleerd de router firmware er opnieuw opgezet, de beveiliging veranderd.
Zoals vincedd zegt, al geprobeert met draad?

iRacing Profiel

• Tuniq
Ik had inderdaad duidelijker moeten zijn. Ik zal het alsnog even uitleggen. Ik heb een WRT54GL router en ik heb wpa2-aes beveiliging aanstaan. Ik heb ook wpa en zonder beveiliging uitgetest maar dan heeft hij het zelfde probleem. Wat betreft het kanaal. De overige signalen die ik ontvang zitten op 7 en 12. Ik heb kanaal 2,4 en 6 uitgeprobeerd maar dat mocht ook niet baten. De sterkte van het signaal is volgens mij ook goed, die is 68% in de ralink software. Maar dit is altijd zo geweest, ook toen hij het goed deed. Het rare vind ik ook dat als de snelheid terugzakt hij precies op 100 kbyte blijft zitten, wanneer het signaal slecht is zal je verwachten dat de snelheid erg gaat fluctueren.

Ik zal vanavond eens proberen of de antenne verplaatsen helpt, maar ik verwacht van niet. Hij deed het alleen als ik de pc op 10 centimeter van de router zette en dan nog niet direct, maar pas na wat gepruts.

Ik denk niet dat het aan de router ligt want op het moment dat ik op de een andere computer gewoon goede snelheid had, was de snelheid op deze gelimiteerd tot 100 kbyte. Ik zal het vanavond eens met een kabel proberen. Als dat het probleem oplost dan moet er over de optie van een kabel trekken toch eens worden nagedacht.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:40

Valkyre

Kitesurf FTW!

Tuniq schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 13:29:
[...]

Ik denk niet dat het aan de router ligt want op het moment dat ik op de een andere computer gewoon goede snelheid had, was de snelheid op deze gelimiteerd tot 100 kbyte. Ik zal het vanavond eens met een kabel proberen. Als dat het probleem oplost dan moet er over de optie van een kabel trekken toch eens worden nagedacht.
Je zegt net dat de pc 10 cm van de router vandaan staat?
door het met een kabel te testen, kan je ten eerste zien of het een probleem bedraagt met je router, of alleen het wireless gedeelte.

Zoals Dion_b ook al zei, in principe voor vaste machines gewoon lekker een kabel gebruiken, en voor laptops het draadlooze gedeelte.

iRacing Profiel

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

100kB/s is 800kb/s (het is onnodig verwarrend om netwerksnelheden in iets anders dan bits/s te noteren...) en dat klinkt op zijn beurt weer als wat netto te verwachten is als de WiFi verbinding terugvalt in de default 1Mb/s...

Als je alleen maar twee signalen ontvangt zit je best rustig. 2 en 4 zouden beide goed moeten zijn, 6 overapt met 7 (WiFi kanalen overlappen twee naar boven en twee naar beneden toe), dus dat is niet aan te raden.

Maar goed, als je je NIC verdenkt moet je dat gewoon uitsluiten.

Oslik blyat! Oslik!

• Tuniq
Toch nog een poging gewaagt met kanaal 1 en wonder boven wonder blijft hij nu stabiel op 3 Mbit dat is wat minder als normaal maar ik ben er tevreden mee misschien als ik de antenne verleng dat hij het helemaal goed doet. Ik laat hem vannacht aanstaan en als hij morgen nog niet is ingezakt zit het wel goed denk ik.

Bedankt voor jullie hulp, verlengen van de antenne e.d. was ik zelf niet opgekomen.
Zal de snelheid voortaan in bits opgeven :P
Pagina: 1