Toon posts:

Irritant programma dat ik niet wegkrijg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb ooit eens een 'leuk en handig' programma geinstalleerd dat weergeeft wat voor muziek je luistert. Nu een jaar later ofzo erger ik me er eigenlijk helemaal dood aan, maar ik weet niet meer hoe het heet of hoe ik het wegkrijg! Zou iemand me hiermee kunnen helpen?

Een afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://img23.imageshack.us/img23/4943/snapshotgp3.png

Alvast bedankt!

Wessel.

PS: Wist niet welk topic ik hiervoor moest gebruiken... als een nieuw topic overbodig is stel ik 'm wel even in het goede topic. (als me die even aangewezen wordt)

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:34
Lijkt mij coversutra. Software vragen horen in: Apple Software & Diensten

Verwijderd

Topicstarter
(Heb even een move naar het door jou genoemde forum aangevraagd)

Helaas is het niet coversutra. Als ik dat installeer, in de hoop dat ik melding zou krijgen dat het reeds geinstalleerd is, installeert 'ie gewoon en krijg ik twee keer notificatie van het nummer dat ik luister O-)

Ik kan het ook echt nergens draaiende vinden, als ik bijvoorbeeld bij Activity Monitor kijk. Ook staat het niet genoemd in de instellingen van iTunes of via Systeemvoorkeuren.

Verwijderd

Bowtie ook niet?

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2009 18:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, geen BowTie aanwezig op m'n Mac. Let wel, het is geen permanent ding op m'n desktop, maar een blokje dat slechts een paar seconden verschijnt wanneer ik een ander nummer kies, of weer op play druk!

Ik snap niet dat het haast 'onzichtbaar' kan zijn.

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kijk eens in quicksilver ;) Volgens mij is dat blokje daarvan :)

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
cmd+spatie (of wat je hebt voor spotlight) Terminal.app
code:
1
ps aux

post het resultaat daar is van hier? cmd+a
edit:
typo cmd+v ipv cmd+c ertussen!!
cmd+c ff hier tussen code blokje plakken. dit zijn alle processen van jouw user, mocht je zeker willen zijn dat je _alle_ processen hebt doe dan ff eerst sudo ervoor
code:
1
sudo ps aux

daar moet ie sowiso tussenstaan :) en op basis van wat daar staat heb je een appname, die kan je terugvinden met
code:
1
find / -iname "*naam*"

hoor 't wel ;)

[ Voor 5% gewijzigd door teh_twisted op 16-02-2009 18:53 ]

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Verwijderd

Topicstarter
Als ik sudo ps aux doe, krijg ik inderdaad resultaten, maar ik kan ze niet kopieren en plakken! Hoe moet ik dat doen?

Ik heb ook al bij QuickSilver gekeken, maar ook daarin niets gevonden..

EDIT: Net liep QuickSilver ineens vast, en ik krijg geen irritant blokje meer! Het zit dus inderdaad in QuickSilver :*) Maar waar... Ik gooi het weg en dan installeer ik het wel opnieuw :-)

Bedankt voor het meedenken jongens!

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2009 18:51 ]

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
mooi dat 't opgelost is!
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 18:49:
Als ik sudo ps aux doe, krijg ik inderdaad resultaten, maar ik kan ze niet kopieren en plakken! Hoe moet ik dat doen?

Ik heb ook al bij QuickSilver gekeken, maar ook daarin niets gevonden..
nou ik probeer toch echt net wat ik je zeg en werkt gewoon: MY BAD! had cmd+v getikt ipv cmd+c... maarja beetje common... lama :p

code:
1
psaux verwijderd uit privacy overwegingen ;)

oftwel, cmd+a (alles selecteren eh) en cmd+c en dan hier cmd+v :D

[ Voor 89% gewijzigd door teh_twisted op 16-02-2009 18:55 ]

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik maar eens ga rebooten. Heb volgens mij een en ander proces gestopt en dat komt het systeem niet ten goede!

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
Ook maar vanwege privacy-redenen verwijderd ;-)

Na een reboot kan ik weer kopieren en plakken en is mijn irritante blokje nog steeds niet terug _/-\o_
Staat hier trouwens nog onzin tussen? En hoe verwijder ik dat?

Groeten en bedankt voor het meedenken!

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2009 12:40 ]

Pagina: 1