Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Na een tijdje met Vista (64bit) gewerkt te hebben, kwam het m'n neus uit. Ik had het geweldige idee om het er gewoon af te mieteren, en lekker 32bits XP te gaan draaien.
(Ik zit me bijv. af te vragen, hoe performt een 32bits XP systeem tegenover een 64bits Vista systeem? Leuk, dat je een halve GB aan RAM geheugen kwijt bent, maarja... In Vista benut je die halve GB toch niet, met al die leuke sidebar troep e.d.)

Dus mijn vraag: Zijn er nog mensen, die met een dikke bak 32bits Windows XP draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:03
Ik draai met win-xp 64x ..... heerlijk gewoon.

Vista is een ramp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Sidebar kan je gewoon disablen, net zoals veel andere dingen.
Heb je Windows 7 bèta al eens overwogen? Eventueel nog even googlen naar welke services je kan uitschakelen.
Wat valt er voor jou eigenlijk onder 'dikke bak'?

Ik draaide vroeger ook XP 32 bit, maar nu heb ik er Windows 7 32 bit in dual boot bijgezet. Ik merk gewoon dat ik tegenwoordig niet meer op XP kom, alleen nog maar op Windows 7.

[ Voor 28% gewijzigd door Malantur op 16-02-2009 17:26 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie mijn specs. Aardige machine, ook vandaag nog. En daar draait gewoon 32-bit XP op.

Want: 64-bit XP = driverhel. Vista alle smaken = ellende.

Ik heb mijn pijlen gericht op Windows 7. Als ik dan toch moet herinstallen, dan gelijk Win7 64-bit.

Ik mis overigens 800 MB RAM nu.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2009 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
64bit XP, hoe zit dat nu met de drivers e.d. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Als je nu nog naar XP gaat zou ik 64-bit nemen. Ok dan niet. :+ Windows 7 is idd erg lekker. :)
32-bit XP hier en werkt nog rustig allemaal alhoewel die flink vervuild is (~3 jaar oude install).

[ Voor 15% gewijzigd door Saturnus op 16-02-2009 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik draai keurig hier XP 32bits op m'n bak. Dit omdat ik hier alle truukjes weet om de boel snel te houden en het beter ingame presteert, en de benchmarks hoger uitvallen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als jij Vista helemaal niets vind kun je prima terugvallen op XP. Daar lever je niet performance aan in, wel ga je niet je volledige systeem kunnen benutten met een XP-32 versie. Zoals je al zegt niet meer dan 3,25GB RAM, maar bijvoorbeeld ook geen DirectX10.
Als dat jouw niets uitmaakt kun je het prima doen zonder bang te zijn voor merkbaar minder performance.
En er is ook nog XP64, let alleen even op of al je hardware er compatible mee is op het gebied van drivers ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Ultraman op 16-02-2009 17:27 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Malantur schreef op maandag 16 februari 2009 @ 17:24:
Sidebar kan je gewoon disablen, net zoals veel andere dingen.
Heb je Windows 7 bèta al eens overwogen? Eventueel nog even googlen naar welke services je kan uitschakelen.
Wat valt er voor jou eigenlijk onder 'dikke bak'?
Dikke bak... Nou, in dit geval elk systeem in het bezit van dual/quad-core, en meer dan pakweg 3GB ram geheugen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:46

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 17:25:
64bit XP, hoe zit dat nu met de drivers e.d. ?
Zolang er drivers voor zijn, is er niets aan de hand. Maar zoiets zei Hlp ook al. ;)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 17:27:
elk systeem in het bezit van dual/quad-core, en meer dan pakweg 3GB ram geheugen. :9
Vrijwel elke nieuwerwetse PC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 00:40
Afhankelijk van wat je allemaal doet met die bak is Windows 7 beta 64-bits ook te overwegen. Draai hem zelf ook al een tijdje en hij is behoorlijk stabiel.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ultraman schreef op maandag 16 februari 2009 @ 17:26:
Als jij Vista helemaal niets vind kun je prima terugvallen op XP. Daar lever je niet performance aan in, wel ga je niet je volledige systeem kunnen benutten met een XP-32 versie. Zoals je al zegt niet meer dan 3,25GB RAM, maar bijvoorbeeld ook geen DirectX10.
Als dat jouw niets uitmaakt kun je het prima doen zonder bang te zijn voor merkbaar minder performance.
En er is ook nog XP64 ;)
DirectX10 kan me gestolen worden, Aero kan me gestolen worden, dat RAM geheugen ga ik daarintegen wel een beetje missen, maar dan nog had ik niet het idee dat ik het volledig benutte.. Om even mijn dagelijkse computeractiviteiten samen te vatten:

Muziekje aan in Foobar2000, m'n MSN op de achtergrond, 2 FireFox open met elk een tabblad of 6, en met PhotoShop CS4 een foto aan het bewerken (om het extra spannend te maken, ben ik een "RAW" bestand aan het editen). Hier haal ik zeker geen 4GB ramgebruik mee of wel...? :X

(Wat ik trouwens wel heb gelezen, Photoshop CS4 maakt schijnbaar gebruik van "64bit" ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:59
Wat precies bevalt je niet aan Vista? Heb je wel Service Pack 1 geinstalleerd? Ik vond Windows Vista ook niet fijn werken, kan het niet precies uitleggen, maar het voelde allemaal zo omslachtig aan. Ben toen ook weer teruggegaan naar Windows XP, maar vervelend daarbij vond ik dat na een tijdje bij mij altijd icoontjes gaan verdwijnen van de taskbar en andere rare probleempjes (en ja, virusscanner en firewall geinstalleerd).

Ik heb nu een dual boot met Windows XP en Windows 7 beta, maar Windows 7 bevalt me zo goed dat ik al maandenlang niet op Win XP gezeten heb. Win 7 voelt een stuk sneller aan en de vernieuwde startbalk bevalt me ook wel.

Tuurlijk, Win XP voldoet nog prima, maar ik heb wel het idee dat op Win 7 mijn programma's sneller starten. Ik zou dus zeggen, probeer de Win 7 beta eens (evt in dual boot met XP) en kies dan welke je wilt blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso vreemd imo dat Win7 überhaupt ook in een 32-bit versie gaat uitkomen.

Trouwens als jij denkt met 3200 MB beschikbaar geheugen dat allemaal aan PS te kunnen toewijzen dan kom je ook bedrogen uit. 32-bit Windows kan maximaal 2GB toewijzen aan 1 proces. 3GB met de /3G switch. Al zitten daar haken en ogen aan.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2009 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Open eens je Taakbeheer/Taskmanager en kijk hoeveel van je geheugen er maximaal benut wordt. Vergroot anders je pagefile dusdandig of zet er een SSD in om je pagefile op te zetten als je je extra geheugen gaat missen, maar volgens mij moet je er wel mee uit de voeten kunnen.

En anders probeer je eerst een dualboot voordat je overgaat ;)
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 17:34:
Sowieso vreemd imo dat Win7 überhaupt ook in een 32-bit versie gaat uitkomen.
Waar wil jij anders je Via procje onder gaan gebruiken ;) Het is meer ook om gewoon laagdrempelig te blijven, er blijven ook nog steeds *nix 32bits versies uitkomen ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Wiethoofd op 16-02-2009 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 17:34:
Waar wil jij anders je Via procje onder gaan gebruiken ;) Het is meer ook om gewoon laagdrempelig te blijven, er blijven ook nog steeds *nix 32bits versies uitkomen ;)
Ik draai XP ook niet op een P60 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

quote: Wikipedia (Intel Atom)
Intel Atom can execute up to two instructions per cycle, and compares to or exceeds the Pentium M in performance.[citation needed] Atom implements the x86 (IA-32) instruction set; x86-64 is so far only activated for the Atom 230 and 330 desktop models. N and Z series Atom models cannot run x86-64 code.
En aangezien er bulten netbooks met Atom's uitgerust worden en Windows 7 er in een speciale netbook variant uitkomt moet deze natuurlijk wel kunnen werken op een processor die alleen x86 ondersteund ;) (ja, een deel van de atom-reeks ondersteund wel x64, maar dus niet alle)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Ik draai op mijn 3 GHz dualcore met 2GB geheugen ook nog XP. Het is hartstikke snel, stabiel en je hebt nog steeds de beste game performance wat met 'maar' een 8800GTS 320MB overclocked wel meetelt! Windows 7 zou ik graag draaien en de experience in een virtuele machine is zeer goed, maar ik zou graag wachten tot de rc om het dualboot te installeren.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FreddyFish schreef op maandag 16 februari 2009 @ 17:34:
Wat precies bevalt je niet aan Vista? Heb je wel Service Pack 1 geinstalleerd? Ik vond Windows Vista ook niet fijn werken, kan het niet precies uitleggen, maar het voelde allemaal zo omslachtig aan. Ben toen ook weer teruggegaan naar Windows XP, maar vervelend daarbij vond ik dat na een tijdje bij mij altijd icoontjes gaan verdwijnen van de taskbar en andere rare probleempjes (en ja, virusscanner en firewall geinstalleerd).

Ik heb nu een dual boot met Windows XP en Windows 7 beta, maar Windows 7 bevalt me zo goed dat ik al maandenlang niet op Win XP gezeten heb. Win 7 voelt een stuk sneller aan en de vernieuwde startbalk bevalt me ook wel.

Tuurlijk, Win XP voldoet nog prima, maar ik heb wel het idee dat op Win 7 mijn programma's sneller starten. Ik zou dus zeggen, probeer de Win 7 beta eens (evt in dual boot met XP) en kies dan welke je wilt blijven gebruiken.
Precies wat je zegt, het omslachtige (om maar een voorbeeld te noemen, waar zijn de tabbladen heen...) en het geeft applicaties niet eens de tijd om rustig op te starten. Dan start je iets op, en nog voor het programma in beeld is geweest, staat er al zo'n leuke melding in beeld "Dit programma moet worden afgesloten". Nee, dit ligt er niet aan omdat mijn systeem niet stabiel is, maar het werkt gewoon maar de helft van de tijd. Heb inderdaad SP1 geinstalleerd, petje af, het draait al een heel stuk beter dan zonder de SP, maar dan nog voelt het niet echt "stevig" aan.

Ik lees hier ook enkele keren, waarom probeer je niet eens Windows 7? Nou, om nou eerlijk te zijn... Hoe stabiel zijn Microsoft producten bij release, op een schaal van 10? 6/10 zou ik zeggen, daarom durf ik het nog niet eens aan om een beta product van Microsoft te proberen -O-

Ondertussen hebben jullie mijn interesse in XP 64bit gewekt, vertel.. Wat zijn hier de voor en nadelen van? Het lijkt me dat het hetzelfde werkt als de 32bits versie van XP, maar hoe waarom is er geen SP3 voor de 64bit versie? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:15
Ik heb een AMD Athlon X2 6000+, 3GB RAM, en een HD4850.

Niet echt een topsysteem maar ik draai wel Xp.
Ik heb niets tegen vista, niets principieels zoals andere, maar ik vind Vista gewoon irritant.
Al die grote iconen, alles slide en gaat niet meteen weg. Geen run menu, laad langzamer dan Xp, bestanden kopieren/verplaatsen duur jaren...
Ik houd ook gewoon van de simpele xP look, lekker simpel. En zolang het niet nodig is stap ik ook niet over naar Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 18:10:
Ondertussen hebben jullie mijn interesse in XP 64bit gewekt, vertel.. Wat zijn hier de voor en nadelen van? Het lijkt me dat het hetzelfde werkt als de 32bits versie van XP, maar hoe waarom is er geen SP3 voor de 64bit versie? :$
Zoals eerder genoemd zijn de drivers voor XP64 niet wat je zegt altijd werkend en stabiel, aangezien de 32bits versie mainstream is zijn daar meer, betere en vooral stabielere drivers voor, ook is dus SP3 daarvoor uitgebracht. Waarom? dat staat vast wel op wikipedia ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 18:10:
[...]
Ik lees hier ook enkele keren, waarom probeer je niet eens Windows 7? Nou, om nou eerlijk te zijn... Hoe stabiel zijn Microsoft producten bij release, op een schaal van 10? 6/10 zou ik zeggen, daarom durf ik het nog niet eens aan om een beta product van Microsoft te proberen -O-

Ik heb zelf nog niets gemerkt van onstabiliteit, niet werkende drivers of slecht werkende programma's op Windows 7. Als je dan toch al Vista eraf gaat gooien, dan kan je toch even een tussenstop maken bij Windows 7? Bevalt het je niet dan kan je nog beslissen om naar XP te gaan. Nu is de test nog gratis :).

XP 64 bit is stiekem geen XP, maar een versie van Windows Server 2003 64 bit in een ander jasje.
XP 64 bit en 32 bit zijn eigenlijk gewoon totaal andere besturingssystemen, daarom bestaat er ook geen SP3 van. Omdat het een server edition is, zijn er ook minder drivers voor consumenten onderdelen beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosaics.Ruled
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:50
Wiethoofd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 18:16:
[...]

Zoals eerder genoemd zijn de drivers voor XP64 niet wat je zegt altijd werkend en stabiel, aangezien de 32bits versie mainstream is zijn daar meer, betere en vooral stabielere drivers voor, ook is dus SP3 daarvoor uitgebracht. Waarom? dat staat vast wel op wikipedia ;)
1) Windows XP x64 is gebaseerd op de NT 5.2 kernel, wat Server 2003 is waar Windows XP x86 gebaseerd is op de NT 5.1 kernel.
2) Als SP3 voor Windows Server 2003 (x86/x64) uit komt, zal die voor XP x64 ook komen.

Qua drivers durf ik echt niets te zeggen helaas, heb het systeem uit m'n sig lang op XP x64 laten draaien, ook andere hardware combinaties. Dit alles zonder problemen, durf zelfs bijna te zeggen dat ik het _fijner_ vind dan Windows XP x86, omdat er wel een aantal kleine verschillen in zitten. Wat precies weet ik niet helaas.

edit:
net iets telaat dus :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Malantur schreef op maandag 16 februari 2009 @ 18:25:
[...]

Ik heb zelf nog niets gemerkt van onstabiliteit, niet werkende drivers of slecht werkende programma's op Windows 7. Als je dan toch al Vista eraf gaat gooien, dan kan je toch even een tussenstop maken bij Windows 7? Bevalt het je niet dan kan je nog beslissen om naar XP te gaan. Nu is de test nog gratis :).

XP 64 bit is stiekem geen XP, maar een versie van Windows Server 2003 64 bit in een ander jasje.
XP 64 bit en 32 bit zijn eigenlijk gewoon totaal andere besturingssystemen, daarom bestaat er ook geen SP3 van. Omdat het een server edition is, zijn er ook minder drivers voor consumenten onderdelen beschikbaar.
Server versie.. Hm.. Kan ik hier wel normaal mee gamen? Ik heb een tijd geleden geprobeerd om Server 2008 al Workstation te draaien, werkte perfect, totdat ik GTA IV probeerde op te starten...
Sorry dat ik er nu pas mee kom, maar ik had er even niet aan gedacht.. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Nu online
Ik heb zelf nooit XP 64 bit gedraaid, maar op tweakers doen sommige dat wel. Tot zo ver heb ik nog geen klachten gelezen, buiten dan de drivers die af en toe toch van een minder niveau zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om even terug te komen op de drivers...
Ik heb even gegoogled, en het blijkt dat mijn Linksys wi-fi kaartje niet werkt met XP 64bit (en de ander zegt weer van wel, maargoed, ze worden niet echt "ondersteund" door Linksys) en voor mijn M-Audio geluidskaart is er slechts een beta driver (vreemd dat de 64bit driver van Vista zich niet meer in beta fase bevindt..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Ik draai Xp 32 bit op een core i7 920 met 6gb ram, werkt heerlijk...

Ik wacht wel op de final van Windows 7, het geheugen waar Windows niks mee kan (boven de 3,25gb) heb ik fijn een ramdrive van gemaakt en daar mijn swapfile opgezet, draait als een trein ,nee geen locomotief uit het jaar 0 :P

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Occy74 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 18:47:
Ik draai Xp 32 bit op een core i7 920 met 6gb ram, werkt heerlijk...

Ik wacht wel op de final van Windows 7, het geheugen waar Windows niks mee kan (boven de 3,25gb) heb ik fijn een ramdrive van gemaakt en daar mijn swapfile opgezet, draait als een trein ,nee geen locomotief uit het jaar 0 :P
Ik denk dat ik maar eens even ga googlen, een ramdrive, wist niet eens dat dat kon in Windows. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Nu online
In de tijd voor Vista was XP 32 bit gewoon mainstream, er was geen nood aan meer dan 3GB ram. Nu met Vista is 4GB eerder regel dan uitzondering, dus logisch dat er meer ontwikkeling achter zit.
Ik denk niet dat er uberhaupt nog veel ontwikkeling bezig is voor XP 64 bit, het lijkt me zelfs sterk als die driver ooit nog van zijn beta tag afgeraakt...
Hier komt toch ook weer een pluspunt van Windows 7 boven: ik heb nooit zelf een of andere driver moeten downloaden. Alles wordt al out-of-the-box ondersteund (bv wifi kaartje, internet was al vanaf de eerste seconde startklaar), of wordt automatisch binnen gehengeld via Windows Update (bv nieuwste Nvidia drivers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosaics.Ruled
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:50
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 18:41:
Om even terug te komen op de drivers...
Ik heb even gegoogled, en het blijkt dat mijn Linksys wi-fi kaartje niet werkt met XP 64bit (en de ander zegt weer van wel, maargoed, ze worden niet echt "ondersteund" door Linksys) en voor mijn M-Audio geluidskaart is er slechts een beta driver (vreemd dat de 64bit driver van Vista zich niet meer in beta fase bevindt..)
Windows Server 2003 x64 drivers werken vaak ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eXSs schreef op maandag 16 februari 2009 @ 18:59:
[...]

Windows Server 2003 x64 drivers werken vaak ook :)
Haha, die driver staat al helemaal niet in het lijstje (www.m-audio.com / Delta Audiophile 2496), Windows 7 trouwens ook niet. Hm. Ik denk dat ik er al uit ben, XP32, met pagefile op ramdrive (2gb ram erbij kopen ofzo? kost tegenwoordig toch niks meer...)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2009 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai win xp 32bit met 4gb geheugen :P Ik geloof niet dat ik die 0,8GB erg mis.. Ik zie gewoon geen reden om over te stappen naar vista.. Naar windows 7 ook nog niet... maar dat veranderd misschien wanneer ik mijn pc weer eens formatteer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:51
Ik draai XP64 nu ongeveer anderhalf jaar, bevalt me prima. Eigenlijk nooit driverproblemen gehad, behalve met de SonyEricsson suite (om telefonie te synchroniseren). Dat sommige fabrikanten te lui zijn om updates uit te brengen voor een besturingssysteem dat niet veel gebruik wordt vind ik geen goede reden. Zegt meer over die fabrikant :P

Maar behalve dit geen enkel driverprobleem gehad. Ik kan het zeker aanraden, werkt erg stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Ik draai XP x64 op mijn Q9450 met 8GB RAM. x86 is niet echt een optie met 8GB :P
x64 is al zo lang verkrijgbaar, dat het vinden van drivers geen probleem is. Ik heb geen hardware in mijn pc zitten die zo oud is dat er geen support meer voor gegeven wordt.
Enige hardware die ik eruit heb gelaten een een PCI TV kaart van 8 jaar oud ofzo... maja, analoge TV kijken op een HD scherm is zoiso een zonde ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:27

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Het feit bij Vista is, dat het een heerlijk besturingssysteem is, alleen op dikke/mid-range (dual-coretje etc.) machines. Als ik UAC niet kon uitschakelen dan was het XP, XP en XP. Voor mijn gevoel lever ik niets qua prestaties in omdat ik op Vista werk i.p.v. XP. Ik heb een dualboot systeem met XP Pro 32-bit SP3 en Vista Ultimate 64-bit SP1, en beide presteren nagenoeg gelijk aan elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:22
Na een volledig jaar Vista 32bit op mijn Vaio latop te hebben gedraaid ben ik ook weer terug bij XP Pro. De driver ellende en vage systeemperikelen hebben me weer terug gebracht. De schuld kan ik niet bij Microsoft leggen voor deze keuze maar des te meer bij Sony die weigert enigzins fatsoenlijke drivers aan te bieden.
Uiteindelijk heb ik van overstap(downgrade eigenlijk) geen spijt al is het wat zuur dat je software hebt gekocht wat ik waarschijnlijk nooit meer zal installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
eXSs schreef op maandag 16 februari 2009 @ 18:26:
[...]

1) Windows XP x64 is gebaseerd op de NT 5.2 kernel, wat Server 2003 is waar Windows XP x86 gebaseerd is op de NT 5.1 kernel.
2) Als SP3 voor Windows Server 2003 (x86/x64) uit komt, zal die voor XP x64 ook komen.

Qua drivers durf ik echt niets te zeggen helaas, heb het systeem uit m'n sig lang op XP x64 laten draaien, ook andere hardware combinaties. Dit alles zonder problemen, durf zelfs bijna te zeggen dat ik het _fijner_ vind dan Windows XP x86, omdat er wel een aantal kleine verschillen in zitten. Wat precies weet ik niet helaas.

edit:
net iets telaat dus :>
Eigenlijk zeg je het zelf al.... net als de kernel en het service pack.... als drivers worden geschreven voor server 2003 x64, dan werken ze ook onder XP x64. Qua systeem architectuur moet je XP x64 eigenlijk zien als "Windows 2003 Workstation x64"

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1