[Folding@Home] Meer CPU cliënts gebruiken.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:37

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Topicstarter
Omdat het voor het goede doel is toch maar even een vraag hier posten.

Eerst maar mijn systeem.
Processor: Intel Core2 Quad CPU Q9550 @2,83 GHz
Geheugen: 6 GB
Videokaart: NVIDIA GeForge 9600 GT

Op de video kaart draait nu de GPU cliënt en dat gaat prima.
Verder heb ik nu 1 CPU cliënt draaien.
Er zijn SMP cliënts, alleen nog in béta, maar in Vista 64 nog minder betrouwbaar had ik begrepen.

De CPU cliënt gebruikt maar 25% CPU tijd dus er kan best een tweede bij.
Dat die in een aparte map moet staan dat is bekend. Ook dat ik op het ID nummer moet letten.

De hoofd map is: C:\Program Files (x86)\Folding@home\
Daarin staan de mappen: Folding@home-gpu en Folding@home-x86
De onderscheid tussen Folding@home-gpu en Folding@home-x86 is ook te zien in \AppData\Roaming.

Ben bang dat als ik de installatie file gebruik deze mijn bestaande map overschrijft.

Kan ik nu een map in C:\Program Files (x86)\Folding@home\ maken bv Folding@home-x86-2 en daarin de files van C:\Program Files (x86)\Folding@home\ plaatsen.
Als ik dan Folding@home.exe in Folding@home-x86-2 start wordt er dan ook in \AppData\Roaming en Folding@home-x86-2 aan gemaakt?

Hopelijk is het nog te volgen met al die namen die op elkaar lijken.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venomenal
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-08 12:58
ik heb zelf de smp versie draaien (mpich), ook op een q9550 met vista64.

Werkt prima, deze is namelijk gemaakt voor multicore

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:01

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

De SMP client draait prima op Vista64 (zoals venomenal al aangeeft: mpich versie gebruiken). Wat je eventueel ook kan doen is VMware gebruiken en in een 64bits Linux VM een client draaien. Dit gaat veel sneller dan in windows SMP draaien en als bonus levert SMP bovendien ook nog veel meer punten per dag op. Enige nadeel van SMP in VM's draaien: per VM gebruik je maar 2 cores, dus zou je 2 VM's moeten opzetten om alle 4 de cores te gebruiken. Mogelijk dat je in combinatie met het gebruik van de GPU client Process Guardian moet gebruiken om deze voldoende CPU tijd mee te geven zodat die in dat geval niet lijdt onder de SMP clients.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

De CPU cliënt gebruikt maar 25% CPU tijd dus er kan best een tweede bij.
Bedoel je hier de GPU-client of draai je een console CPU-client?

Verder echt duidelijkheid voor jezelf scheppen in de clients die je van plan bent te draaien, dus ook je mappen dusdanig hernoemen dat dat uit de mapnaam duidelijk is:
Folding@Home-GPU voor je GPU-client
Folding@Home-SMP voor je SMP-client
Folding@Home-SMP-1 en Folding@Home-SMP-2 als je 2 SMP-clients wilt gaan gebruiken.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Topicstarter
Ben (helaas) nog geen Linux kenner. Heb er alleen heel even aan geroken. ;)

De eerste cliënt was hier de GPU. Dat gaf geen CPU tijd op de meter.
Pas bij het starten van de CPU cliënt werd het ongeveer 25%.
Wat die mappen betreft zat ik in de goede richting. Om nu nog de al bestaande CPU cliënt map nog aan te passen lijkt mij tricky. Kan wel 'Pause when done' aanvinken en daarna de boel omgooien.

Over de SMP cliënt gaat ik nóg maar een keer na denken en de FAQ erover voor de tig-ste keer lezen.

Bedank voor de reacties.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

De CPU client die je bedoelt is dus een console versie, deze levert minder punten op dan de SMP-client.

Het hernoemen van je mappen kun je het beste doen zodra de WU's afgelopen zijn en/of de clients afgesloten zijn, je moet namelijk ook de snelkoppelingen naar de executables aanpassen om de client vanuit de hernoemde map te starten ;)

Een enkele SMP-client zou ik eerst mee beginnen, dus gewoon de map meteen goed noemen, de install.bat uitvoeren, de benodigde gegevens invullen door de -configonly flag aan je snelkoppeling toe te voegen en deze na het instellen verwijderen en je client laten starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Topicstarter
De reden van mijn twijfel zat in het feit dat de installatie files netjes hun eigen map maakten.
Folding@home-gpu en Folding@home-x86
Nog een keer de installatie file van Folding@home-x86 gebruiken leek mij niet slim.
Daarom die vraag om alles met de hand in een andere map te zetten.

Als de SMP versie beter voor het goede doel is zal ik daar beslist naar gaan kijken.
Juist dat flag gedoe heeft mij wat doen schrikken. Even moed verzamelen en gaan met die banaan. :)

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik heb op m'n PC nu 2x GPU-client draaien, maar geen installer hoeven lopen, ik heb zelf namelijk van m'n vorige windows install die em tripte keurig de program files en application data (AppData\Roaming in vista) mappen en de snelkoppelingen gekopieerd. Met de SMP-client is hetzelfde mogelijk, alleen is dat 1 enkele map, ik heb deze nu geplaatst in mijn Application Data map om zo keurig bij de GPU-clients in het rijtje te staan.

Je zou de map kunnen kopiëren naar je bureaublad, vervolgens de boel (SMP-install) via je configuratiescherm deïnstalleren en toch na het lopen van de installer.bat op de juiste locatie waar je je map wilt hebben toch een perfect werkende SMP-client krijgen.

Over de flags, brand los welke je toe wilt voegen of waar je vast loopt. Ikzelf gebruik de volgende
code:
1
-deino -smp -forceasm -verbosity 9 -local

De -deino gaat niet helpen als je de MPICH-client draait en kun je dan dus beter weglaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Ik snap al wat de twijfel veroorzaakt: je gebruikt de installer versies van de client, is opzich niet zo'n probleem, behalve dat het vaak lastig wordt om er daar meerdere van te runnen (voor zover dat kan). Ik kan wat dat betreft ook de gewone console versies aanraden. Hierbij plaats je de exe in een eigen gekozen map en kan je hem via een console opstarten met een stel flags erbij (-verbosity 9, -forceasm, -advmethods en in het geval van smp: -smp).

De huidige SMP client op windows is niet veel lastiger dan de gewone clients: de goede versie downloaden (mpich, deino werkt niet op 64bit vista), installer doorlopen, naar de installdirectory gaan, en daar de install.bat uitvoeren. snelkoppeling maken van de folding.exe (weet even de precieze naam daarvan niet, maar je herkent hem wel), en in die snelkoppeling bovenstaande flags toevoegen en draaien maar.
Enige daarvan is, dat je een console open hebt staan. Om die op een nette manier weg te krijgen, raad ik trayit aan (google daar maar op). Daarmee kan je applicaties met de rechtermuisknop op het kruisje minimaliseren naar je trayicons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webaccess
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-07 19:59

Webaccess

Garmin Epix 2

Bubbles schreef op maandag 16 februari 2009 @ 17:19:
De SMP client draait prima op Vista64 (zoals venomenal al aangeeft: mpich versie gebruiken). Wat je eventueel ook kan doen is VMware gebruiken en in een 64bits Linux VM een client draaien. Dit gaat veel sneller dan in windows SMP draaien en als bonus levert SMP bovendien ook nog veel meer punten per dag op. Enige nadeel van SMP in VM's draaien: per VM gebruik je maar 2 cores, dus zou je 2 VM's moeten opzetten om alle 4 de cores te gebruiken. Mogelijk dat je in combinatie met het gebruik van de GPU client Process Guardian moet gebruiken om deze voldoende CPU tijd mee te geven zodat die in dat geval niet lijdt onder de SMP clients.
Ik ben totaal niet bekend met linux maar is er niet iemand welke een VMware omgeving kan aanleveren met daarin in twee regels hoe je het team (92) en je eigen naam kan aanpassen.

Ben zojuist erachter gekomen dat er een GPU versie is en uit nieuwsgierigheid toch maar geïnstalleerd. Ik zie het wel zitten om ook een VMWare sessie hieraan toe te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Vmware is redelijk eenvoudig te doen. Er is de optie om een voorgebakken image te downloaden en installeren, maar die is redelijk verouderd en heeft de nodige updates nodig. Kan je net zo goed een kersverse installeren.

1. Om te beginnen, download ubuntu x64 server. deze bijvoorbeeld
2. Installeer VMware (ik heb een minder legale versie van workstation gebruikt, maar het schijnt ook te kunnen met de vmware player welke gratis is te downloaden van hun site.)
3. Maak een nieuwe VM aan in VMware, en selecteer bij CDROM je iso van ubuntu. 512 MB geheugentoewijzing is genoeg. Let er ook op dat je instelt dat de VM 2 CPU's mag gebruiken
4. Loop de installatie van ubuntu door (wijst zichzelf. Je hoeft geen extra services te installeren als daar om wordt gevraagd. Bij partitietoewijzing kan je dat automatisch doen en moet je daarna YES selecteren).
5. Bij de installatie kan je een account en een wachtwoord daarvoor opgeven. Kies zelf wat (bijvoorbeeld 'server' en 'folding', respectievelijk)
6. Na de installatie, start je de VM op. Na het inloggen typ je in:
sudo apt-get install ia32-libs
Wachtwoord voor sudo is hetzelfde als het wachtwoord wat je eerder had gekozen.
Druk daarna op yes.
7. Maak een directory aan voor folding:
mkdir folding

8.
cd folding

9.
wget http://www.stanford.edu/group/pandegroup/folding/release/FAH6.24beta-Linux.tgz
(let op hoofdletters)
10.
tar xvzf FAH6.24beta-Linux.tgz

11. voor de zekerheid:
chmod 777 fah6 mpiexec

12.
cd ..

13. Stap 13 t/m 16 zijn optioneel. Het maakt het starten van de client makkelijker.
nano start

14. vul hier in:
code:
1
2
cd /home/server/folding
./fah6 -smp -verbosity 9 -forceasm
(die directory is natuurlijk naar eigen keuze in te vullen, afhankelijk van welke loginnaam je gebruikt e.d.)
[ctrl]+[x], [y], [enter]
15. "start" uitvoerbaar maken
chmod +x start

16. client starten. Alternatief is om naar de folding dir te gaan de client zelf direct op te starten, maar dan moet je ook arguments gaan meegeven.
./start

Je client gaat nu draaien. Bij de eerste keer kan je je F@H account aanmaken.
17. Afsluiten van de client: [ctrl]+[c]. Na een seconde of twee komen er nog wat (fout)meldingen van de client.
18. Afsluiten van de VM:
sudo shutdown now -i

Als er om wachtwoord wordt gevraagd, vul je wachtwoord in en kijk toe hoe de VM wordt afgesloten.

Om uit je VM sessie te komen kan je [ctrl]+[alt] indrukken.

Bij een volgende keer starten hoef je alleen nog maar in te loggen en ./start te typen om F@H op te starten.

Let wel, dit is alleen zinvol als je een dualcore hebt (of een quadcore, in welk geval je 2 van zulke installaties zal moeten doorlopen). Je moet er ook voor zorgen dat Virtualisation Technologie is ingeschakeld in je bios (mits je een Intel processor hebt).

Mocht je er hiermee nog niet uitkomen kan je me PM-en.

[ Voor 9% gewijzigd door Bubbles op 18-08-2009 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 05:45

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

VM server is ook gratis te downloaden na het sturen van een email, zo heb ik het in ieder geval gedaan. (Maar hoe weet ik even niet.)
Ook is het handig om F@H in een screen te starten, dat heeft ook zo zijn voordelen.

En op irc heb ik Kroontjespen ook aangeboden om te helpen.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Topicstarter
Na mijn CPU koetje uit te hebben laten grazen vannacht toch maar eens begonnen met de SMP cliënt.
Helaas gaat dat niet voorspoedig al volg ik de handleiding van Folding@home de MPICH versie.
Dus ook alles met admin rechten gestart en de map C:\FAH aangemaakt.
Vuurmuur voor 'altijd' toegang laten verlenen toen dat gevraagd werd.

Tijdens fah6 -configonly in de opdrachtprompt stopt het programma herhaaldelijk.
Soms als ik iets niet in type zoals in: Change advanced options (yes/no) [no]? yes.
Een andere keer als ik wel iets wil wijzigen bv. "big" bij:
Acceptable size of work assignment and work result packets (bigger units may have large memory demands) -- 'small' is <5MB, 'normal' is <10MB, and 'big' is >10MB (small/normal/big) [normal]?

Kan ook daardoor mijn geheugen deel niet toewijzen naar 2Mb van de 6Mb.

Er komt in al die zaken een pop-up scherm met oa: "fah6.exe werkt niet meer". Ook dat ik bericht krijg als er een oplossing is.

Door bij een aantal vragen dan maar te doen wat de zaak laat doorlopen tot bij de flag settings gekomen en toen toch maar gestopt. Ook die kan ik niet invullen.
Additional client parameters []? -smp -verbosity 9
Kan ik die ook even overslaan en in de cliënt file later aanpassen?
In die file staat op dit moment het volgende.
[settings]
username=KroontjesPen
team=92
passkey=****************************** :)
asknet=no
machineid=1

[http]
active=no
host=localhost
port=8080
usereg=no

Moet nu zo weg. Ga het vanavond maar verder proberen.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je moet nog wel even de nieuwste drop in executable downloaden en in de map zetten.

Natuurlijk wel je -configonly flag verwijderen van je snelkoppeling zodra je de boel ingesteld hebt ;) Zie ook: Phreak in "\[Folding@Home] hitparade van 1 februari"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Topicstarter
Die nieuwste drop in executable zijn toch voor bestaande cliënt die in februari afliepen?
Bij de nieuwe download staat.
92312777b3afa8bd9bcd8ed736e59beb
Released: 2008-10-31
Expires: 2009-07-04

Het is maar een vraag voor ik het nog meer verknald. ;)

Over dat snelkoppeling gebeuren staat in de WinSMPGuideMPICH niets.
Je configureert nl via het command prompt scherm.
MPICH configuratie

Open het command prompt scherm door op Start te klikken van het Start menu tijp dan cmd.exe in de "Run box" en kik op Ok. Als je Vista hebt, moet je dit doen met Run as administrator optie aan anders heb je niet voldoende rechten om de volgende stappen te doen.(om deze te verkrijgen, rechter klik op de Command Prompt icoon dan selecteert u Run as administrator). Bij Windows XP, is het voldoende cmd.exe gewoon te draaien.
Is er een andere, makkelijker?, methode dan lees ik dat graag.

Nu echt weg. Afspraak is paar uur verschoven.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Die run as administrator moet je doen om de install.bat goed uit te kunnen voeren. Heb je dit al gedaan? Zoniet: eerst doen, daarna pas gaan kijken naar de foldingclient zelf.
Configuratie van de client zelf hoeft geloof ik niet via die manier te lopen. Waar Wiethoofd het over heeft is dus een snelkoppeling die je kan maken naar de client, om zodoende automatisch een stel flags mee te geven, zoals -smp en -verbosity 9.

Mocht je dan echter nog steeds problemen hebben met een instabiele client, dan is er iets anders grondig mis....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webaccess
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-07 19:59

Webaccess

Garmin Epix 2

Bubbles schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 01:20:
Vmware is redelijk eenvoudig te doen. Er is de optie om een voorgebakken image te downloaden en installeren, maar die is redelijk verouderd en heeft de nodige updates nodig. Kan je net zo goed een kersverse installeren.
Het geheel draait nu binnen VMWare server dus het opstarten van de host is al voldoende om alles op te starten. Ik hou het eens een tijdje in de gaten maar voor nu bedankt voor de goede en uigebreide uitleg. Het kon niet misgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Topicstarter
Even, zo als het hoort, melden dat een SMP cliënt hier niet lekker zal gaan werken.
Misschien later als het een normale versie is geworden.
Het CPU koetje graast weer en of er een tweede koetje erbij komt dat zie ik nog wel.
Er staat toch ook nog een stevig stier mee te doen. :)

Bedankt voor de antwoorden hier en op irc.

Stem blanco!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Topicstarter
Omdat mijn cpu cliënt maar geen werk kreeg van die gelegenheid gebruik gemaakt om een 2e cpu cliënt aan te maken.
Cpu cliënt gestopt.
De map voor die 2e gemaakt met een andere naam. Files daarheen gekopieerd. Cliënt met ID3 daaruit gestart.
Oude map naam van de 1e gewijzigd, voor de duidelijkheid, en ook daarin cliënt gestart met ID1.
Na een tijdje eens gekeken hoe de zaak er voor stond en dat bleek niet er goed.
Geen van de cliënten had een FAHlog.txt aangemaakt.

Gekeken bij de AppData maar daar waren geen mappen gemaakt met de nieuwe namen.
Heb toen, via Vista, de oude cliënt die daar in de lijst stond laten verwijderen.
De met de hand gemaakte en gewijzigde mappen bleven natuurlijk staan dus zelf maar weggehaald.

Nu geprobeerd om opnieuw een cliënt te installeren met de "Folding@home-Win32-x86-systray-623.msi" installer die ook de allereerste cliënt maakte.
Alle mappen zijn er weer maar na opstarten krijg in F@H Core download error als tipover te zien.
Kan weer geen log file zien en toen gezien dat de AppData map leeg is.
Zie bij het opnieuw opstarten wel als tipover CPU - F@A:Downloading new core FahCore_78.exe als ik snel kijk.

Nog een keer alles via de installer van F@H weggehaald. Het bleek dat dit ook daarmee kon.
Gezien dat álle mappen weg waren en de boel weer geïnstalleerd.
Helaas zonder resultaat. De AppData map blijft leeg en de F@H Core download error als tipover blijft te zien.

Heb dus op de snelle pc alleen nog maar de GPU cliënt. ;(

Stem blanco!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou je register kunnen scannen met een tooltje zoals Eusing Free Registry Cleaner, vervolgens vanaf scrap beginnen met je console CPU-clients.

En onthoudt voor een client die een map heeft in de Program Files én AppData dat daar de mapnamen gelijk moeten zijn, zo heb ik:

code:
1
2
3
4
Application Data:
"C:\Documents and Settings\Guido\Application Data\Folding@home-gpu-1"
Program Files:
"C:\Program Files\Folding@home\Folding@home-gpu-1\Folding@home.exe"
code:
1
2
3
4
Application Data:
"C:\Documents and Settings\Guido\Application Data\Folding@home-gpu-2"
Program Files:
"C:\Program Files\Folding@home\Folding@home-gpu-2\Folding@home.exe"

Zorg dat dit goed staat in je snelkoppeling naar de clients
Bovenstaande is voor m'n 2 GPU-clients, maar voor de CPU met meerdere mappen zou hetzelfde moeten gelden.

• KroontjesPen

KroontjesPen

Topicstarter
Moet toegeven dat die Eusing Free Registry Cleaner meer 'fouten' laat zien dan CCleaner maar dat ter zijde.

Gaf juist aan dat ik goed weet dat de map naam in AppData gelijk moet zijn.
Er blijken er zelfs twee AppData mappen per cliënt te zijn.
Dat wordt door Vista gedaan bij het installeren.

Zelf mappen maken gaat daarom niet werken omdat er door Vista geen link wordt gelegd naar beide namen.
Na register schoonmaken en handmatig de MPICH en een Standford sleutel te hebben weggehaald opnieuw cpu cliënt geïnstalleerd.
De mappen en sleutels volgen dezelfde regels als die van de GPU cliënt uiteraard met een andere naam.
Beide hebben twee sleutels naar de AppData mappen met hun eigen naam.

Een snelkoppeling kan je door Vista op je bureaublad laten neer plempen. Even naam aanpassen voor de duidelijkheid.
Wel vreemd dat alles al weer netjes ingevuld staat als je op Configure klikt.
Waar dat vandaan komt is mij een raadsel. Toch werkt het niet meer.
De C:\Users\De Koning\AppData\Roaming\Folding@home-x86\ map blijft leeg dus geen FAHlog.txt file.

Heb nog vóór en ná dat ik de zaak weer, voor de laatste keer, gedeïnstalleerd heb, gekeken in het register. Er is erna niets meer te vinden met dezelfde zoekopdracht.

Geef het nu echt op.

Stem blanco!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:12

SandStar

DPC-Crew

Zandster

run eens met -local

• KroontjesPen

KroontjesPen

Topicstarter
Dat werkt helaas ook niet. Ook de tip om de core_78 uit een XP pc over te zetten in die map.
Map wordt dan ook niet meer weggehaald bij deïnstallatie. Vista is erg link met linken.

[ Voor 96% gewijzigd door KroontjesPen op 19-02-2009 15:24 . Reden: Zie nieuw bericht ]

Stem blanco!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Download console client en stop deze in een map in je "mijn documenten"
Bijv ../users/username/mijn documenten/folding1/

Run deze client vanuit een opdrachtprompt (start uitvoeren: cmd) met -local
Hierdoor kijkt de client niet naar je register instellingen en draait hij volledig afgeschermd in de map waaruit hij gestart wordt.

Vervolgens kan je de console client ook in een nieuwe map (folding2) gooien en de stap herhalen.
Alleen deze keer met een ander MachineID

Dit moet echt werken... nog nooit meegemaakt dat zoiets fout kan gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door SandStar op 19-02-2009 14:26 ]

• KroontjesPen

KroontjesPen

Topicstarter
Helaas is mijn Vista zo beschadigd oa door die Eusing register opruiming dat ik pc opnieuw moet gaan installeren.
Ja, heb register backup en nee, die wil ook niet meer goed terug.
Nee, kan ook niet terug naar een vorig systeem herstel punt. Dat geeft ook een error.

Tjonge, wil je helpen raak je zelf in de problemen.

Stem blanco!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Registry tooltjes zijn gevaarlijke dingen ja. Balen dat het zo erg is geworden.

Nouja, 1 voordeel, je kan zodadelijk wel genieten van een kersverse installatie en alleen de dingen installeren die nodig zijn.

En zoals SandStar ook al aangaf, probeer zodadelijk eens de consoleclient, niet de systray variant. Deze heeft namelijk geen installatie nodig, maar draait direct vanuit de directory waar je hem zelf in zet. Enige nadeel is dus dat je een console scherm open hebt staan, maar daarvoor kan ik trayit aanraden.

• KroontjesPen

KroontjesPen

Topicstarter
Nu het systeem toch even gammel is de console cliënt versie genomen.
Om kort te gaan er draaien er nu 2 en zitten samen op zo'n 55% cpu belasting.
Die trayit al wel gedownload maar nog niet gebruikt gezien systeem nu.

Nogmaals bedankt allemaal.

Stem blanco!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

KroontjesPen schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 16:46:
Nu het systeem toch even gammel is de console cliënt versie genomen.
Om kort te gaan er draaien er nu 2 en zitten samen op zo'n 55% cpu belasting.
Die trayit al wel gedownload maar nog niet gebruikt gezien systeem nu.

Nogmaals bedankt allemaal.
Je kan beide console clients ook gewoon als service installeren...
Even met -local -config draaien en kiezen voor service install :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Topicstarter
Hier stond een heel verhaal over het niet werken van de GPU cliënt, de stier.
Weet niet of het door het vele install/uninstall komt ervan komt maar pc is nu soms ook gewoon traag.
Dat wordt dan nog maar een keer alles opnieuw doen. :'(

[ Voor 85% gewijzigd door KroontjesPen op 22-02-2009 20:51 ]

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 19:41

Blord

Hello Kitty !

De NVIDIA GPU client maakt alles traag in Windows XP. Programma's starten langzamer op, zoals de video-players. Surfen gaat langzamer...

Ik ga daarom ook een ATI HD4850 terugzetten als mijn dagelijks computer. Deze had al die logge handelingen niet. De NVIDIA kaarten worden puur als foldingmachines gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Blord schreef op zondag 22 februari 2009 @ 23:59:
De NVIDIA GPU client maakt alles traag in Windows XP. Programma's starten langzamer op, zoals de video-players. Surfen gaat langzamer...
offtopic:
Dat is wel apart, ik heb op m'n desktop met 2x 8800GT nergens last van, op de andere desktop voor het vouwen met een 8800GTS met exact dezelfde client etc. gaat het scrollen in IE8 zo ontzettend traag. Ikzelf heb geen ati-kaart aan het vouwen, dus kan daar niets over zeggen.

@ KroontjesPen, als je Folding@Home op je nvidia GPU wilt gaan draaien, zorg dan dat je de 6.20rc1 ipv de 6.23 client pakt, dat scheelt weer omslachtig doen met die cudart.dll en hij draait veel stabieler.
Ik heb em hier online gezet. (dit is een zip met de officiele installer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Topicstarter
Het heeft gewerkt zonder dat cudart.dll gedoe dat is juist zo vreemd.

Zal Vista er nog een keer opzetten maar dan direct vanaf de CD en niet onder het OS.
Er bleven achteraf gezien toch nog mappen achter en je krijgt ook die ruimte verslindende Windows.old map erbij.
Dat zag ik pas toen ik mijn vertrouwde Total Commander 7 er ook weer op had staan.
Die de 6.20rc1 staat nu iig in m'n download map. ;)

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

KroontjesPen schreef op maandag 23 februari 2009 @ 11:26:
Het heeft gewerkt zonder dat cudart.dll gedoe dat is juist zo vreemd.

Zal Vista er nog een keer opzetten maar dan direct vanaf de CD en niet onder het OS.
Er bleven achteraf gezien toch nog mappen achter en je krijgt ook die ruimte verslindende Windows.old map erbij.
Dat zag ik pas toen ik mijn vertrouwde Total Commander 7 er ook weer op had staan.
Die de 6.20rc1 staat nu iig in m'n download map. ;)
Dat is idd niet echt de meest ideale manier van windows opnieuw installeren. Los van het feit dat het niet altijd alle problemen oplost. Beste methode blijft inderdaad nog steeds de partitie formateren en een schone installatie vanaf CD/DVD. Succes er in ieder geval mee.

Pagina: 1