Hallo iedereen,
Nogmaals een SBS2008 / Exchange vraagje namens mij.
Sinds kort staat hier dus een mailserver, maar er is nu toch wel iets redelijk ernstigs aan de hand.
Niet alle mail die naar ons gestuurd wordt, ontvangen we.
Het irritante aan dit probleem is dat het merendeel van wat verstuurd wordt, wel gewoon aankomt. Testen wordt dus enorm moeilijk.
Ik heb altijd gedacht: een mailserver werkt wél of niet.
Tussen in bestaat niet. Dit is blijkbaar toch niet helemaal waar.
In mijn ogen kan ik Firewall's dus uitsluiten, want ja.. poortje open = poortje open.
Als ik op de server de Exchange Troubleshooting Assistant uitvoer, en die laat testen, stuurt die 3 mailtjes.
2 van de drie komen aan. De derde geeft een melding:
Mail submission failed: Error message: Server does not support secure connections.
Ik ben hard aan het zoeken, en vind van alles, maar nog geen oplossing.
Veel zoekresultaten zijn namelijk van toepassing op het client gedeelte, niet op het server gedeelte.
Kan iemand een tip geven?
Nogmaals een SBS2008 / Exchange vraagje namens mij.
Sinds kort staat hier dus een mailserver, maar er is nu toch wel iets redelijk ernstigs aan de hand.
Niet alle mail die naar ons gestuurd wordt, ontvangen we.
Het irritante aan dit probleem is dat het merendeel van wat verstuurd wordt, wel gewoon aankomt. Testen wordt dus enorm moeilijk.
Ik heb altijd gedacht: een mailserver werkt wél of niet.
Tussen in bestaat niet. Dit is blijkbaar toch niet helemaal waar.
In mijn ogen kan ik Firewall's dus uitsluiten, want ja.. poortje open = poortje open.
Als ik op de server de Exchange Troubleshooting Assistant uitvoer, en die laat testen, stuurt die 3 mailtjes.
2 van de drie komen aan. De derde geeft een melding:
Mail submission failed: Error message: Server does not support secure connections.
Ik ben hard aan het zoeken, en vind van alles, maar nog geen oplossing.
Veel zoekresultaten zijn namelijk van toepassing op het client gedeelte, niet op het server gedeelte.
Kan iemand een tip geven?
Beetje inactief... maar toch best aanwezig :)