• ceesietopc
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-01 17:06
Hallo iedereen,

Nogmaals een SBS2008 / Exchange vraagje namens mij.
Sinds kort staat hier dus een mailserver, maar er is nu toch wel iets redelijk ernstigs aan de hand.
Niet alle mail die naar ons gestuurd wordt, ontvangen we.
Het irritante aan dit probleem is dat het merendeel van wat verstuurd wordt, wel gewoon aankomt. Testen wordt dus enorm moeilijk.

Ik heb altijd gedacht: een mailserver werkt wél of niet.
Tussen in bestaat niet. Dit is blijkbaar toch niet helemaal waar.
In mijn ogen kan ik Firewall's dus uitsluiten, want ja.. poortje open = poortje open. ;)

Als ik op de server de Exchange Troubleshooting Assistant uitvoer, en die laat testen, stuurt die 3 mailtjes.
2 van de drie komen aan. De derde geeft een melding:
Mail submission failed: Error message: Server does not support secure connections.

Ik ben hard aan het zoeken, en vind van alles, maar nog geen oplossing.
Veel zoekresultaten zijn namelijk van toepassing op het client gedeelte, niet op het server gedeelte.

Kan iemand een tip geven?

Beetje inactief... maar toch best aanwezig :)

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-01 22:14
Logboeken van de server al nagekeken ? Extra logging aangezet ? Bad mail folder bekeken ?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je wel op Google gezocht?

http://www.google.nl/sear...+secure+connections&meta=

En dan deze link:

http://www.experts-exchan.../Exchange/Q_23427330.html
Helemaal onderin staat een antwoord.,

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:00

BCC

Als je een linkt naar Experts Exchange, dan verbergt Experts Exchange de antwoorden als iemand de link volgt..... Via google werkt het wel:
http://74.125.77.132/sear...t=clnk&cd=1&client=safari

En voor de volledigheid, hier de oplossing:
Guessing you have done the obvious like telnet the server on 25 , check ur firewall, receive connector settings, MX records etc however from your error message I would start by creating a self signed SAN cert for your Exchange box. Not sure what you have done on this so far or if you use commercial certs but this would probably solve your error.
Oftwel: Heb je een certificaat gegenereerd?

[ Voor 89% gewijzigd door BCC op 16-02-2009 19:57 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Postmen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 14:56
Maar een search met Google op het EE Qnummer levert wel de gewenste link op: http://www.google.nl/search?q=Q_23427330.html. Even helemaal naar onderen bladeren en je hebt je antwoorden.

[ Voor 20% gewijzigd door Postmen op 16-02-2009 19:58 ]

• ceesietopc
Natuurlijk heb ik google gebruikt.
Het verschil met al deze andere problemen is dat ik wel mail ontvang.
Er zijn echter maar enkele adressen die niet werken, oftwel: het systeem is niet betrouwbaar.

Ik ga nog eens kijken naar dat certificaat, bedankt voor de reacties.

Verwijderd

Hangt er geen spamfilter voor? Zou kunnen dat deze de email af vangt en in een aparte mailbox zet / verwijderd?

• ceesietopc
Nee, geen spamfilter behalve de standaard meuk. En afaik, filtert die dit niet.
Dat maken van een certificaat lukte niet op die manier. Ik heb de wizard uitgevoerd die ingebouwd zit voor een SelfSigned Certificate. Hielp niks.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zal moeten vertrekken vanuit de verstuurder ben ik bang (dat is, ik ga er van uit dat er in je eventlogs en andere logs niets staat, dat je geen SMTP proxyende firewall hebt die moeilijk doet, etc, etc).

Kan je een bepaald patroon ontdekken van verzenders van wie mail niet aankomt, bijvoorbeeld? :)
Pagina: 1