Toon posts:

geschikte laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort komt er een vreselijke herrie uit onze huidige pc,en wij willen deze gelegenheid gelijk aangrijpen om een laptop aan te schaffen....Helaas niet echt verstand van deze apparaten dus ik hoop dat iemand de moeite wilt nemen om te kijken of de volgende een goede keus is,of dat er wellicht een beter alternatief is..
Het gaat om de Acer Aspire 7720Z-322G16MI.Momenteel te koop bij BCC voor € 479,-
Alleen kan ik er verder helaas helemaal geen info of gebruikerservaring over vinden... Dit is wat er op de betreffende site staat:

Processor nummer: T3200
Kloksnelheid in MHz: 2000
Grafische kaart: GMA X3100
Grafische kaart geheugen in MB: Niet van toepassing
Soort harde schijf: Harddisk drive
Geïntegreerde webcam: Nee
Schermgrootte in inch: 17
Aantal processoren: 2
Geïntegreerde video kaart: Nee
Geïntegreerde TV kaart: Nee
GPU merk: Intel
Merk chipset: Onbekend
Chipset Type: Onbekend
Wireless LAN: Ja
Bluetooth: Nee
Vingerafdruk lezer: Nee
Afstandsbediening: Nee
TV uitgang: Ja
DVD brander: DVD brander
Besturingssysteem: Windows Vista Home Basic
Media Center Edition: Nee
Gewicht in kg: Onbekend
Hoogte in cm: Onbekend
Breedte in cm:
Formaat: 16:10
Resolutie: WXGA+
Type: ASPIRE 7720Z-322G16MI
Soort computer: Notebook (Portable PC)

Wat willen we ermee:
-Alleen voor gebruik in huis (ipv desktop,ruimtebesparing)
-draadloos internet (momenteel gewoon via adsl modem 4 g abonement,alleen nog een router nodig toch?)
-Skype met webcam (heel belangrijk,heb al een goede webcam)
-filmpjes op bv Youtube bekijken
-af en toe een online game spelen (simpel)
-verder wat simpele foto bewerking.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Voor eventuele andere suggesties in deze budget-budget klasse: Het moet zowieso een 17" zijn,verder maakt de grootte van de harde schijf niet heel veel uit,er wordt niets gedownload oid. Werkgeheugen mag wel meer zijn omdat Skype nogal wat verbruikt geloof ik.

Hoop dat iemand wil helpen/ideen of tips heeft!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Heb je al de BBG topics doorgenomen? Daar worden goede producten aangewezen voor goede prijs.
Als je geen bijzondere eisen hebt, kun je kijken bij budget tot middelmaat modellen. Dan heb je al wat iets wat je moet hebben.

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Acer is bagger, kijk eens naar Compaq

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-01 17:24

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

PiweD schreef op maandag 16 februari 2009 @ 17:37:
Acer is bagger, kijk eens naar Compaq
En je beargumentering is?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-01 14:55

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Merk op dat 2GB geheugen en 160 GB harde harde schijf heeft.

maar ik zie "home basic", wat wil zeggen dat je wel een heel basic pctje koopt.

Volgens mij kun je voor het zelfde geld een home premium met geïntegreerde webcam en betere videokaart krijgen.

Zoek in pricewatch tussen 400 & 500 euro:
http://tweakers.net/price...096&i437=&a437=&x=18&y=14

b.v.

pricewatch: MSI EX600-438NL

Verkijk je ook niet op de 17" want het is een breedbeeld 17"

voor draadloos zul je een acces point/router moeten kopen je.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Tukk schreef op maandag 16 februari 2009 @ 17:39:
[...]

En je beargumentering is?
Veel (slechte) ervaringen met Acer. De problemen bij Acer zijn ook vaak 'vaag'. Momenteel zit ik met een Acer laptop die van de ene op de andere dag geen beeld meer gaf. Hetzelfde is met m'n Aspire one gebeurd een week of drie na aanschaf. 8)7
Compaq daarentegen is van HP en HP maakt goed spul. En omdat Compaq het goedkopere laptopsegment van HP bekleedt lijkt me dat een goede keus voor de TS. :)

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-01 14:33

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica