Newbie vraag over monteren

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-08 12:43
Ik krijg binnenkort mn asus a7v133a en aopen hq08 binnen, maar dan moet ik dat moederbord zelf nog in de kast zetten, maar ik heb dat nog niet eerder gedaan. Hoe doe ik dit? Waar let ik op? Is er ergens een howto op internet te vinden ofzo?
Bvd.

• Wierdo_NL
  • Laatst online: 08-08 19:03
Je moet gewoon opletten dat je het moederbord niet overal tegenaan laat botsen.

En natuurlijk eerst even op de onderplaat wat afstandsbusjes draaien, op de plekken waar een gaatje zit in het moederbord.

Daarna leg je het moederbord op de afstandbusjes, en begin je met "fijne" schroefjes het moederbord vast te draaien op de busjes.

]-[enk..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• NEOTEK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 21:05

NEOTEK

Neotek

Kubuntu

• Dr_Frickin_Evil
Op maandag 26 februari 2001 11:18 schreef Wierdo_NL het volgende:
Je moet gewoon opletten dat je het moederbord niet overal tegenaan laat botsen.

En natuurlijk eerst even op de onderplaat wat afstandsbusjes draaien, op de plekken waar een gaatje zit in het moederbord.

Daarna leg je het moederbord op de afstandbusjes, en begin je met "fijne" schroefjes het moederbord vast te draaien op de busjes.

]-[enk..
Maar hoe zit dat eigenlijk? Moet je zowel plastic als koperen busjes gebruiken? Ik dacht dat je de koperen busjes op de onderplaat vast moet maken, en dan de plastic dingen daarin en het moederbord erop. Klopt dat?

• Dr_Frickin_Evil
Weet iemand nog een link met informatie over installatie van de huidige moederborden en processoren? (TBird bijv.)
En hoe zit het met de multiplier, FSB en core voltage? Moet ik die op het moederbord instellen, of gewoon de standaarwaarden houden?

• Dapa
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
En hoe zit het met de multiplier, FSB en core voltage? Moet ik die op het moederbord instellen, of gewoon de standaarwaarden houden?
Bij de ASUS A7V133 die jij hebt kan alles vanuit het BIOS geregeld worden; als je de dipswitches laat staan zoals het mobo geleverd wordt.
Pagina: 1