Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:17

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik heb hier een klant van mij die heeft het volgend probleem met zijn blackberry. Ik zelf heb nog nooit met zo'n ding gewerkt, ik zou dus niet weten waar ik zou moeten zoeken.

Het volgende: Ze werken hier met een exchange server en op de desktop met Outlook 2003. Dit en de comunicatie met de BB gaan goed. Maar zodra hij in outlook een mail heeft gelezen blijft die op de BB ongelezen. Dit is nog niet zo het eergste. Maar. Als hij in outlook mails verwijdert of archiveerd blijfen deze ook op de blackberry staan (soms ongelezen). Nu de vraag is dit via de exchange server te syncen?

Google gaf mij uiteraard hierop geen duidelijk antwoord (of ik ben weer te blond om goed te zoeken :+ )

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:36

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als ik zo een beetje lees moet je hiervoor BES gebruiken (voor 1 gebruiker gratis). Zie ook http://www.experts-exchan...ds_-_PDAs/Q_22735247.html voor tips/tricks :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-11 14:29

cdoens

Peugeot-gek

Als je klant via BES (Blackberry Enterprise Server) werkt, dan is het een instelling op zijn BB.
Ga op de BB naar de emails en druk op de menu toets/wieltje. Ga naar Opties en kies dan voor Email afstemming (Email Reconciliation)
Daar staat de optie hoe de emails behandeld worden bij deleten en lezen (Handheld; Handheld+ Mailbox of Prompt)
Daarmee zou het opgelost moeten zijn.
Bij nog meer BB vragen, mag je gerust PM sturen, ik ben "sort-of" administrator bij ons bedrijf voor de BES. :)

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-11 09:08
Via deze link kun je de gratis versie van BES downloaden. Om gebruik te maken van BES moet je klant wel een BES abbo hebben, controleer dat dus eerst even. De Desktop Manager stuurt de mail door naar de Blackberry, maar synchroniseert niet echt. Vandaar dat mail die je op je Blackberry verwijdert niet uit outlook verdwijnt.

edit: cdoens, je PM staat uit ;)

[ Voor 4% gewijzigd door IKKE86 op 19-02-2009 17:17 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-11 08:46

ralpje

Deugpopje

... En wat ook nog kan is dat z'n mail op exchange ge-copy-forward wordt naar een Blackberry e-mail adres (blaat@blackberry.kpn.com ofzo).Dan is er dus ook geen enkele synchronisatie tussen handheld en exchange.

Let er wel op dat, als je BES wil gaan gebruiken, je ook een BES abbo bij je provider moet hebben, en geen BIS.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Hoi Christian,

Toevallig had ik zo'n zelfde probleem.
Je oplossing werkte nl heel goed alleen in kalender zie ik niet alle afspraken die er gemaakt zijn.
Wel in zijn outlook maar niet op de blackberry. Hoe krijg ik hem ingesteld zodat alle afspraken die in outlook staan (exchange) ook allemaal zichtbaar zijn op de blackbery?
Is dit iets wat op de BES server moet gedaan worden?
deze wordt namelijk door mijn griekse collega's beheerd en ik heb daar geen rechten voor.
Of zijn er nog andere optie's?

Alvast bedankt voor een reaktie
Feiko
Pagina: 1