Toon posts:

Bereik / signaal versterken op zolder?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in een studentenhuis, en zit daar op zolder. Nou is het met mijn Macbook (vreemd genoeg?) geen probleem, heeft gewoon goede verbinding en valt nooit weg. Mijn Windows downloadbak echter heeft nogal last van een trage verbinding en het wegvallen van diezelfde verbinding. Erg vervelend natuurlijk, voor een downloadbak :)

Hoe kan ik er het best voor zorgen dat ik met mijn Windows-pc goede draadloze verbinding krijg? Ik heb het geprobeerd met een USB-stick netwerkkaart, en een ingebouwde Netwerkkaart 54g van Linksys. Beide hetzelfde probleem, en vanzelfsprekend was het met de USB-stick nog erger.

Valt hier überhaupt iets aan te doen zonder dat het echt belachelijk duur wordt?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-03 21:14

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja, heb ik over nagedacht. Maar: De repeater moet dan op mijn kamer aangezien het een studentenhuis is en ik enkel dingen van mezelf op mijn kamer mag plaatsen. Nergens anders. Aangezien die repeater dan hetzelfde bereik heeft als mijn PC, heeft dat toch vrij weinig zin? Of mis ik iets?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2009 16:23 ]

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:36
Volgens mij kun je met een airport express ook het signaal oppikken en versterken. Echter moet deze dan inderdaad hetzelfde signaal wel goed ontvangen.

Maar goed, met de plaats daarvan kun je wel even vogelen waar deze het beste ontvangst heeft. Met je pc is dat lastiger.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja, ik heb ook wel eens iets gehoord van richtantennes en dergelijke. Heeft dat zin in dit geval? De PC blijft gewoon staan waar ie staat, dus als ik daarmee ook enige garantie heb van niet alleen een goed bereik maar ook een stabiele verbinding (niet constant wegvallen, Windows heeft daar for some reason nogal een handje aan), is dat wellicht het overwegen waard.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-03 15:07

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ja, dat heeft zin. Op je linksys PCI kaartje wordt het antennetje meestal afgeschermd door de case en de muur. Dit is waarschijnlijk ook de reden waarom je laptop wel werkt. Koop een richtantennetje aan een draadje en het signaal zal waarschijnlijk met sprongen verbeteren.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-03 21:14
Als je betaald voor deze verbinding moet je huisbaas eens aanspreken.

Anders een andere antenne kopen voor je PC...

A Soldiers manual and a pair of boots.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Doen wat iedere normale studentenhuis paar jaar terug deed en gewoon UTP naar boven trekken (budgetoplossing: langs plint van trap leggen), daar een switch en iedereen (die een snelle, stabiele verbinding wil) met een kabeltje aansluiten.

Of als dat niet gaat je downloadbak beneden naast router/modem plaatsen.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Downloadbak beneden plaatsen is geen optie, kabel trekken ook niet.

Ik moet dus een draadloze oplossing hebben in de huidige opstelling, geen alternatieven :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dan blijft alleen een richtantenne over.

kun je de antenne niet verstellen, horizontaal/vertikaal, anders op een andere plek (niet achter een stalen kast oid)

praat eens met een medekamergenoot halverwege, en vraag of je een repeater bij hem/haar op mag hangen

[ Voor 24% gewijzigd door Fish op 16-02-2009 19:04 ]

Iperf

• Gabberhead
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-03 18:37

Gabberhead

Pluizig en blauw

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem, alleen heb ik 2 laptops en 1 pc op zolder staan die net te ver van het draadloze modem afstaan. Bij mij is het trekken van UTP ook geen optie (vanwege uiteenlopende redenen waarmee ik jullie niet zal vermoeien). Ik twijfel een beetje tussen het kopen van een sterkere antenne voor m'n Fritz!Box of een repeater.

Integratie ontwikkelaars hier melden! http://www.whitehorses.nl

"If everything seems under control, you're just not going fast enough."

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-03 15:07

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Bestel een sterkere antenne online. Test of het voldoende werkt. Zoniet, stuur hem gewoon terug, kun je altijd nog voor een repeater gaan.

• Pumbaa82
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Via lichtnet (stopcontact) misschien een optie ?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, lichtnet is wel een idee, denk ik... Weet alleen niet of daar nog plek voor is in de meterkast, straks even kijken thuis :)
Anders inderdaad toch maar een sterkere antenne. Die dingen zijn ook al best duur trouwens zag ik. Beetje belachelijk voor een stukje metaal. Maarja, je moet wat he ...
Pagina: 1