Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HP meuk/recovery wipen of niet?

Pagina: 1
Acties:

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:39

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Ik ben van plan om binnenkort een HP 1160ed te gaan kopen. Uiteraard krijg je van HP, behalve Vista, een hele hoop meuk geinstalleerd (zoals Norton) en ander spul dat ik niet wil, incl. recovery. Ik heb altijd al een hekel gehad aan zooi op mijn computer die ik niet geinstalleerd heb.
Nu zit ik denken om alle partities weg te gooien, nieuwe aan te maken naar eigen smaak en een schone install van vista te doen. Ik heb nog ergens een originele Vista disc liggen.

Ik zit me af te vragen of dit slim is? Met gewoon gebruik zal het niets uitmaken denk ik. Maar hoe zit het dan met garantie. Gaat HP / de winkel nog zeuren als de GPU opeens kuren begint te vertonen?

Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken voordat ik dit ga doen (o.a SATA drivers beschikbaar hebben?).

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:34

Pinobigbird

doesn't share food!

Zelf heb ik ook een clean install gedaan, maar ik heb de recovery partitie niet verwijderd. Die paar GB op de 320 maakt me ook niet zoveel uit. Een clean install zou ik zeker ook aanraden, maar zorg dat je je goed voorbereidt. Op het forum van notebookreview.com vind je een (te) uitgebreide guide voor een clean install op HP laptops.

Wat betreft garantie hoef je je geen zorgen te maken. Ik heb mijn HP na een clean install met een defecte netwerkkaart opgestuurd en zonder problemen weer terug gehad.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• Snajo
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-01-2024
Bij mijn HP Compaq 6710b is het zo dat je één keer een set recovery disks (of images) kunt branden/aanmaken. Volgens mij kun je hiermee een restore doen naar hoe de laptop geleverd is. Het kan wel zijn dat dit niets doet met partities enz, maar dat het alleen het OS terugzet (op aan te wijzen partitie oid). Hoe dit precies zit weet ik dus niet, maar ik denk dat je (als dat nodig mocht zijn) bij gezeik weer de fabrieksinstall terug kan zetten.

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-11 09:36
Ik heb zelf op de zakelijke mobile helpdesk van HP gewerkt. Als je een hardware defect hebt, moet de helpdesk medewerker officieel vragen of je een recovery van de software hebt gedaan. Maar niet iedereen is daar strikt mee. >:) Als het probleem echt aan de hardware ligt, en je dat duidelijk met genoeg testen resultanten over kan brengen op de helpdesk medewerker zal het geen probleem zijn. Let wel op als je harddisk defect is, of de reparateur iets wil testen ze een clean install kunnen terug zetten. Dus als je harddisk niet defect is, deze niet mee sturen (wel melden bij de helpdesk).

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:54
Wat ik altijd heb gedaan is een Image maken van de compleete machine meestal is dat een gig of 10 :(

Dus 2 DVD's nodig. Dit doe ik buiten de software om. Dus Hoppa machine uit de doos aansluiten. F9 Boot rom options, CD met Image software. En over het netwerk een image bakken.

Mocht er ooit zo zijn dat m'n HDD defect raakt. Of ik wil de machine door verkopen. Dan kan ik altijd een fabrieks install binnen 20 Minuten terug zetten.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:39

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
[quote]Pinobigbird schreef op maandag 16 februari 2009 @ 14:51:
Zelf heb ik ook een clean install gedaan, maar ik heb de recovery partitie niet verwijderd. Die paar GB op de 320 maakt me ook niet zoveel uit.
[q/]Hetgene wat mij stoort is dat ik de hele tijd een extra driveletter heb. Het klinkt gek, maar het irriteert me echt.
Een clean install zou ik zeker ook aanraden, maar zorg dat je je goed voorbereidt. Op het forum van notebookreview.com vind je een (te) uitgebreide
guide voor een clean install op HP laptops.
Helemaal geniaal die tutorial. Dat was echt hetgene waar ik op zoek naar was (samen met ervarings-deskundigen).
Wat betreft garantie hoef je je geen zorgen te maken. Ik heb mijn HP na een clean install met een defecte netwerkkaart opgestuurd en zonder problemen weer terug gehad.
Da's mooi. Wordt ook nog eens bevestigd :)

@To_Tall
Heb jij toevallig ook geen HP 1160ed gekocht? Ik kan me ergens herinneren dat ik een post van je heb gelezen?

[ Voor 7% gewijzigd door Standeman op 16-02-2009 15:16 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Pagina: 1