• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-05 12:03

Denko

|{ing Øf ßlitz

Topicstarter
Ik heb een klein probleempje met deze kaart, het gaat namelijk om het volgende:

Deze kaart heb ik in mijn pc zitten en die maakt onder load een gek krakend geluid. (soort van geluid alsof de ventilator aanloopt).
Wat heb ik getest?:
Voedingkabels aangeduwd, gechecked of de fan aanloopt (doet ie niet, geluid gaat door ook als ik de fan vast heb), eruit gehaald en weer erin gedaan.
Geluid maakt een toonhoogte nav load. performance is wel gewoon goed.

PC:
E8400
4Gb ram
xp pro
p5n32SLI moederbord
spinpoint T1

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat de geluidskaart aansluiting niet aangesloten....maar dat kan het toch nooit zijn?

iemand nog suggesties voor ik ermee terugga?

PSN & XBL: Denkoyugo

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:56
Weet je zeker dat het je videokaart is? Gezien het alleen onder load gebeurd kan het je voeding ook zijn als deze niet sterk genoeg is.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Google eens op 'coil whine' (piepende spoelen) meer GTX280's schijnen daar last van de hebben (zie de andere topics die je met een GoT-search in VB tegenkomt)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:50

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

waarschijnlijk zijn dat dan de spoelen op je video kaart , die kun je vastlijmen als je er van af wil (het gekraak dan ;) )

die spoelen gaan trillen als er een bepaalde spanning door heen stroomt met een bepaalde snelheid , ik heb het ook met mijn 9800GTX en heb er op GoT al eerder over gelezen dat het geen kwaad kan dat het trilt en dat het ook geen kwaad kan als je ze bijvoorbeeld vastlijmt

EDIT ,

jemig wat is dat tuig snel :P

[ Voor 5% gewijzigd door BGB4rn op 16-02-2009 13:34 ]

Signature

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-05 12:03

Denko

|{ing Øf ßlitz

Topicstarter
Super, bedankt voor de antwoorden, het is dus coil whine (onschrijft mijn probleem precies idd), dat word dan even omruilen. (ding is 4 dagen oud, ik ga niet lijmen :P )

PSN & XBL: Denkoyugo

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:50

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

als dat het probeem oplost ga ik dat ook doen met mijn 9800GTX :P

Signature

Pagina: 1