Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Installatie-cd start niet door? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Via mijn school kreeg omdat ik informatica heb een msdn account, daar konden wij een aantal dingen downloaden waaronder Vista Business 64 bit. Ik heb deze toen gedownload voor een upgrade in de toekomst. ging toen prima, kreeg een iso en he de dvd gebrand. Echter ik heb nu eindelijk mijn nieuwe pc, maar als ik na het bios scherm op "any key"ram om te booten vanaf de dvd, dan zie ik enkel de afbeelding van de standaard vista desktop (die geel/groen/blauwe). Verder gebeurd er niks. Wie kan mij aan een werkend DVD'tje helpen, want ik heb wel gewoon een license-key.

Alvast bedankt

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Probeer het eerst eens met een PS/2 toetsenbord ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:24

bonzz.netninja

Niente baffi

Wat wiethoofd zegt, en anders kun je gewoon naar MS bellen met je probleem

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Verwijderd

Hij boot dus wel begrijp ik? Waar heb je de ISO mee gebrand?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ps/2 toetsenbord, heb geeneens een andere:P Ik durf het niet aan om zomaar even een windows te downloaden ivm met virussen e.d.

Verwijderd

Topicstarter
Nouja ik krijg gewoon een leeg scherm te zien met die standaard achtergrond, als je de iso aanklikte opende een automatisch (meegedownload?) programma dat de dvd brande..

Verwijderd

doet hij helemaal niks? hoelang heb je gewacht, dvd van mij ook van msdn , doet er namelijk ook triest lang over om uberhaupt iets te laten zien :P

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:32:
Ik heb een ps/2 toetsenbord, heb geeneens een andere:P Ik durf het niet aan om zomaar even een windows te downloaden ivm met virussen e.d.
Wat je nog kunt doen is gewoon je DVD in een andere pc stoppen en kijken of je daar wel de install kunt triggeren door op je toetsenbord te rammen. Voortijdig natuurlijk de installatie afbreken ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• dreamscape
  • Laatst online: 10:01
Anders download je hem toch gewoon opnieuw?

Of zit je niet meer op school? Dan is het volgens mij ook niet helemaal de bedoeling dat je de software blijft gebruiken onder die licentie.

(overigens is je topictitel door het hoofdlettergebruik iets schreeuweriger dan we op GoT graag zien ...)

[ Voor 22% gewijzigd door dreamscape op 16-02-2009 13:35 ]

Punctuality is the politeness of kings

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-11 11:10

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

oh ik heb ook een msdnaa account en heb m gewoon vanaf mijn mp3speler geboot :P ging prima alleen wat sloom soms.

Signature

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Hoe heb je de iso-gebrandt? Als je de dvd in een werkende pc legt, zie je dan in de verkenner bij de dvd-rom 1 groot iso-bestand staan, of staan daar bestanden als setup.exe en folders als boot en efi?

Verwijderd

Topicstarter
ik zit nu op school dus op de vraag van sewer kan ik geen antwoord geven.
@ racer13: Hoelang kan het duren voor zo'n instalatie dan opstart, ik heb een minuut of 3 gewacht denk ik.
ik heb in ieder geval genoeg dingen om te proberen vanavond/morgen.

• dreamscape
sewer schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:37:
Hoe heb je de iso-gebrandt? Als je de dvd in een werkende pc legt, zie je dan in de verkenner bij de dvd-rom 1 groot iso-bestand staan, of staan daar bestanden als setup.exe en folders als boot en efi?
Als hij het ISO-bestand gewoon als los bestand op een dvd had gezet, dan had zijn pc niet gevraagd op een toets te drukken om vanaf dvd te booten.

Overigens: gebrandt...?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

HOOFDLETTER KOMEN NOGAL SCHREEUWERIG OVER EN WORDEN DAN OOK NIET GEWAARDEERD OP DIT FORUM

HELP VISTA BUSINESS DVD WERKT NIET > [Vista] Installatie-cd start niet door? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• dreamscape
Modbreak:gebruik de topicreports, of eventueel Schop een Modje om niet-inhoudelijke opmerkingen door te geven

[ Voor 80% gewijzigd door Spider.007 op 16-02-2009 14:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt voor de aanpassing.

Verwijderd

Als je pc nieuw is neem ik aan dat je h.d.d. ook leeg is en dat windows dan automatisch vanaf de dvd zou moeten laden = dit niet het geval effe de schijf ergens anders aan hangen en formatten of nog makkelijker gebruik een bootcd hiren of ? ps boot die dan wel?
ps ik heb al eens meegemaakt met 4gb dat de memory remap feature hierbij problemen gaf, (was een asus mobo) bij mijn laatste mobo had hij dit probleempje weer niet

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2009 13:47 ]

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:39:
ik zit nu op school dus op de vraag van sewer kan ik geen antwoord geven.
@ racer13: Hoelang kan het duren voor zo'n instalatie dan opstart, ik heb een minuut of 3 gewacht denk ik.
ik heb in ieder geval genoeg dingen om te proberen vanavond/morgen.
3 Minuten? Mag best wat langer. Ik heb ook een aantal keren Vista op mijn pc geinstalleerd, en bij mij duurt dat ook eventjes, bij wat jij de 'geel/groen/blauwe' achtergrond noemt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er nu een aantal dagen xp op draaien omdat die vista dvd niet werkte. Echter ik wil vista 64 bitt gaan draaien ivm met 4 gb ram. Ik zal als ik vanavond tjid heb alles even proberen, andere mogelijke oplossingen mogen natuurlijk altijd gepost worden!

Iig iederen hierboven alvast bedankt voor de snelle reacties! Ik laat het zo snel mogelijk weten als ik erachter ben wat het is/was.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2009 13:53 ]

Verwijderd

3 minuten is wel kort , duurt hier zeker langer , maar na 5 minuten moet er toch echt iets gaan gebeuren , anders is er iets mis met de iso denk ik

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu bezig met de instalatie! Op één of andere vage rede lag het aan mijn dvd fikker.... Heb mijn nieuwe sata brander even vervangen door een oude ide die ik nog had liggen, en de instalatie begon gewoon na 4 minuutjes!:D Met de sata heb ik 8 minuten zitten wachten en toen hield mijn geduld op, het blijft vaag aangezien de sata brander wel in de bios wordt gezien.

Iedereen voor de reacties nogmaals bedankt!!!
Pagina: 1